Duminică, la Ungheni, vor avea loc Festivalul Familiei și Ziua Europei

În Piața Independenței din Ungheni, duminică, va avea loc Festivalul Familiei și Ziua Europei. Organizatorii, Primăria municipiului Ungheni și UNICEF Moldova, anunță că pentru participanții de toate vârstele au fost pregătite zece zone cu activități distractive, de artă și de învățare, pentru ca fiecare oaspete al evenimentului să se simtă parte a Familiei Europene în inima orașului Ungheni.

O zonă tematică este „Familia creativă”, în cadrul căreia se vor organiza ateliere de pictură, desen și croșetat. În zona „Familia unită” va fi organizat atelierul Labirintul Vertical, Atelierul Jocurilor de Societate Familiale, Atelierul Arborelui Genealogic al Familiei, transmite Ipn.md.

A treia zonă este „Familia informată”. Aici vor fi prezentări despre parenting și importanța familiei, modele inspiraționale și studii de caz, jocuri și activități educaționale. În zona „Fantezie în bucătărie” vizitatorii vor găti împreună rețete delicioase, iar în zona „Familia în mișcare” , se vor bucura de jocuri de tenis și badminton, arm wrestling, starturi vesele.

În zona „Album de familie” vor fi imortalizate cele mai frumoase fotografii cu oamenii noștri dragi, iar în zona „Relaxare și meditație” vizitatorii vor avea un pic de respiro de la toate activitățile.

În zona „Când voi crește mare” participanții la evenimente vor descoperi meseria de pompier, salvator, medic, polițist etc., cu demonstrarea echipamentelor de intervenție în teritoriu. În zona „Orașul meu model” organizatorii vor prezenta proiectele care au transformat Ungheniul în ultimii ani într-un adevărat oraș european.

O ultimă zonă este cea de concert, unde vor evolua mai mulți artiști cunoscuți. Este vorba despre Vanotek, Formația Akord, Dana Marchitan, Ansamblul Concertino, Nicolae Paliț, Silvia Zagoreanu, CCM Regina Maria, Școala de Muzică, colectivele Palatului de Cultură Ungheni. Concertul este susținut de Guvernul Republicii Moldova.

Festivalul Familiei 2024 este organizat de UNICEF și Primăria Municipiului Ungheni, în cadrul Programului EU4Moldova: Regiuni-cheie, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de UNDP și UNICEF. Activitățile din Piața Independenței din Ungheni vor începe la ora 11:00.

Președinta Comisiei Europene despre începerea negocierilor de aderare la UE: Un pas imens pentru Republica Moldova și Ucraina

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a adresat un mesaj de felicitare pentru Republica Moldova și Ucraina, după ce s-a anunțat că pe 25 iunie încep negocierile de aderare cu Uniunea Europeană (UE). Potrivit oficialei, „acesta este un pas imens pentru ambele țări”.

„Felicitări Ucrainei și Moldovei. Acesta este un pas imens înainte în călătoria voastră către UE. Comisia Europeană va fi alături de voi la fiecare pas”, a menționat Ursula von der Leyen, pe platforma X, potrivit Moldova1.

Și președinta Maia Sandu a scris pe rețeaua X că începerea negocierilor cu Uniunea Europeană reprezintă un pas semnificativ către UE și către o Europă mai puternică și unită.

„Sunt încântată să salut anunțul Președinției belgiene a UE referitor la primele conferințe interguvernamentale cu R. Moldova și Ucraina pe data de 25 iunie. Este un pas semnificativ în calea Moldovei către Uniunea Europeană și către o Europă mai puternică și unită”, a notat Maia Sandu.

Precizăm că prima conferință interguvernamentală, care este considerată începutul negocierilor de aderare a Republicii Moldova și a Ucrainei la Uniunea Europeană, va avea loc pe data de 25 iunie. Anunțul a fost făcut de Belgia, care deține în acest semestru președinția prin rotație a Uniunii Europene și, prin urmare, stabilește agenda întâlnirilor.

Negociatorul-șef pentru integrarea Republicii Moldova, Cristina Gherasimov, a salutat decizia „istorică” a Președinției belgiene, într-o reacție pe rețele.

Menționăm că Republica Moldova și Ucraina au depus o cerere de aderare la UE în martie 2022 și li s-a acordat statutul de țări candidate în iunie 2022. În decembrie 2023, liderii UE au decis să deschidă negocierile de aderare.

Liderul de la Kremlin, Vladimir Putin, anunță că 700 de mii de militari ruși luptă în Ucraina

Președintele rus Vladimir Putin a declarat vineri la televiziune că aproape 700.000 de militari participă în prezent la ofensiva din Ucraina, potrivit AFP, citat de Hotnews.

„Avem aproape 700.000 de oameni în zona operațiunii militare speciale”, a declarat Putin, folosind termenul oficial pentru invazia militară lansată în februarie 2022, în timpul unei întâlniri televizate cu soldați decorați pentru faptele lor de arme.

În decembrie, președintele rus a dat o cifră de 617.000 de oameni implicați în operațiune.

Acest anunț intervine după ce Rusia a lansat în luna mai o vastă ofensivă în regiunea Harkov, în nord-estul Ucrainei.

Rusia nu menționează pierderile umane suferite în operațiunea sa din Ucraina.

Cea mai recentă cifră, în septembrie 2022, era de 5.937 de soldați uciși în luptă.

