Doar 20% din pasagerii ale căror zboruri au fost anulate de Air Moldova începând cu luna februarie și-au recuperat costul biletelor. Este vorba de 31 de milioane de lei din suma totală de 170 de milioane de lei pe care compania o datorează păgubiților, potrivit Autorității Aeronautice Civile.
Directorul adjunct al Autorității Aeronautice Civile, Victor Neaga, a declarat Europei Libere că pe 10 mai instanța de judecată a acceptat cererea depusă de Air Moldova.
„Acum, compania are la dispoziție două luni pentru a negocia cu creditorii un plan de restructurare. În această perioadă, nu va fi posibilă executarea silită a bunurilor. Chiar și așa, procedura de suspendare a certificatului de operator aerian, începută în toamna anului 2022, va continua”, a explicat responsabilul, conform Radio Europa Libera Moldova.
De asemenea, în aceste două luni, niciun creditor nu va putea solicita restituirea datoriilor, nici măcar prin aplicarea sechestrului de către executorul judecătoresc.
Dacă, după expirarea acestui termen, negocierile cu creditorii vor eșua și nu va fi aprobat niciun plan de restructurare, Air Moldova va fi obligată să depună o cerere de intentare a procesului de insolvabilitate a companiei, iar fiecare creditor și pasager va avea dreptul să se adreseze în instanța de judecată pentru a-și primi banii înapoi.
Zborurile, anulate cel puțin până la sfârșitul lui mai
După ce a anulat mai multe curse, la începutul lunii mai, Air Moldova anunța că își suspendă toate zborurile până pe 15 mai. Astăzi, purtătoarea de cuvânt a operatorului național a declarat Europei Libere că termenul a fost extins.
„Zborurile sunt sistate până la sfârșitul lunii mai, iar pasagerii au fost informați pe adresele de e-mail. Odată ce vor fi reluate, vom anunța oficial și din timp”, a precizat Iana Zidu.