Ce grăsimi te ajută să slăbeşti

Deşi au fost considerate ani la rând inamic al siluetei şi al sănătăţii, grăsimile pot avea efecte miraculoase asupra energiei, alimentaţiei şi formei fizice, dacă sunt corect alese. Află deci care sunt grăsimile recomandate dacă vrei să slăbeşti!

separator
2-grasimi-bune

Grăsimile din peşte, fructe şi seminţe te ajută să slăbeşti
Între cele mai bune alegeri alimentare din punct de vedere al grăsimilor sănătoase se numără peştele gras (somon, macrou, hering, sardine), ouăle de la găini de ţară, crescute în grădină, fără chimicale. De asemenea, seminţele de in, de cânepă, de dovleac sau cele de chia, precum şi nucile, alunele de pădure, nuca de cocos sau deja celebrul avocado. Acesta are grăsimi sănătoase şi este fructul cu cea mai mare cantitate de proteine. Indiferent care dintre variantele menţionate anterior sunt pe gustul tău, toate sunt foarte bune pentru alimentaţie, aşa că încearcă să le incluzi în meniu.

Fără grăsime procesată sau prăjită
Ce trebuie să eviţi sunt grăsimile procesate, rafinate şi/sau arse. Mai exact, mezelurile, margarina, prăjelile, dulciurile, produsele de patiserie, sosurile cumpărate din comerţ care conţin mulţi aditivi. Aşadar citeşte cu atenţie etichetele produselor. În aceeaşi categorie, de evitat, pot fi incluse şi nucile, alunele şi seminţele prăjite. Când te gândeşti la grăsimi sănătoase, ia în calcul toţi factorii: sursa, modul de preparare, combinarea cu alte alimente, integrarea lor în modul tău de viaţă, adică alimentaţia pe care o ai şi mişcarea pe care o faci. Aportul de grăsimi şi de proteine pe care le conţin alimentele trebuie îmbinat, cu un aport ridicat de vegetale crude, bogate în vitamine, minerale şi antioxidanţi. De asemenea, hidratarea este foarte importantă, aşa că nu uita să consumi destule lichide, în special apă, la fel cum trebuie acordată atenţie şi felului în care mesteci mâncarea. Digestia începe de când mesteci alimentele.

Alege grăsimile bune care te ajută să slăbeşti
Într-o dietă echilibrată, grăsimile din alimentaţie trebuie să acopere 20-30% din aportul zilnic de alimente. Grăsimile din dieta noastră trebuie să fie cu precădere grăsimi sănătoase – mononesaturate, polinesaturate şi omega 3. În acest fel, reducem riscul de boală cardiovasculară, scade colesterolul şi riscul de a dezvolta diabet de tip 2 şi prevenim apariţia depunerilor de colesterol pe artere. Toate aceste grăsimi sănătoase se identifică destul de uşor, pentru că sunt lichide la temperatura camerei. Ar trebui, aşadar, să consumăm regulat peşte – macrou, sardine, somon, hering şi păstrăv de captură, precum şi măsline, seminţe de in, migdale, nuci, uleiuri extravirgine de migdale, dovleac, in, cânepă, silimarină sau ulei de germeni de grâu”, spune Cori Grămescu, specialist în nutriţie.

Sursa

 

Dovlecelul – leguma perfectă în curele de slăbire

Dovlecelul este una dintre primele legume recomandate de nutriţionişti în diete. Pe lângă faptul că are foarte puține calorii (100 gr. dovlecel are 20 – 27 kcal) este şi o sursă bună de potasiu, sodiu, calciu, magneziu, zinc, fosfor, cupru și fier, o serie de acizi organici, vitamine C, B, K şi A.

Este una din puţinele legume în care proporția de sodiu – potasiu este aproape perfectă. Aceasta este importantă pentru o bună funcționare a organismului. În cazul dezechilibrului de sodiu – potasiu din corp poate apărea spasmofilia (mușchii și nervii sunt în stare de alertă) și tetania (contracții puternice ale mușchilor).

