Cât te costă o felie de pască?!

Pasca, în combinaţie cu sărmăluţele, piftia şi mielul de Paşti îţi fac din ochi şi te îndeamnă să guşti?

Cele care au slăbit şi s-au subţiat pe parcursul postului s-ar  putea întreba: “Merită tot efortul depus?”

100 de gr de pască sau înseamnă plus 330 de calorii.

O bătută de 100 de gr de carne de porc punctează 350 calorii.

Cel mai nevinovat pe masa festivă pare a fi drobul de miel, care este bogat în proteine şi sănătos, dacă nu-l combini cu pâine. În momentul, în care nu te poţi limita doar la o felie de pască, gândeşte-te că aceasta face cât o oră istovitoare la sală. Ce să mai comentezi, dacă la felie mai adăugăm nişte sărmăluţe? Cu atât mai mult că nimeni nu se apucă să calculeze câte bucăţi bagi în stomac. Ouăle roşii  sunt şi mai greu de digerat. Indigestia acută este inevitabilă. Stomacul se va transforma într-o ladă de gunoi. Acum puteţi face un calcul, cât te costă în kg pofta de mâncare de la Paşti. Minimum 3 kg pe abdomen, fese şi nu doar.

De Paşti doar gustăm…astfel nu ne îngrăşăm

Cele scrise anterior, nu sunt menite să bage frica în gurmanzi. Este o informaţie ce atenţionează. Pentru toate cele expuse, există o soluţie.

Nu vei adăuga catastrofal în greutate, dacă te vei limita la o felie subţire de pască. În acest caz renunţă să o consumi cu suc sau un pahar de vin, care înseamnă iarăşi calorii inutile. Plus la asta, alcoolul blochează arderea grăsimilor, provocând şi mai mult senzaţia de foame.

Dacă tot îţi amăgeşti conştientul cu ideea că Paştele merită orice răsfăţ culinar, limitează-te doar la bucatele pascale. Evită salamurile şi salatele pe bază de maioneză. Cu atât mai mult că ultimele pot deveni toxice pentru organism în a doua zi de Paşte.

Ai grijă de nivelul glicemiei. Pledează pentru bucatele ce conţin proteine.

Este binevenit să combini drobul cu multe legume.

Pacienţii cu diabet pot profita de o felie de pască sau cozonac care nu are o umplutură consistentă. Evitaţi cozonacul cu multă nucă.

 

Care e cea mai sănătoasă carne: de pasăre, porc sau vită?

Carnea este întotdeauna hrănitoare, gustoasă şi sănătoasă. Există câteva tipuri speciale de carne care pot îmbogăţi organismul la maximum cu compoziţia lor sănătoasă.




Contrar credinţei populare, produsele din carne au fost, sunt şi continuă să fie un element de bază în alimentaţia zilnică pentru majoritatea oamenilor. Carnea conţine o serie de aminoacizi esenţiali, minerale şi oligoelemente, scrie ziarulnațional.md.

Este una dintre cele mai populare alegeri pentru mesele rapide, are puține calorii, multe proteine și o cantitate redusă de grăsimi. De asemenea, este un ingredient versatil și poate fi adăugat la paste, salate, poate fi consumat rumenit la grătar ori la cuptor cu o garnitură de legume sau poate deveni baza unor sandvișuri consistente.

Carnea de porc

Reputaţia cărnii de porc ca fiind nesănătoasă a fost de multe ori exagerată. Se pare ca cea mai sănătoasă parte a unei carcase de porc este cea mai mare parte a pulpei. Pregătita corect, pulpa este la fel de hrănitoare şi sănătoasă ca şi puiul.

Carnea de vită

În ceea ce priveşte acest tip de carne, ea poate fi atât sănătoasă, cât şi nesănătoasă pentru organismul uman. Numai carnea de vita hrănită cu iarbă poate fi considerată sănătoasă şi nutritivă. Este mai scumpă, dar puteţi fi siguri că este sănătos. Iar un studiu recent a arătat că carnea de vită hranită cu iarbă poate creşte colesterolul mai puţin decât carnea de vită hrănită cu cereale. În schimb, carnea de vită a fost crescută cu furaje pe bază de cereale ar fi bogată în colesterol şi grăsimi.

Carnea de oaie şi capră

Mulţi oameni sunt obişnuiţi să se gândească la carnea de miel ca la un tip de carne foarte grasă. Carnea conţine mult mai puţine grăsimi decât carnea de porc, dar şi o cantitate impresionantă de lecitină, care este responsabilă pentru normalizarea nivelului de colesterol. În schimb, oasele de miel conţin substanţe care favorizează artrită. Prin urmare, oamenii în vârstă este mai bine să renunţe la acest tip de carne. În plus, carnea de oaie adultă conţine, de obicei, lipide, care afectează sănătatea vaselor de sânge şi a inimii. Prin urmare, carnea de miel trebuie consumată cu moderaţie.

Carnea de capră are o textură delicată, o aromă blândă şi un conţinut minim de grăsime. Datorită conţinutului său scăzut de calorii, poate fi consumat ca parte a unei diete terapeutice sau dietetice. Carnea de capră conţine o serie de componente valoroase, de la fier până la antioxidanţi puternici. În plus, carnea de capră are un nivel scăzut de colesterol, ceea ce o face un produs indispensabil mai ales pentru persoanele în vârstă.

