Obiceiuri alimentare pe care trebuie să le respecți!

Te-ai decis să ai grijă de tine, vrei să scapi de câteva kilograme în plus – trebuie să adopți un stil de viață sănătos care, cu timpul, să devină o rutină zilnică.

separator
Obiceiuri alimentare pe care trebuie să le respecți!

În ultimul timp tot mai multe persoane renunță la micul dejun. Acestă masă nu trebuie exclusă, deoarece este sursa ta de energie pentru întreaga zi. De preferat este să mănânci între orele 6.00 – 9.00.

micul dejunDacă vrei să dai câteva kilograme jos, atunci nu omite micul dejun și nu te înfometa, vei ajunge la finele zile epuizată, stresată și tentată să mănânci orice seara pentru a-ți potoli foamea. Un minunat mic dejun poate fi din: fulgi de ovăz, iaurt, un ou fiert, piept de pui fiert.

Urmează o gustare în jurul orelor 10.00-11.00, nu mai puțin după două ore de la micul dejun. Aceasta poate fi un fruct sau o legumă, pentru a furniza organismului vitamine și minerale, ca să reziste până la următoarea masă.

pranzPrânzul este la fel de necesar ca și micul dejun, între orele 13.00 – 14.00. Trebuie să conțină proteine și carbohidrați. Ideal ar fi să consumi carne slabă, poate fi pește și salată.

La fel între prânz și cină îți poți permite o gustare între orele 15.00 – 16.00. Gustarea poate să conțină la fel un fruct sau o legumă.

cinaPentru cină este necesar să mănânci legume fierte, între orele 18.00 – 19.00.

Un alt mic truc: încercă să obții între cină și micul dejun cel puțin 14-15 ore (dacă cina a fost la orele 18.00, mic dejun trebuie să fie între orele 8.00 – 9.00).

După cină nu mai experimenta alte gustări.

Orele meselor sunt foarte importante

Control precis al regimului alimentar și mesele literalmente, pe ceas, va contribui la dezvoltarea unui sistem eficient, care în viitor va deveni o rutină.

Un regim alimentar echilibrat este calificat de specialiști drept un organism care va funcționa ca și un ceas elvețian. Nutriționiștii aprobă o greutate corporală permanentă, endocrinologii – metabolism echilibrat, psihoterapeuții – un plan clar de acțiuni și încrederea în sine și terapeuții – o sănătate de fier.

Text: Snejana Țugui

ANSA a dispus retragerea unui lot de ouă din comerț

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) a inițiat procedura de retragere din rețeaua de comerț și rechemare de la clienți a unui lot de ouă pentru consum.

Cauza retragerii lotului de ouă este depistarea prezenței Salmonella.

Potrivit ANSA, ouăle sunt de la un producător din Pârlița, Ungheni. 

Produsele au fost plasate pe piaţă în perioada 22 noiembrie 2022 – 29 noiembrie 2022 și avea ca termen de valabilitate data de 28 decembrie 2022.

ANSA a dispus retragerea din comerț a unui lot de ouăFoto: ANSA

Persoanele care au achiziționat produse din lotul dat sunt rugate să se abțină de a le consuma și sunt în drept să le returneze magazinului de unde au fost procurate. 

În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii care comercializează produse neconforme sunt responsabili de retragerea acestora de pe piață și cooperează cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar introdus pe piață.  

Alimentul care este o alternativă perfectă pentru carnea de porc sau vită

Carnea de pește este una dintre cele mai sănătoase pentru om. Vitaminele și mineralele, sursele importante de acizi grași sănătoși, numărul mic de calorii fac din acest aliment o alternativă la carnea de porc sau vită, care este digerată mult mai greu în stomac.

În teorie, orice tip de pește este bun pentru consum. Însă unii sunt mai buni decât alții, mai ales prin prisma grăsimilor bune, conținute – somonul, tonul, păstrăvul, sardinele și macroul sunt cele mai benefice pentru organism.

Peștele conține vitamina D, un element nutritiv atât de deficitar multora dintre noi. Vitamina D susține sănătatea oaselor, scade riscul de diabet de tip 2, scade tensiune arterială. O porție de pește (aproximativ 113 g) acoperă 100% din necesarul zilnic de vitamina D.

