Cu puțin mai mult de 48 de ore înainte de primul meci de la Campionatul Mondial 2022, Qatar a luat o decizie drastică în privința comercializării băuturilor alcoolice: suporterii nu vor mai putea cumpăra bere pe stadioane! Hotărârea dă peste cap planurile fanilor, dar și ale FIFA, care încasează bani grei de la sponsorul Budweiser.
Un oficial al Campionatului Mondial a confirmat noua politică qatareză în această dimineață. Ulterior, a venit un anunț din partea FIFA:
”În urma discuțiilor dintre autoritățile țării gazdă și FIFA, s-a decis ca vânzarea de băuturi alcoolice să fie concentrată la Festivalul FIFA pentru Fani, alte locuri destinate fanilor și locațiile autorizate și ca punctele de vânzare a berii din perimetrul stadioanelor să fie eliminate.”
Asta în condițiile în care, din momentul în care și-a despus candidatura pentru găzduirea Cupei Mondiale, oficialii din Qatar au promis că vor face concesii în această privință! Minciunile, corupția și mita cu care s-a reușit organizarea CM Qatar 2022 fac din acest turneu final cel mai cotroversat din istorie.
Se va vinde doar bere fără alcool
New York Times notează că decizia luată de Qatar va produce tensiuni între FIFA și unul dintre cei mai importanți sponsori ai forului internațional, compania de bere Budweiser, cu care FIFA are un contract de sponsorizare în valoare de 75 de milioane de dolari. De suferit vor avea și fanii, înfuriați de hotărârea comunicată astăzi.
În ghidul oficial pentru fani trimis de FIFA înainte de competiție, acestora le era promis că „deținătorii de bilete vor avea acces la Budweiser, Budweiser Zero (n.r. – bere fără alcool) și Coca-Cola în perimetrul stadioanelor începând cu 3 ore înainte de meciuri și la maximum o oră după finalul acestora”.
Berea va fi în continuare disponibilă în apartamentele de lux rezervate oficialilor FIFA și altor oaspeți bogați, conform sursei citate.
FIFA precizează că berea fără alcool, Budweiser Zero, va putea fi în continuare comercializată în perimetrul stadioanelor.