Dar o serie de analize independente, precum și cele ale serviciilor de informații occidentale, estimează că aceste pierderi se ridică cel puțin la câteva zeci de mii.

Cu toate acestea, Rusia are avantajul cifrelor pe linia frontului, în timp ce Ucraina se străduiește să se mobilizeze după mai mult de doi ani de lupte mortale și devastatoare.

Președintele ucrainean Volodimir Zelenski a estimat pierderile militare ale țării sale în februarie la 31.000 de morți.
Vineri, Vladimir Putin a pus drept condiție pentru discuții o capitulare de facto a Ucrainei, în ajunul unui summit în Elveția consacrat modalităților de obținere a păcii, de la care Rusia este exclusă.

Președintele ucrainean a respins ceea ce el a considerat a fi un „ultimatum” în stil hitlerist.

Mai multe mărci de lux își reduc masiv prețurile produselor vândute în China

Renumite mărci de lux au redus masiv prețurile produselor vândute în China, de frica majorării stocurilor pe care le au, în condițiile în care chinezii îşi reduc achiziţiile.

Începând din această lună, cumpărătorii chinezi pot cumpăra, de pe platforma de e-commerce Tmall, o geantă Hourglass Balenciaga pentru 1.947 de dolari, adică o reducere de 35% faţă de preţul listat pe site-ul oficial al firmei, transmite adevarul.ro.

Balenciaga, parte din grupul francez de produse de lux Kering SA, a introdus un discount mediu de 40% la articolele scoase la vânzare în trei din primele patru luni din 2024, potrivit unor surse din apropierea acestui dosar, care au dorit să îşi păstreze anonimatul. În plus, marca Balenciaga a dublat numărul de produse cu discount oferite pe platforma Tmall, care în perioada ianuarie-aprilie au reprezentat mai mult de 10% din produsele sale de pe această platformă, au adăugat sursele.

Comparativ, în aceeaşi perioadă a anului trecut, Balenciaga a oferit produse cu discount numai în luna ianuarie, şi doar la o medie de aproximativ 30%, iar în primele patru luni din anul 2022 nu a oferit niciun fel de reduceri de preţuri, au adăugat sursele.

Și alte renumite mărci de lux au tăiat prețurile

O tendinţă similară poate fi înregistrată şi la alte mărci de lux. Versace, Givenchy şi Burberry Group au tăiat cu toţii preţurile, unii chiar la jumătate, pe Tmall sau alte platforme chineze în cursul acestei luni. Discountul mediu introdus de Versace a urcat de la aproximativ 40% la începutul lui 2023, până la peste 50% în acest an, potrivit surselor citate de Bloomberg.

De asemenea, Versace şi alte mărci de lux au oferit discounturi pentru perioade mai lungi de timp în acest an comparativ cu 2023, au subliniat sursele. Numărul produselor scoase la vânzare a urcat la câteva sute în primele patru luni ale acestui an, de la câteva anul trecut, au adăugat sursele.

Acest război al preţurilor ar fi fost de neconceput în urmă cu câţiva ani pentru mărcile a căror creştere se bazează pe imaginea de exclusivitate şi de produse care îşi păstrează valoare în timp. Este, de asemenea, ceva rar să vezi mărci de lux, care în mod normal încearcă să elimine stocurile în magazinele din mall-uri sau prin vânzări private, să ofere astfel de discounturi mari şi să îşi concentreze vânzările pe platforme de e-commerce.

„Ceea ce cred că este surprinzător şi sincer, neinspirat, este că aceste discounturi sunt oferite pe cel mai vizibil loc pentru consumatori din lume, care este Tmall. E ca şi cum ai organiza vânzări publice pe Fifth Avenue sau Champs-Elysees”, spune Jacques Roizen, director de consultanţă pe China la firma Digital Luxury Group.

Strategia scoate la lumină problemele cu care se confruntă marile case de lux pe piaţa din China continentală, într-un moment în care încetinirea economiei erodează avuţia gospodăriilor. În timp ce mărcile de lux contează pe China pentru a-şi creşte veniturile şi a-şi îmbunătăţi performanţele, clasa de mijloc din China, un pilon al pieţei mondiale a luxului, devine din ce în ce mai austeră, amânând achiziţiile sau renunţând complet la achiziţii majore.

Diminuarea cererii pe piaţa chineză a afectat deja vânzările unor producătorii de articole de lux. Grupul Kering a avertizat în luna aprilie că este posibil ca profitul pe primul semestru să scadă cu până la 45% în ritm anual, din cauza vânzărilor slabe ale mărcii Gucci în China. De asemenea, cotaţia acţiunilor Burberry s-a redus la jumătate în ultimul an, pe fondul cererii salbe din China şi SUA.

Cu toate acestea, mărcile aflate la vârful pieţei de lux, inclusiv Hermes International SCA, Chanel şi Louis Vuitton, par să se descurce mai bine. Aceste mărci au eliminat discounturile, au limitat expunerea pe segmentul e-commerce şi s-au concentrat pe cultivarea clienţilor ultra-înstăriţi, ceea ce le face mai imune la crizele economice. 

Un copil de un an din Africa a fost numit cel mai tânăr pictor din lume
Articolul anterior
Ambasada Republicii Cehe va instala rampe de acces la patru grădinițe din capitală
Articolul următor