Studiile recente au arătat că peștele, consumat regulat, scade riscul de astm cu până la 24% la copii. Totuși, este bine de știut că cercetătorii nu au avut aceleași rezultate la adulți.

Acizii grași sunt esențiali creșterii și dezvoltării normale a organismului. Acizii grași Omega 3, în special acidul docosahexaenoic (DHA), sunt importanți mai ales pentru dezvoltarea creierului și a vederii. Astfel, carnea de pește este recomandată mai ales gravidelor și femeilor care alăptează.

Beneficiile peștelui pentru creier sunt extinse și atunci când vine vorba de depresie, una dintre cele mai răspândite tulburări psihice.

În ceea ce privește efectele cărnii de pește asupra depresiei studiile spun că oamenii care consumă pește regulat au un risc mai mic de a avea depresie. Mai mult, unele studii au arătat că acizii grași conținuți în pește cresc efectele medicației antidepresive.

În plus, există dovezi că peștele are efecte benefici și asupra pacienților cu sindrom bipolar. În acest caz carnea de pește atenuează simptomele.

Bolile imune apar atunci când sistemul imunitar crede că țesuturile sănătoase din organism reprezintă „atacatorul”.

Studiile preliminare au arătat că acizii grași Omega 3 și vitamina D din carnea de pește are un rol în reducere bolilor autoimune, în special diabetul de tip 1 la copii și adulți.

Pentru a te bucura de toate beneficiile înmagazinate în carnea de pește alege să mănânci această carne slabă de 1-2 ori pe săptămână. Somon, macrou sau ton, alegerea este doar a ta.

sursa: www.tvm.md

Cea mai toxică legumă pentru organism! Poate genera reacții alergice severe

Specialiștii trag un semnal de alarmă și subliniază faptul că țelina poate deveni periculoasă pentru organism dacă nu este consumată în anumite condiții.

Beneficiile consumului de țelină

Țelina conține vitamina A, B, C, K, PP, dar și minerale precum potasiu, zinc, calciu, fosfor, magneziu. Consumul acesteia aduce numeroase beneficii organismului. Țelina contribuie la scăderea tensiunii arteriale și este eficientă în detoxifierea organismului. Conform cercetătorilor din Japonia, Rusia și China, țelina poate regla și disfuncțiile hormonale și preveni anumite boli precum psoriazisul și dermatozele alergice.

Cu toate acestea, țelina trebuie consumată cu precauție. Semințele ei nu pot fi cosumate imediat după ce au fost recoltate, fiind necesară o atentă prelucrare a acestora. Mai mult decât atât, dacă ați utilizat uleiul de țelină atunci este indicat să evitați expunerea la soare pentru că acesta conține betacaroten, ingredient care duce la creșterea fotosensibilității.

În cazuri rare, consumul de țelină poate produce reacții alergice. În plus, dacă ea este reîncălzită, atunci când se află în supe sau ciorbe, poate deveni toxică din cauza eliberării de nitrați. Notăm că, atunci când există în organism în cantități mari, nitrații pot crește riscul de apariție a anumitor boli precum hipertensiune, disfuncții ale sistemului circulator și ale glandelor tiroide, cefalee, urticarii, intoxicație și cianoza severă.

Consumul de țelină nu est recomandat în următoarele cazuri:

  • femeile însărcinate sau care alăptează, pentru că țelina are efecte hormonale
  • persoanelor care suferă de afecțiuni renale
  • persoanelor alergice la plantele care fac parte din familia Apiaceae: fenicul, morcov, pătrunjel, mărar și leuștean. În cazul acestor persoane, reacțiile alergice pot fi severe, putând provoca chiar și șoc anafilactic
  • consumul de țelină în mod excesiv poate duce la dereglări digestive

sursa: www.redactia.ro

Aura Revenco: Erau chiar ei cei doi copii abandonaţi de mama şi în vara 2013…
Articolul anterior
Irina Madan: Succes pictat pe vise ambițioase
Articolul următor