Viorica C.: “Am cumpărat un produs alimentar ce nu corespunde normelor. De exemplu, am cumpărat fulgi de ovăz care miroseau a mucegai şi aveau gustul amar, o bucată de carne care avea mirosul suspect.Ce aș putea face în acest caz?”
Răspuns de la “Casa de Avocatură Digore”:
În raporturile juridice de vânzare-cumpărare a produselor alimentare, vânzătorul este obligat să se asigure că produsele oferite spre comercializare sunt inofensive şi corespund cerinţelor prescrise sau declarate, iar consumatorul să respecte regulile de transport, depozitare, păstrare, utilizare şi consum.
În cazul în care consumatorul a achiziționat un bun alterat etc., urmează să înainteze o reclamație vânzătorului însoțită de bonul fiscal ce atestă faptul că anume de la acel vânzător a procurat bunul. Vânzătorul, potrivit Legii privind protecția consumatorului, este obligat să remedieze gratuit deficienţele apărute la produs într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei.
În cazul produselor alimentare, farmaceutice sau cosmetice necorespunzătoare cerinţelor prescrise sau declarate, vânzătorul este obligat, la cererea şi opţiunea consumatorului, să le înlocuiască sau să restituie contravaloarea acestora după constatarea imposibilităţii folosirii bunului dacă deficienţa nu este imputabilă consumatorului.
La restituirea contravalorii se va lua în calcul preţul produsului la data examinării reclamaţiei – în cazul în care preţul lui s-a majorat, şi preţul la data procurării – în cazul în care preţul lui s-a micşorat.
Scrie întrebarea ta la adresa: juristultau@unica.md