Regulile respectate de japonezi care îi fac să trăiască mai mult. Țara, recunoscută pentru longevitatea ieșită din comun

Japonia este recunoscută pentru longevitatea ce pare că este întipărită în genele locuitorilor țării. Conform datelor publicate de Organizația Mondială a Sănătății în 2020, speranța medie de viață a femeilor este de 86,9 ani, iar a bărbaților de 81,5 ani.

Există câteva reguli pe care japonezii le respectă cu strictețe când vine vorba de alimentație, iar acestea ar putea fi o sursă de inspirație bună pentru o viață mai sănătoasă și implicit mai lungă, potrivit medical-news.org.

Sake – proprietăți anti-îmbătrânire

Sake este un vin din orez tradițional care este savurat de secole. Este obținut prin fermentarea orezului și se crede că are o serie de beneficii pentru sănătate datorită nivelului ridicat de aminoacizi și enzime. Unii oameni cred că sake-ul are proprietăți anti-îmbătrânire și poate ajuta la îmbunătățirea aspectului pielii. Consumul moderat de sake poate fi asociat și cu un risc mai scăzut de boli de inimă și unele cercetări au sugerat că compușii găsiți în sake pot avea proprietăți anticancerigene și pot ajuta la reducerea riscului de apariție a anumitor tipuri de cancer. Sake-ul poate îmbunătăți, de asemenea, digestia datorită procesului de fermentație care produce enzime care ajută la descompunerea alimentelor.

Ingrediente bogate în fibre pentru digestie

Urmarea unei diete tradiționale japoneze oferă beneficii concrete pentru sănătate, inclusiv îmbunătățirea digestiei în special datorită ingredientelor bogate în fibre, cum ar fi algele marine, soia, legumele proaspete și alimentele ce conțin multă apă precum castraveții.

De asemenea, o astfel de scade riscul de probleme gastrointestinale, cum ar fi balonarea și constipația. În plus, probioticele găsite în alimentele fermentate și murate susțin un microbiom intestinal sănătos.

Alimente antiinflamatoare

Dieta tradițională japoneză este plină de alimente și băuturi cu proprietăți antiinflamatorii. Inflamația este la baza multor boli debilitante și mortale, inclusiv artrita, bolile cardiovasculare, diabetul, boala Parkinson și unele tipuri de cancer.

Alimentele bogate în fibre, vitamina E și acizi grași omega-3 reduc inflamația. Legumele proaspete, soia, cerealele, ceaiul verde, ghimbirul și fructele de mare sunt toate alimentele care luptă împotriva inflamației, care sunt comune în bucătăria japoneză tradițională. În același timp, dieta japoneză limitează și consumul de alimente care cauzează inflamații. Carnea roșie, zahărul procesat, grăsimile saturate din alimentele prăjite și uleioase și carbohidrații rafinați, cum ar fi cei găsiți în produsele de panificație, pot agrava inflamația.Ads

Alimente pe bază de plante

Dieta tradițională japoneză tinde să includă mai puțină carne decât alte bucătării din Asia de Est. Algele marine sunt folosite în toate formele: proaspete, la abur, la grătar, sotate, murate sau fermentate. Fructele, boabele de soia și alte leguminoase, tofu, ciupercile și cerealele completează dieta. Fructele de mare sunt singurul produs de origine animală care este o bază din bucătăria tradițională japoneză și sunt consumate în porții mai mici decât mâncărurile pe bază de plante.

Fructele de mare – esențiale

Nu ar trebui să fie surprinzător faptul că fructele de mare sunt un aliment de bază în Japonia. Peștele și alte fructe de mare sunt adesea principala proteină în bucătăria tradițională japoneză. De asemenea, reprezintă o sursă bună de acizi grași omega-3 care promovează sănătatea inimii și a creierului și reduc riscul de boli cardiovasculare și accident vascular cerebral. Dietele bogate în fructe de mare oferă vitamine și minerale esențiale precum vitaminele A și B, fier, calciu, zinc și potasiu. În plus, peștele gras precum somonul poate ajuta la reducerea inflamației, care provoacă o serie de afecțiuni de sănătate, inclusiv artrita și bolile de inimă.

