Irina G.: “Am fost angajată şefă la oficiul poștal. În perioada în care am lucrat, au intervenit probleme și erori în programul de achitare a facturilor, iar banii de pe unele chitanţe s-au dus pe altele necunoscute ce nu pot fi identificate. Astfel, conducerea raională a poștei a decis ca eu să achit facturile neintroduse din banii proprii. E corect din punct de vedere juridic? Care ar fi soluția?”
Răspuns de la “Casa de Avocatură Digore”:
Conform legislaţiei în vigoare încălcarea gravă, chiar şi o singură dată, a obligaţiilor de muncă de către conducătorul unităţii, reprezintă motiv pentru concediere /art. 86 lit. p), art. 206 alin.(1), lit.d) CM/. Mai mult ca atât, pentru prejudiciul direct şi real cauzat unităţii de către conducătorul acesteia, acesta din urmă poartă răspundere materială deplină /art. 262 alin. (1) CM/.
În cazul dumneavoastră acţiunile conducerii raionale a poştei sunt legale. Întru apărarea dumneavoastră este necesar să demonstraţi că erorile s-au petrecut nu din vina personală, ci au fost probleme tehnice în programul de achitare.
Scrie întrebarea ta la adresa: juristultau@unica.md