Datorită cererii foarte mari pentru noile modele electrice, Grupul Volkswagen a anunțat că foarte multe dintre modelele sale electrice sunt deja sold out până în 2023. Anul trecut, gigantul german a reușit să vândă peste 450.000 de astfel de modele.
Foto: automarket.ro
Cererea pentru mașini electrice în multe piețe din lume a crescut semnificativ în ultimii ani, transmite automarket.ro.
Asta s-a întâmplat chiar și în ciuda pandemiei de coronavirus și a crizei mondiale de semiconductori, care a afectat grav industria auto.
Directorul de finanțe al Grupului Volkswagen, Arno Arlitz, a dezvăluit că cererea pentru aceste mașini este atât de mare, încât stocurile pentru unele modele sunt deja epuizate până în 2023.
În cazul modelelor disponibile în continuare, durata de așteptare este una lungă datorită acestei cereri mari.
„Vedem o scară mai bună, marje mai bune și o cerere mare a clienților”, a declarat acesta. „Inițial, noi credeam că vor dura 2 sau 3 ani până când am fi văzut paritate între mașinile electrice și cele termice”.Publicitatehttps://8e48015a903e879eb98fecc266db7f89.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-38/html/container.html
Anul trecut, Grupul Volkswagen a reușit să vândă 762.400 de vehicule electrificate, cu 81% mai multe față de 2020. Dintre acestea, 452.900 au fost mașini pur electrice, ceea ce reprezintă o creștere cu 95% față de anul anterior lui 2021.
Odată cu declanșarea unei noi crize, cauzate de războiul din Ucraina, industria auto se confruntă din nou cu probleme mari de producție și de aprovizionare.
Potrivit unui analist independent, producția auto europeană va fi redusă cu 700.000 de vehicule în prima jumătate din 2022.
Există, deja, o criză privind aprovizionarea cu cabluri, care proveneau în cantități mari chiar din Ucraina, acolo unde sunt 17 astfel de fabrici. Doar România și Maroc au mai multe uzine pentru fabricarea cablurilor în regiune.
Mai mult, producția auto globală va fi redusă cu 5 milioane de mașini ca urmare a războiului din Ucraina. Recent, șeful Grupului Volkswagen, Herbert Diess, a declarat că războiul va avea consecințe mult mai grave asupra industriei auto decât a avut-o pandemia de COVID-19.