Alte aspecte importante ale dietei japoneze:

– Accent pe alimentele murate și fermentate – ajută digestia, oferind intestinului probiotice (bacterii bune) și ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.

– Accent pe alimente bogate în nutrienți

– Porții mici

– Mănâncă doar până ești sătul în proporție de 80% – acest concept este respectat în orașul insular Okinawa, care se mândrește cu cel mai mare număr de persoane cu vârsta peste 100 de ani din întreaga lume.

– Consum redus de zahăr

– Alimente proaspete, nu la conservă

– Accent pe alimente care conțin multă apă

– Ceai verde consumat regulat.

sursa

Cum punem legumele la fiert: în apă rece sau caldă? Multe gospodine fac această greșeală

Legumele se pun la fiert în apă rece sau caldă când gătim ciorbă? Multe gospodine își pun această întrebare și de foarte multe ori greșesc. Când gătești ciorbă sau când prepari alte feluri de mâncare trebuie să ai grijă mare la acest detaliu extrem de important. Iată cum trebuie să procedezi, de fapt!

Legumele se pun la fiert în apă rece sau caldă atunci când gătești ciorbă? Acest pas este extrem de important în gătirea ciorbei sau a altor preparate pe care vrei să le gătești.

Legumele se pun la fiert în apă călduță, nu rece și nici foarte fierbinte. Astfel, ele nu se vor zdrobi și își vor păstra și culoarea pe care o au. Dacă apa scade și vă doriți să completați, nu folosiți apă rece, ci tot călduță, scrie spynews.ro.

Multe gospodine greșesc și pun legumele la fiert pentru ciorbă fie în apă fierbinte, fie în apă rece, poate din grabă sau pur și simplu din neatenție. Pentru a te bucura de legume fierte așa cum trebuie, ai mare grijă să respecți de fiecare dată acest pas.

Când se pune carnea în ciorbă

De asemenea, multe gospodine nu știu nici când se pune carnea în ciorbă, de fapt. Așadar, carnea se pune la fiert prima dată, după care se adaugă și legumele, dar doar după ce carnea a fiert suficient.

Și acest pas este unul extrem de important pentru ca ciorba pe care o gătești să fie delicioasă. Multe gospodine pun carnea la fiert doar după ce legumele au fiert, însă trebuie să știi că acest ingredient fierbe mai greu și de aceea trebuie pus prima dată și niciodată dpă ce legumele au fiert sau în același timp cu legumele.

Alimentele care te ajută să nu mai sforăi

Dacă și tu sau persoana cu care locuiești are probleme cu sforăitul, nu te îngrijora, deoarece noi îți vom prezenta soluția pentru această problemă des întâlnită. Câteva alimente pe care trebuie să le mănânci te vor ajuta să nu mai sforăi. Iată ce trebuie să faci ca să scapi de această problemă!

Știm cât de greu îți este să dormi atunci când stai în casă cu o persoană care sforăie des, așa că îți vom prezenta câteva alimente care te vor ajuta să scapi de această problemă. Iată ce trebuie să mănânce persoana care are probleme cu sforăitul, scrie spynews.ro.

Ce alimente te ajută să nu mai sforăi

Laptele de soia te va ajuta să nu mai sforăi. Este mult mai bun decât cel de vacă, deoarece laptele de vacă poate duce la probleme cu respirația și, astfel, la sforăit. Trebuie să consumi această băutură dacă și tu ai probleme cu sforăitul.

Ceaiul

Ceaiul te ajută să decongestionezi căile respiratorii și să respiri mult mai bine. Astfel, această băutură te va ajuta și să scapi de sforăit. Tot ce trebuie să faci este să bei un ceai de mentă înainte să te pui la somn.

Mierea

O linguriță de miere înainte de a te pune la culcare te va ajuta să nu mai sforăi pe timpul nopții. De asemenea, și un ceai cu miere te va ajuta în acest sens, deoarece mierea are mai multe proprietăți antiinflamatorii și antibacteriene.

