Mănâncă aceste alimente când ești la menstruație și te vei simți mai bine

Cercetările arată că aceste alimente, pe lângă faptul că trebuie îți menții corpul hidratat în perioada delicată a lunii, te pot ajută să reduci simptomele neplăcute ale menstruației, cum ar fi: balonarea, retenția de apă, slabă putere de concentrare și iritabilitatea.

Calciul este cel mai bun prieten al unei femei în perioada menstruației. Cercetările arată că acest mineral care are grijă de oasele tale poate să reducă crampele menstruale și poate, totodată, să reducă balonarea și retenția de apă. Totodată, calciul te poate ajută și în privința stării tale de spirit și îți crește puterea de concentrare.

Unde găseșți calciul? În produsele lactate precum laptele, iaurtul și brânză, precum și în unele produse de origine vegetală, cum ar fi migdalele, varză chinezească (bok choy), broccoli și alte frunzoase.

Pune accentul pe fibre

Ultimul lucru pe care ți l-ai putea dori în timpul menstruației este să te simți și mai balonată. Fibrele, care îți ajută tractul digestiv să funcționeze „că uns”, te pot ajută. Mănâncă multe surse de fibre pe perioada menstruației, pentru a-ți asigura un tranzit intestinal regulat. Acestea se găsesc în: migdale, mere, anghinare, fasole, mure, semințe de chia, fructele kaki, cartofii dulci, cerealele integrale.

Include surse de fier

Menstruatiile abundente pot contribui la anemia provocată de deficiență de fier la femei, anemie care poate provoca „ceață mentală”, oboseală și schimbările de dispoziție. Chiar dacă nu ai o menstruație abundență, e bine să mănânci alimente bogate în fier în perioada această delicată a lunii. Fierul se găsește în: fasole, carnea de vită, ciocolată neagră, carnea de miel, frunzoase (diverse salate sau legume cu frunze de un verde închis), nuci, semințe de floarea-soarelui, tofu.

Alege surse de magneziu

Specialiștii explică de ce femeile au poftă mare de ciocolată în timpul menstruației, iar motivul este simplu: datorită conținutului de magneziu al ciocolatei. Cercetările arată că magneziul ajută la calmarea simptomelor sindromului premenstrual, cum ar fi durerile de cap și crampele. Găseșți magneziu în: avocado, banane, fasole, ciocolată neagră, peste, frunzoase (legume cu frunze de un verde închis), nuci, semințe, iaurt.

Acizi grași Omega-3 și de vitamina B12

Disconfortul pe care îl simți o dată cu crampele menstruale poate fi redus semnificativ cu o combinație de acizi grași Omega-3 și vitamina B12. Unde le găseșți: în ouă, semințe de în, nuci, fructe de mare, semințe, iaurt.

Vitamina D

Noile studii au arătat că dacă ai un nivel scăzut al vitaminei D în corp, această deficiență poate provoca menstruații neregulate. Totodată, vitamina D joacă un rol important în nivelul energiei tale, stimularea stării de spirit și în lupta împotriva insomniei, toate acestea fiind probleme cu care te confrunți atunci când ești la menstruație. Unde găseșți vitamina D: în uleiurile de peste, în lapte fortificat, în gălbenușuri.

sursa

Alertă alimentară! Peste jumătate din alimentele și băuturile din comerț conțin resturi de pesticide, arată un nou studiu efectuat în Marea Britanie

Resturi de pesticide au fost descoperite în peste jumătate din probele de alimente și băuturi vândute în Marea Britanie.

Cea mai mare cantitate a acestor substanțe chimice periculoase au fost descoperite în căpșune.

Substanțele pot fi periculoase pentru oameni, avertizează specialiștii. Studiul a fost realizat în baza probelor recoltate în anul 2022.

Substanțele chimice au fost găsite în mai mult de jumătate din probele de alimente și băuturi, arată testele, potrivit Sky News.

Căpșunile s-au dovedit a fi cele periculoase în ceea ce privește prezența unor toxine rezistente care pot provoca oamenilor probleme grave de sănătate.

Resturi de pesticide au fost descoperite și în piersici, castraveți, caise și fasole.

