Check-in biometric! Aeroportul din Frankfurt ar putea deveni primul din Europa care implementează tehnologie de recunoaștere facială pentru pasageri

Aeroportul din Frankfurt speră să reducă timpul de așteptare la coadă, devenind primul din Europa care va deschide check-in-ul biometric pentru toți pasagerii, scrie Euronews citat de g4media.ro.

A sta la coadă pentru a se înregistra și a se îmbarca într-un zbor este o experiență notorie și plictisitoare. Însă un aeroport din Germania dorește să accelereze semnificativ procesul pentru pasageri. Aeroportul din Frankfurt anunță că va începe să ofere servicii de check-in biometric pentru toți călătorii în următoarele câteva luni.

Acesta oferă deja sistemul de recunoaștere facială pentru pasagerii care călătoresc cu Lufthansa și cu rutele afiliate Star Alliance (inclusiv United, Air China și Air India).

Iată cum funcționează sistemul și cum ar putea schimba experiența ta în aeroport.

Aeroportul din Frankfurt oferă check-in cu recunoaștere facială tuturor pasagerilor

Aeroportul din Frankfurt speră să reducă timpii de așteptare la coadă, devenind primul din Europa care deschide check-in-ul biometric pentru toți pasagerii.

Operatorul aeroportuar Fraport a declarat că tehnologia care permite economisirea timpului va fi disponibilă pentru călătorii tuturor companiilor aeriene care se înregistrează în prealabil pentru aceasta.

Cum funcționează check-in-ul biometric?

În loc să stați la coadă la un ghișeu pentru a vi se verifica actele de identitate și documentele, fața dumneavoastră devine cartea de îmbarcare.

Pasagerii se pot înregistra în siguranță în avans pe dispozitivul lor mobil prin intermediul aplicației biometrice Star Alliance sau direct la chioșcul de check-in cu pașapoartele lor cu suport biometric. Întregul proces de înregistrare durează doar câteva secunde.

Apoi li se va scana fața în timp ce trec prin punctele de control, în loc să fie nevoiți să prezinte documentele.

Sistemul, denumit „Smart Path”, este deja utilizat de peste 12.000 de călători la porțile de check-in și de plecare ale aeroportului.

„Obiectivul nostru este de a dota cel puțin 50% din toate aparatele de check-in, precum și din cele de control al cărților de îmbarcare și de la porțile de plecare cu această tehnologie revoluționară în următoarele câteva luni”, a declarat Pierre Dominique Prümm, membru al consiliului executiv al Fraport responsabil pentru infrastructură.

Pasagerii Star Alliance care dețin carduri Miles & More își pot salva permanent datele biometrice, în timp ce ceilalți pasageri se vor înregistra folosind documentele de identitate doar pentru zborurile rezervate.

Toate informațiile personale vor fi șterse la trei ore după ora de plecare a zborului, a declarat Sita, compania care furnizează tehnologia.

„Știm din cercetările noastre că, acolo unde sunt introduse date biometrice, peste 75% dintre pasageri le vor folosi cu plăcere”, a declarat directorul general al Sita, David Lavorel.

Metodele convenționale de check-in vor rămâne și ele disponibile, a confirmat aeroportul.

Tehnologia biometrică este, de asemenea, implementată și în alte câteva aeroporturi importante din Germania, printre care Hamburg și Munchen, dar numai pentru pasagerii Lufthansa și Star Alliance.

Mesajul Maiei Sandu de Ziua Profesorului

Președintele Maia Sandu a venit cu mesaj adresat tuturor dascălilor cu ocazia Zilei Profesorului, marcată în data de 5 octombrie, informează unica.md.

”Dragi profesori, la mulți ani! Pe umerii voștri stă, la drept vorbind, viitorul Moldovei – viitorii medici, ingineri, economiști, artiști, brutari, viitorii profesori!

Ca dumneavoastră să puteți crește acest viitor, noi, statul, comunitatea și părinții, trebuie să fim alături de voi în prezent. Să vă oferim venituri pe merit, respectul cuvenit și toată colaborarea necesară pentru a ridica un copil.

doresc să intrați cu dragoste și răbdare în clasă. De dragostea pe care o simt elevii, de disciplina de lucru pe care le-o insuflați și valorile democratice pe care le transmiteți depinde ce fel de generație creștem.

Dragi educatori, învățători, profesori, bibliotecari, directori, psihopedagogi, logopezi, cadre didactice de sprijin, angajați din sistemul educațional din toată Moldova, plecăciunile noastre!”, a scris președintele într-o postare.

Numărul de profesori a scăzut cu 3.000 în ultimii trei ani

Numărul cadrelor didactice care activează în sistemul de învățământ a scăzut în ultimii trei ani cu mai bine de 3.000. În anul de studii 2023-2024, în Moldova activau 45.800 de profesori, dintre care 86% femei și 14% bărbați, asta pe când în 2018-2019 numărul pedagogilor depășea 49.000, scrie safenews.md.

Salariul mediu brut al unui profesor a fost, în anul trecut, de 12.094, ceea ce înseamnă circa 98% față de câștigul mediu pe economie, arată datele Biroului Național de Statistică.

Cei mai mulți pedagogi sunt în învățământul primar și secundar general – circa 57%, urmat de domeniul de educație timpurie – 27,4%, învățământul superior – 8% și cel profesional tehnic – 7,8%.

În instituțiile de învățământ primar și secundar general, cei mai mulți profesori, – 1.600,  predau limba și literatura română, 2.500 – limbile străine, 1.700 – predau matematica, 1.300 – istoria și 1.100– limba și literatura rusă.

Lemne transportate ilegal în microbuze

În zona de responsabilitate a Sectorului Poliției de Frontieră Leova au fost înregistrate trei cazuri de transport ilegal de lemne, în care cetățeni moldoveni transportau masă lemnoasă fără documente justificative. În total, în trei microbuze se aflau 11 m³ de lemn. Cazurile au avut loc în ultimele 48 de ore, pe direcția localității de frontieră Tochile-Răducani, raionul Leova, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

În primul caz vizează doi locuitori ai satului Lozova, raionul Strășeni, cu vârste de 30 și 31 de ani. Aceștia au fost șoferii a două microbuze încărcate cu 6 m³ de masă lemnoasă din ștejar. Tinerii nu au putut prezenta niciun document de proveniență pentru lemnul transportat.

Într-un alt incident, pe traseul dintre localitățile Tomai și Cupcui, o echipă mixtă formată din polițiști de frontieră, reprezentanți ai Serviciului Vânătoresc și Piscicol, precum și cei din Inspectoratul de Protecția Mediului, a oprit un microbuz condus de un locuitor din Hâncești. În vehiculul acestuia erau găsiți 5 m³ de lemn tare despicat, tot fără acte de proveniență.

Conform legislației în vigoare, microbuzele încărcate cu lemne au fost indisponibilizate și transmise Inspectoratului Ecologic Leova și Inspectoratului de Protecția Mediului. Cercetările continuă.

Azilele de bătrăni japoneze angajează copii mai mici de 3 ani pentru a-i înveseli pe bunicii abandonați de familiile lor
Articolul anterior
Tragica viață amoroasă a lui Matthew Perry. A iubit femei frumoase și celebre, dar nu s-a căsătorit niciodată
Articolul următor