Beneficiile consumului de dovlecei

  • Previne bolile cardiovasculare. Datorită conţinutului de potasiu şi magneziu, minerale esenţiale pentru funcţionarea normală a muşchiului inimii, dovlecelul are efect hipertensiv (scade tensiunea).
  • Este un veritabil pansament gastric. Este recomandat în afecţiuni precum ulcer sau gastrită. Stimulează digestia, datorită conţinutului de fibre şi favorizează evacuarea bilei. Este inclus în dieta pacienţilor care au suferit intervenţii chirurgicale la stomac sau intestine. Inclusiv  este  indicat și în cazul intoxicaţiilor sau recomandat pacienţilor care suferă de diabet. De asemenea, dovlecelul este una dintre primele legume introduse în diversificarea alimentaţiei sugarului.
  • Este diuretic şi laxativ. Te ajută în curele de slăbire pe lângă faptul că are puţine calorii, scoate toxinele din organism şi combate constipaţia. Ajută în boli de rinichi, eliminând surplusul de apă.
  • Tonifică organismul. Previne îmbătrânirea rapidă şi întăreşte sistemul imunitar al organismului.
  • Îmbunătăţeşte memoria. Datorită conţinutului ridicat de antioxidanţi şi carotenoizi. În plus, previne accidentele vasculare cerebrale.
  • Protejează vederea. Ameliorează afecţiunile ocular.
  • Are efect general antiinflamator. Ameliorează simptomele artritelor şi ajută în tratarea reumatismului. Participă la asimilarea calciului, de aceea este indicat să se consume împreună cu alimente care conţin calciu.

Cum consumi dovlecelul

zucchini-with-vegetable-rice-final-4-e1341354334583


În primul rând, alege dovleceii tineri şi proaspeţi. În curele de tratament foloseşte sucul de dovlecel. Gustul nu este foarte bun, dar are efect mai mare pentru că îşi păstrează proprietăţile mai bine.

În schimb, când îl prepari (la aburi, în cuptor, la grătar, interzis prăjit) este delicios, dar nu-l lăsa pe foc mai mult de 15-20 min. În salate foloseşte zucchini (dovlecelul cu coaja verde-închisă) are aceleaşi proprietăţi doar că este asimilat mai rapid de către organism.

Iată cea mai delicioasă rețetă din dovlecel!

Care e cea mai sănătoasă carne: de pasăre, porc sau vită?

Carnea este întotdeauna hrănitoare, gustoasă şi sănătoasă. Există câteva tipuri speciale de carne care pot îmbogăţi organismul la maximum cu compoziţia lor sănătoasă.




Contrar credinţei populare, produsele din carne au fost, sunt şi continuă să fie un element de bază în alimentaţia zilnică pentru majoritatea oamenilor. Carnea conţine o serie de aminoacizi esenţiali, minerale şi oligoelemente, scrie ziarulnațional.md.

Este una dintre cele mai populare alegeri pentru mesele rapide, are puține calorii, multe proteine și o cantitate redusă de grăsimi. De asemenea, este un ingredient versatil și poate fi adăugat la paste, salate, poate fi consumat rumenit la grătar ori la cuptor cu o garnitură de legume sau poate deveni baza unor sandvișuri consistente.

Carnea de porc

Reputaţia cărnii de porc ca fiind nesănătoasă a fost de multe ori exagerată. Se pare ca cea mai sănătoasă parte a unei carcase de porc este cea mai mare parte a pulpei. Pregătita corect, pulpa este la fel de hrănitoare şi sănătoasă ca şi puiul.

Carnea de vită

În ceea ce priveşte acest tip de carne, ea poate fi atât sănătoasă, cât şi nesănătoasă pentru organismul uman. Numai carnea de vita hrănită cu iarbă poate fi considerată sănătoasă şi nutritivă. Este mai scumpă, dar puteţi fi siguri că este sănătos. Iar un studiu recent a arătat că carnea de vită hranită cu iarbă poate creşte colesterolul mai puţin decât carnea de vită hrănită cu cereale. În schimb, carnea de vită a fost crescută cu furaje pe bază de cereale ar fi bogată în colesterol şi grăsimi.

Carnea de oaie şi capră

Mulţi oameni sunt obişnuiţi să se gândească la carnea de miel ca la un tip de carne foarte grasă. Carnea conţine mult mai puţine grăsimi decât carnea de porc, dar şi o cantitate impresionantă de lecitină, care este responsabilă pentru normalizarea nivelului de colesterol. În schimb, oasele de miel conţin substanţe care favorizează artrită. Prin urmare, oamenii în vârstă este mai bine să renunţe la acest tip de carne. În plus, carnea de oaie adultă conţine, de obicei, lipide, care afectează sănătatea vaselor de sânge şi a inimii. Prin urmare, carnea de miel trebuie consumată cu moderaţie.

