Lovitură pentru transportul aerian rus: încep să-şi dezmembreze avioanele pentru piese de schimb. Nu le mai pot cumpăra din străinătate din cauza sancțiunilor

Companiile aeriene ruseşti, inclusiv transportatorul de stat Aeroflot, au început să îşi dezmembreze avioanele pentru a obţine piesele de schimb pe care nu le mai pot cumpăra din străinătate din cauza sancţiunilor occidentale, au declarat pentru Reuters mai multe surse din industria aeronautică, potrivit agerpres.ro.

Aceste măsuri sunt în linie cu sfaturile furnizate în luna iunie de Guvernul rus companiilor aeriene pentru a utiliza o parte din avioane pentru piese şi a asigura astfel că restul avioanelor produse în străinătate vor continua să zboare, cel puţin până la finele lui 2025.

Sancțiunile impuse Moscovei după ce Rusia a invadat Ucraina la finele lunii februarie au împiedicat companiile aeriene ruseşti să obţină piese de schimb sau să facă lucrări de mentenanţă la avioane în Occident. În aceste condiţii, experţii în aviaţie estimau că este probabil ca liniile aeriene ruseşti să înceapă să dezmembreze o parte din avioane pentru ca restul aparatelor să poată zbura în continuare, însă acum au apărut şi primele dovezi concrete ale acestui fenomen.

Cel puţin un avion rusesc de tip Sukhoi Superjet 100 şi un avion Airbus A350, ambele operate de Aeroflot, sunt în prezent blocate la sol unde sunt dezmembrate pentru piese de schimb, a declarat o sursă din apropierea acestui dosar. Aceasta a precizat că, în cazul avionului Airbus A350, este vorba de un aparat aproape nou. De asemenea, au început să fie scoase componente şi de pe câteva avioane de tip Boeing 737 şi Airbus A320 din flota Aeroflot, deoarece transportatorul are nevoie de mai multe piese de schimb pentru alte alte aparate Boeing 737 şi Airbus A320.

Cele mai multe avioane folosite de companiile ruseşti sunt produse în Occident

Cea mai mare parte a avioanelor folosite de companiile aeriene ruseşti sunt aparate produse în Occident. Însă şi avioanele de pasageri Sukhoi Superjet asamblate în Rusia sunt dependente de componentele produse în străinătate.

Sursa citată de Reuters susţine că un motor a fost deja scos de pe un avion Superjet pentru ca un alt aparat Superjet să poată zbura în continuare. Experţii subliniază că este ceva frecvent ca motoarele să fie schimbate de pe un avion pe altul, nefiind considerate echipamente care să fie parte din corpul aeronavei.

Problema este că noile generaţii de avioane, precum A320neo, A350, Boeing 737 MAX şi Boeing 787, au o tehnologie care este îmbunătăţită în mod constant. În decurs de un an de la intrarea în vigoare a sancţiunilor, va fi o „provocare” să fie menţinute în serviciu aceste avioane moderne, chiar şi pentru inginerii ruşi foarte competenţi, susţin sursele occidentale.

Practica de a dezmembra un avion pentru ca alte avioane să poată zbura în continuare este în mod frecvent asociată cu dificultăţile financiare întâmpinate de o companie aeriană însă nu s-a întâmplat niciodată la o asemenea amploare precum cea prognozată că va avea loc în Rusia.

Lovitură pentru transportul aerian rus

Aproximativ 80% din flota Aeroflot constă din avioane Boeing şi Airbus. La finele anului trecut, compania aeriană rusească deţinea 134 de avioane Boeing şi 146 de arate Airbus, precum şi 80 de avioane ruseşti de tip Sukhoi Superjet-100. Potrivit calculelor Reuters, pe baza datelor furnizate de Flightradar24, aproximativ 50 de avioane Aeroflot, adică 15% din flota sa, nu au mai decolat începând de la finele lunii iulie. În plus, trei dintre cele şapte avioane de tip Airbus A350s operate de Aeroflot, inclusiv un avion care acum este dezmembrat pentru piese de schimb, nu au mai decolat de trei luni.

Transportatorii aerieni ruşi zboară în prezent pe mai puţine rute, din cauza sancțiunilor occidentale, ceea ce înseamnă că sunt avioane care nu sunt folosite şi pot fi dezmembrate pentru piese de schimb, a declarat o a doua sursă.

Aeroflot, odată una dintre cele mai mare companii aeriene ale lumii dar care acum este dependentă de susţinerea statului, a înregistrat o scădere de 22% a traficului în al doilea trimestru al acestui an, după ce sancţiunile internaţionale au împiedicat Aeroflot să zboare pe majoritatea destinaţiilor occidentale.

O tânără mamă din Italia a murit după ce a stat 14 ani în comă. Femeia suferise o operație de mărire a sânilor

O dramă medicală s-a încheiat tragic miercuri, 24 aprilie 2024, când inima Annabellei Benincasa, o tânără mamă și pianistă talentată, s-a oprit definitiv după ce a petrecut 14 ani în comă. Incidentul care a declanșat această lungă suferință a avut loc în mai 2010, când Annabella, pe atunci în vârstă de 21 de ani, a suferit complicații severe în urma unei operații de augmentare mamară la o clinică privată din Caserta, Italia.