Unde se încadrează carnea de vânat

Carnea de caprioară în sine nu este grasă şi este foarte sănătoasă. Acesta conţine un număr mare de minerale şi vitamine. Carnea de vânat este absorbită de organism mult mai repede decât carnea de oaie, de porc, de vită sau de pui. Consumul regulat de carne de vânat reduce riscul de diabet, hipertensiune şi boli de inimă.

Băuturile care ne hidratează cel mai bine vara, pe caniculă. Medic: „Apa e bună, dar o eliminăm imediat”

Hidratarea corespunzătoare vara, în zilele caniculare, este esențială pentru organism. Specialiștii ne spun că nu trebuie neapărat să bem doar apă simplă, dacă nu ne place. Putem prepara acasă băuturi care au și gust plăcut, și ne şi hidratează.

Spre exemplu, putem bea apă în care am pus felii de castravete sau boabe de rodie ori alte fructe care ne plac. Și ceaiul verde ne protejează din interior, şi nu este singurul indicat.

„Deci apa băută ca atare este bună, dar o bem și o eliminăm imediat. La apa pe care o bem putem adăuga extra sirop natural de fructe de pădure, câteva felii de castraveți, câteva bobițe de rodie.

Dar şi ceaiurile sunt bune, precum ceaiul verde, pentru că ne și hidratează, dar ne fac și protecție anti-UV, pentru că au foarte mulți antioxidanți, polifenoli. Este vorba de extractul de ceai verde şi extractul de ceai negru, care ne dau și un tonus mai bun fizic și psihic. 

Și ceaiul de ghimbir este bun, el conține gingerol, care clar protejează pielea. Ceaiul de turmeric şi ceaiul de fructe de pădure sunt bogate în antioxidanţi. Adăugăm în ele câteva picături de zeamă de lămâie, câteva cuburi de gheață și am făcut o băutură excelentă pentru vară și sănătoasă”, spune medicul român Ruxanda Constantina, potrivit antena3.ro.

O altă băutură consumată zi de zi este cafeaua. Unii medici nu recomandă cafeaua în zilele caniculare, având în vedere că ea ne şi deshidratează, însă putem apela la mici trucuri. În primul rând, este indicat ca ceaşca de cafea să fie băută în paralel cu un pahar de apă plată sau minerală.

„Dar putem bea şi o cafea rece. Cafeaua ne ajută pentru că ne menține tonusul, doar că ea deshidratează. Și, atunci, ar fi bine să avem alături apa plată sau minerală. 

Acum în timpul verii putem bea și apă minerală care este mai bogată în oligoelemente. Ea are acel reziduu uscat mai bogat, pentru că avem nevoie. Noi transpirăm şi, atunci, eliminăm și apă, și minerale.

Atenție mare la asocierea dintre expunerea la soare, alcool (berea) care ne hidratează în aparență și energizantele naturale. Să nu le folosim. Pe termen lung cauzează afecțiuni cardiace, afecțiuni hepatice, dar pe termen scurt sunt periculoase şi pot să conducă chiar și la un accident vascular”, atrage atenţia medicul.

Dacă vrei și TU să abordezi un stil de viață sănătos, nu o face de capul TĂU! Solicită o consultație gratuită cu un specialist care să te ajute să faci corect pașii. Nu ezita, accesează Centrul Online de Nutriție și Sport al Galinei Tomaș, din orice colț al lumii, pentru a găsi răspuns la orice întrebare și a primi ghidare profesionistă!

Ingredientul mai puțin cunoscut, care se găsește în multe produse populare și poate provoca probleme de sănătate

Zahărul, grăsimile, sarea sunt cele mai cunoscute ingrediente ce ne pot pune sănătatea în pericol. Cu toate acestea, există și unele ingrediente ce pot avea consecințe grave pentru organismul nostru, dar ce nu sunt cunoscute pentru publicul larg. Iar un astfel de produs este extrem de comun în multe produse populare.

Este folosit chiar și în produsele de patiserie / foto: Adobe Stock

foto: Adobe Stock

Un studiu publicat în European Heart Journal explică faptul că acest ingredient ne poate provoca un accident vascular cerebral, cât și atac de cord. Mai precis, este vorba despre Xylitol, un îndulcitor care poate crește coagularea sângelui. El poate crește riscul de a ne confrunta cu anumite complicații periculoase, iar în cele mai extreme cazuri, poate duce chiar și la deces.

Xylitol este un nume pe care poate că nu mulți dintre noi l-au auzit până acum, însă ingredientul este destul de comun, în o mulțime de produse. El este un alcool de zahăr, utilizat ca aditiv, datorită faptului că are cu 40% mai puține calorii decât zahărul normal. În ce privește produsele în care găsim Xylitol, este vorba despre guma de mestecat fără zahăr, produse de patiserie și chiar și bomboane.

Din păcate, el mai poate fi găsit și în pasta de dinți, în jeleuri, ori în diferite drajeuri. Datorită popularității sale, în timp, ajungem să consumăm acest ingredient în cantități destul de mari. Experții avertizează că acest îndulcitor este legat de un risc ridicat de atac de cord, cât și accident vascular cerebral.

sursa

Transformarea spectaculoasă a Marianei Platon la final de proiect
Articolul anterior
Starul de la Hollywood care îşi maltrata fiul!
Articolul următor