Turmericul

Turmericul este un ingredient care te va ajuta să scapi de sforăitul enervant de pe timpul nopții. Curcuminul, ingredientul activ care se află în turmeric, este antioxidant și un puternic antiinflamator, care îți va aduce o mulțime de beneficii pentru sănătate.

Peștele

Peștele în loc de carnea roșie va face o mare diferență între un somn bun și unul mai puțin bun. Astfel, dacă și tu îți dorești să scapi de sforăit, atunci consumă mai mult pește, deoarece el furnizează proteine, care reduc țesutul inflamat.

Ceapa

Cu toate că nu are un miros plăcut, și ceapa te va ajuta să nu mai sforăi pe timpul nopții, deoarece ea are proprietăți antiinflamatorii și decongestionante. Aceste proprietăți importante vor elibera căile nazale.

Gabriela Firea a slăbit 25 de kilograme în trei luni

Gabriela Firea, fostul primar al municipiului București, a dat jos 25 de kilograme în trei luni și îndeamnă femeile să ducă un mod de viață sănătos.

Gabriela Firea îndeamnă femeile să aibă un stil de viață echilibrat și să consume alimente cât mai sănătoase.

Nu se înfometează niciodată și se simte foarte bine de când a scăpat de kilogramele în plus.

„Le-aș îndemna pe cititoare să-și descopere atuurile naturale, să mănânce sănătos, mulți glumesc și spun că sunt adepta ovăzului, migdalelor, salatelor. Prietenele mă întreabă dacă nu mor de foame, nu, nu se moare, dacă ai o alimentație echilibrată.

Încerc să îi învăț și pe copiii mei să mănânce sănătos, cu mai puțină carne, cu mai puțini carbohidrați. În plus, trebuie să fim perfecți sufletește, iertători, iubitori și bineînțeles să ne îngrijim și de aspectul exterior.

Nu am schimbat măsurile, port ori M ori S, în funcție de croiul designerului respectiv, am aproape aceleași kilograme.

Ce s-a schimbat, normal, vârsta, apar anumite riduri, poate oboseala, anumite schimbări hormonale, dar eu mă simt la fel ca la 20 de ani.

Este cel mai important lucru cum ne simțim în interior și câtă energie avem și poftă de viață, de a ajuta, în sensul de a fi prezent acolo unde este nevoie’, a declarat Gabriela Firea pentru impact.ro.

În urmă cu mai mulți ani, Gabriela Firea a mărturisit cum a slăbit 25 de kilograme în doar trei luni.

„Am slăbit 25 de kilograme în trei luni. Dimineata, dupa ce luam aghiasma, beam pe burta goala un pahar de apa cu jumatate de lamaie stoarsa, pentru digestie.

La micul dejun consumam doar un iaurt degresat cu ovaz in care, doar pentru gust, picuram cateva lacrimi de miere. Daca nu imi era suficient mai mancam seminte crude: de dovleac, de in.

Masa de prânz era compusa dintr-o supa-crema de legume si un gratar de curcan sau peste cu salata. La masa de seara, obligatoriu inainte de ora 19, o branza slaba fara sare cu rosii sau salata trebuiau sa ma sature. Evident, pana ma culcam ma apuca foamea, dar o potoleam, atat cat puteam cu apa.

(Intre mese) Nu mancam cornulete sau ciocolata, dar aveam mereu la mine migdale, caju sau batoane de slabit cu ceai verde, care sunt destul de consistente si imi potoleau foamea’, a declarat Gabi Firea atunci.

GABRIELA FIREA: "Capitala este blocată de un primar general incompetent" -  25.06.2022 | BURSA.RO
Gabriela Firea – ironizată pe internet pentru că merge în vacanţă, în loc  să rezolve problemele Capitalei : Europa FM

O moldoveancă, în topul celor mai bune tenismene ale lumii
Articolul anterior
Echipele de asistență medicală urgentă din țară au primit ambulanțe performante
Articolul următor