Un vis transformat în coșmar

Originară din Cava dei Tirreni, în provincia Salerno, Annabella își dorea să își îmbunătățească aspectul estetic printr-o intervenție aparent simplă și comună. Totuși, o reacție adversă la anestezie a precipitat un șir de evenimente nefericite, culminând cu intrarea sa în comă. Eforturile disperate de resuscitare nu au reușit să o aducă înapoi la o viață normală, lăsând-o într-o stare vegetativă profundă.

În urma incidentului, Annabella a fost transferată prin mai multe clinici specializate și a suferit numeroase intervenții ortopedice, într-o încercare de a-i îmbunătăți starea. În cele din urmă, a fost mutată acasă, unde a primit îngrijiri continue, sprijinită de Asl (Administrația Sanitară Locală). 

Ce spun medicii care s-au ocupat de Annabelle

Medicii implicați în cazul Annabellei au fost condamnați pentru vătămare corporală gravă, un verdict care a subliniat gravitatea neglijenței medicale și a stârnit un dialog național despre riscurile intervențiilor estetice și importanța supravegherii medicale. Tragedia a sensibilizat opinia publică și a determinat multe femei să fie mai precaute în privința alegerilor lor estetice.

Moartea Annabellei Benincasa ridică întrebări serioase despre standardele de siguranță în chirurgia estetică și despre cum o decizie vizând frumusețea exterioară poate avea consecințe devastatoare. 

Țânțari care răspândesc malaria, descoperiți și pe teritoriul României. Semnalul de alarmă transmis de autorități

România se confruntă cu o nouă provocare de sănătate publică: prezența țânțarilor care pot transmite malaria. Această situație alarmantă a determinat autoritățile și specialiștii în sănătate să intensifice măsurile de prevenție și să informeze publicul despre riscurile asociate.

Recent, mai mulți țânțari capabili să răspândească malaria au fost identificați în diverse regiuni din Europa, inclusiv în România. Schimbările climatice, care favorizează temperaturi mai ridicate și perioade mai lungi de căldură, au facilitat răspândirea acestor insecte vectori. Situația este similară în alte țări europene, unde experții avertizează că bolile transmise de țânțari, cum ar fi malaria și febra dengue, ar putea deveni mai frecvente.

Semnalul de alarmă transmis de autorități

Rachel Lowe, un medic respectat din Barcelona, a subliniat necesitatea unei pregătiri adecvate în fața acestor boli. Conform unei declarații pentru The Guardian, Europa ar putea fi nepregătită să gestioneze un val de infecții cu malaria și febra dengue. Ea a avertizat că răspunsul slab la schimbările climatice ar putea duce la o creștere a numărului de cazuri și chiar la decese.

„Odată cu răspunsul slab la schimbările climatice, ne putem aștepta la o creștere a cazurilor și la apariția morților cauzate de boli precum malaria și febra dengue pe teritoriul Europei. Trebuie să anticipăm eventuale pandemii și să intervenim din timp pentru a le preveni”, a declarat medicul Rachel Lowe, conform The Guardian și Realitatea.net.

Malaria este o boală infecțioasă gravă, cu simptome ce pot fi confundate ușor cu cele ale altor afecțiuni minore. Simptomele includ frisoane severe, febră înaltă, grețuri, dureri musculare, dureri de piept, oboseală persistentă și transpirații abundente. Este crucial ca oricine prezintă aceste simptome să caute imediat asistență medicală.

Prevenția și măsurile de control

Pentru a preveni răspândirea malariei, este esențială o monitorizare atentă a populațiilor de țânțari și implementarea de strategii eficiente de control al vectorilor, cum ar fi:

Utilizarea de insecticide în zonele cu risc crescut.
Instalarea de plase de țânțari la ferestre și uși.
Folosirea de lotiuni sau spray-uri repelente de insecte.
Eliminarea apelor stătătoare, care pot servi drept mediu propice pentru reproducerea țânțarilor.

Prezența țânțarilor care transmit malaria în România este un semnal de alarmă pentru toți cetățenii. Este vital să se ia măsuri de precauție și să se respecte recomandările autorităților pentru a reduce riscul de infecție. 

Semafoare pe asfalt pentru pietonii cu ochii mereu în telefon. În ce țară se întâmplă?

Sud-coreeni încearcă să prevină accidentele de la trecerile de pietoni.

Pentru că problema ochilor ațintiți în telefon a ajuns să fie globală, autoritățile au amplasat semafoarele la nivelul solului, și nu pe stâlpi, tocmai ca oamenii să le observe indiferent de situație. 

sursa

Primul transport cu cereale care a plecat din Ucraina, refuzat de cumpărătorul din Liban pentru că a întârziat cinci luni
Articolul anterior
Seceta care a lovit Europa în 2022, una istorică. Sate și orașe, amenințate cu dispariția. Ce măsuri cere CE
Articolul următor