Guvernul ar trebui să interzică 25 de pesticide, au spus experții. Acestea au fost descoperite în peste 3.300 de mostre testate de guvernul Regatului Unit în 2022.

sursa

Vitaminele care îți lipsesc dacă nu poți renunța la cafea

Dacă nu poți renunța la cafea, este posibil să îți lipsească anumite vitamine din corp. Consumul excesiv de cafeină poate afecta absorbția acestor nutrienți în organism. Este important să ai o alimentație echilibrată și să iei suplimente alimentare, dacă este nevoie, pentru a compensa eventualele deficiențe nutriționale cauzate de consumul excesiv de cafea.

Dr. Tatiana Meshteryakova, medic nutriționist, spune că prea multe cești cu cafea poate priva organismul de vitaminele de care are nevoie. Dar și dependența de băutură poate trăda o deficiență de vitamine, și anume vitaminele C și B, potrivit doctorulzilei.ro.

Consumul de cafea și deficit de vitamine

Expertul adaugă că organismul uman poate avea deficit de vitamine din cauza influenței obiceiurilor proaste și a altor factori în stilul de viață al unei persoane. În special, nutriționistul leagă dependența de cafea cu lipsa de vitamine din organism și recomandă să nu bei mai mult de două căni de băutură pe zi.

„Dacă bei mai mult de două căni de cafea pe zi, deshidratează organismul. Odată cu lichidul, se îndepărtează o mare cantitate de minerale și vitamine solubile în apă”, avertizează specialistul.

Așadar, potrivit medicului, excesul de cofeină consumată, care acționează ca un diuretic, afectează reducerea nivelului de vitamine C și grupa B. Ea subliniază că organismul uman ar trebui să primească cel puțin un litru și jumătate de apă în fiecare zi.  Cu o cantitate mai mică, viteza proceselor metabolice este redusă, iar absorbția componentelor utile din alimente, cum ar fi vitaminele, mineralele și enzimele, se înrăutățește.

Potrivit medicului, lipsa vitaminelor poate fi explicată prin absorbția lor slabă – acest lucru se poate întâmpla și din cauza tendinței de a mânca în exces. În plus, organismul este lipsit de vitamine sub influența toxinelor din fumul de tutun.

Fumatul duce la o distrugere completă a vitaminei C

Deficitul acestor vitamine duce la: performanțe psihice și fizice reduse letargie, slăbiciune, somnolență rezistență redusă la infecții recuperare mai lentă în diferite boli probleme ale pielii Cu o deficiență de vitamine din grupa B, sunt posibile probleme de somn, deteriorarea stării pielii și a părului și amorțeală a membrelor.

„Fumatul duce la o distrugere completă a vitaminei C și la o scădere a absorbției vitaminei A”, avertizează medicul. În plus, expertul a spus că reducerea capacității de resurse a organismului și pierderea de vitamine pot fi cauzate de o rutină zilnică incorectă și de lipsa somnului.

„Fără modificări ale stilului de viață și identificarea deficiențelor existente prin teste adecvate, suplimentele de vitamine nu vor funcționa”, notează medicul.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

ANSA anunță retragerea din vânzare a unui lot de produse cu un nivel depășit de metale grele

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) informează consumatorii că, s-a depistat un lot de alge marine uscate cu depășirea nivelului admisibil de cadmiu (metal greu).

„În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii din domeniul alimentar, deținători ai produselor alimentare neconforme, sunt obligați să le retragă de pe piață și să coopereze cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse, pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar neconform pentru sănătatea umană”, anunță ANSA.

Potrivit Agenției, operatorii din domeniul alimentar, deținători de produse alimentare neconforme, care nu au luat măsuri de retragere a acestor produse de pe piață, sunt pasibili de răspundere juridică.

Persoanele care au achiziționat aceste produse sunt rugate să nu le consume și sunt în drept să le returneze unității de comerț de unde au fost procurate.

ANSA precizează că, în cazul în care se depistează produse alimentare neconforme sau abateri de la prevederile legislației pentru protecția consumatorului, cetățenii sunt îndemnați să depună petiție la Agenție, la nr. de telefon: 0(22) 511-511;

Linia Verde: 0 800 800 33;

Viber: 067675544;

Alertă de proporții în România! Pensionarii sunt păcăliți să dea zeci de mii de lei printr-o nouă schemă
Articolul anterior
Municipalitatea va monitoriza, timp de o lună, proocesul de alimentație în grădinițe
Articolul următor