Carnea de capră are o textură delicată, o aromă blândă şi un conţinut minim de grăsime. Datorită conţinutului său scăzut de calorii, poate fi consumat ca parte a unei diete terapeutice sau dietetice. Carnea de capră conţine o serie de componente valoroase, de la fier până la antioxidanţi puternici. În plus, carnea de capră are un nivel scăzut de colesterol, ceea ce o face un produs indispensabil mai ales pentru persoanele în vârstă.

Unde se încadrează carnea de vânat

Carnea de caprioară în sine nu este grasă şi este foarte sănătoasă. Acesta conţine un număr mare de minerale şi vitamine. Carnea de vânat este absorbită de organism mult mai repede decât carnea de oaie, de porc, de vită sau de pui. Consumul regulat de carne de vânat reduce riscul de diabet, hipertensiune şi boli de inimă.

Băuturile care ne hidratează cel mai bine vara, pe caniculă. Medic: „Apa e bună, dar o eliminăm imediat”

Hidratarea corespunzătoare vara, în zilele caniculare, este esențială pentru organism. Specialiștii ne spun că nu trebuie neapărat să bem doar apă simplă, dacă nu ne place. Putem prepara acasă băuturi care au și gust plăcut, și ne şi hidratează.

Spre exemplu, putem bea apă în care am pus felii de castravete sau boabe de rodie ori alte fructe care ne plac. Și ceaiul verde ne protejează din interior, şi nu este singurul indicat.

„Deci apa băută ca atare este bună, dar o bem și o eliminăm imediat. La apa pe care o bem putem adăuga extra sirop natural de fructe de pădure, câteva felii de castraveți, câteva bobițe de rodie.

Dar şi ceaiurile sunt bune, precum ceaiul verde, pentru că ne și hidratează, dar ne fac și protecție anti-UV, pentru că au foarte mulți antioxidanți, polifenoli. Este vorba de extractul de ceai verde şi extractul de ceai negru, care ne dau și un tonus mai bun fizic și psihic. 

Și ceaiul de ghimbir este bun, el conține gingerol, care clar protejează pielea. Ceaiul de turmeric şi ceaiul de fructe de pădure sunt bogate în antioxidanţi. Adăugăm în ele câteva picături de zeamă de lămâie, câteva cuburi de gheață și am făcut o băutură excelentă pentru vară și sănătoasă”, spune medicul român Ruxanda Constantina, potrivit antena3.ro.

O altă băutură consumată zi de zi este cafeaua. Unii medici nu recomandă cafeaua în zilele caniculare, având în vedere că ea ne şi deshidratează, însă putem apela la mici trucuri. În primul rând, este indicat ca ceaşca de cafea să fie băută în paralel cu un pahar de apă plată sau minerală.

„Dar putem bea şi o cafea rece. Cafeaua ne ajută pentru că ne menține tonusul, doar că ea deshidratează. Și, atunci, ar fi bine să avem alături apa plată sau minerală. 

Acum în timpul verii putem bea și apă minerală care este mai bogată în oligoelemente. Ea are acel reziduu uscat mai bogat, pentru că avem nevoie. Noi transpirăm şi, atunci, eliminăm și apă, și minerale.

Atenție mare la asocierea dintre expunerea la soare, alcool (berea) care ne hidratează în aparență și energizantele naturale. Să nu le folosim. Pe termen lung cauzează afecțiuni cardiace, afecțiuni hepatice, dar pe termen scurt sunt periculoase şi pot să conducă chiar și la un accident vascular”, atrage atenţia medicul.

Dacă vrei și TU să abordezi un stil de viață sănătos, nu o face de capul TĂU! Solicită o consultație gratuită cu un specialist care să te ajute să faci corect pașii. Nu ezita, accesează Centrul Online de Nutriție și Sport al Galinei Tomaș, din orice colț al lumii, pentru a găsi răspuns la orice întrebare și a primi ghidare profesionistă!

10 alimente esenţiale în timpul sarcinii
Articolul anterior
1001 de trandafiri pentru Sofia Rotaru. Asta o așteaptă în cel mai luxos apartament prezidenţial din Chişinău!
Articolul următor