Ce grăsimi te ajută să slăbeşti

Deşi au fost considerate ani la rând inamic al siluetei şi al sănătăţii, grăsimile pot avea efecte miraculoase asupra energiei, alimentaţiei şi formei fizice, dacă sunt corect alese. Află deci care sunt grăsimile recomandate dacă vrei să slăbeşti!

separator
2-grasimi-bune

Grăsimile din peşte, fructe şi seminţe te ajută să slăbeşti
Între cele mai bune alegeri alimentare din punct de vedere al grăsimilor sănătoase se numără peştele gras (somon, macrou, hering, sardine), ouăle de la găini de ţară, crescute în grădină, fără chimicale. De asemenea, seminţele de in, de cânepă, de dovleac sau cele de chia, precum şi nucile, alunele de pădure, nuca de cocos sau deja celebrul avocado. Acesta are grăsimi sănătoase şi este fructul cu cea mai mare cantitate de proteine. Indiferent care dintre variantele menţionate anterior sunt pe gustul tău, toate sunt foarte bune pentru alimentaţie, aşa că încearcă să le incluzi în meniu.

Fără grăsime procesată sau prăjită
Ce trebuie să eviţi sunt grăsimile procesate, rafinate şi/sau arse. Mai exact, mezelurile, margarina, prăjelile, dulciurile, produsele de patiserie, sosurile cumpărate din comerţ care conţin mulţi aditivi. Aşadar citeşte cu atenţie etichetele produselor. În aceeaşi categorie, de evitat, pot fi incluse şi nucile, alunele şi seminţele prăjite. Când te gândeşti la grăsimi sănătoase, ia în calcul toţi factorii: sursa, modul de preparare, combinarea cu alte alimente, integrarea lor în modul tău de viaţă, adică alimentaţia pe care o ai şi mişcarea pe care o faci. Aportul de grăsimi şi de proteine pe care le conţin alimentele trebuie îmbinat, cu un aport ridicat de vegetale crude, bogate în vitamine, minerale şi antioxidanţi. De asemenea, hidratarea este foarte importantă, aşa că nu uita să consumi destule lichide, în special apă, la fel cum trebuie acordată atenţie şi felului în care mesteci mâncarea. Digestia începe de când mesteci alimentele.

Alege grăsimile bune care te ajută să slăbeşti
Într-o dietă echilibrată, grăsimile din alimentaţie trebuie să acopere 20-30% din aportul zilnic de alimente. Grăsimile din dieta noastră trebuie să fie cu precădere grăsimi sănătoase – mononesaturate, polinesaturate şi omega 3. În acest fel, reducem riscul de boală cardiovasculară, scade colesterolul şi riscul de a dezvolta diabet de tip 2 şi prevenim apariţia depunerilor de colesterol pe artere. Toate aceste grăsimi sănătoase se identifică destul de uşor, pentru că sunt lichide la temperatura camerei. Ar trebui, aşadar, să consumăm regulat peşte – macrou, sardine, somon, hering şi păstrăv de captură, precum şi măsline, seminţe de in, migdale, nuci, uleiuri extravirgine de migdale, dovleac, in, cânepă, silimarină sau ulei de germeni de grâu”, spune Cori Grămescu, specialist în nutriţie.

Sursa

 

10 alimente esenţiale în timpul sarcinii
Articolul anterior
1001 de trandafiri pentru Sofia Rotaru. Asta o așteaptă în cel mai luxos apartament prezidenţial din Chişinău!
Articolul următor
Alte articole interesante