Ingredientele savuroase, combinațiile consistente și aromele unice – toate acestea au stat la baza „magiei” nemțești, create de chef Traian Stoianov la primul masterclass, dedicat profesorilor din învățământul tehnic. Bucătarul a dezvăluit secretele gastronomiei germane pentru 17 cadre didactice din toată republica, care vor instrui la rândul lor viitorii bucătari în instituțiile în care activează. Atelierul s-a desfășurat pe 25 iunie la laboratorul tehnologic de la Academia de Studii Economice din Moldova.
Evenimentul este parte a proiectului „Dezvoltarea culturii gastronomice în Moldova prin formarea continuă a resurselor umane pentru sectorul HoReCa”. Acesta este organizat de METRO și susținut de Asociația Obștească Educație pentru Dezvoltare (AED), Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) si Comitetul Sectorial pentru Formare Profesională în Comerț, Hoteluri și Restaurante (CSFPCHR).
Alina Dusciac, Customer Experience Manager și Project Lead, METRO Cash & Carry: „METRO este un partener de încredere pentru industria HoReCa, de aceea susține dezvoltarea culturii gastronomice prin proiecte dedicate. Seria de masterclass-uri pentru profesorii din învățământul tehnic, pe care o organizăm alături de partenerii noștri, este menită să contribuie la formarea și diversificarea resurselor umane din domeniu. Ne bucură deschiderea și dorința participanților de a cunoaște și de a transmite viitorilor bucătari diversitatea gastronomiei europene, încurajându-i să experimenteze și să exceleze constant.”
În cadrul masterclass-ului, chef Stoianov a preparat o gustare delicioasă din hering, 2 feluri principale consistente pe bază de carne de vită și porc, dar și un desert aromat din cartofi fierți, pomușoare congelate și alte ingrediente apetisante. Astfel, a determinat profesorii, specializați în alimentație publică, să cunoască specificul bucătăriei germane și să-și inspire discipolii în explorarea acesteia.
Traian Stoianov, chef: „Cadrele didactice din domeniul gastronomic au nevoie de susținere internă, dar și externă. Mulțumim brand-ului METRO pentru organizarea acestui masterclass. Este foarte important să-i susținem pe profesorii care predau arta culinară în Republica Moldova. METRO ne-a demonstrat încă odată că este o companie responsabilă, care pune accent pe calitatea produselor, este deschisă spre colaborări și este mereu pregătita să ofere o mână de ajutor celor din domeniul HoReCa.”
La masterclass au participat 17 cadre didactice din diferite raioane precum: Bălți, Cupcini, Ceadîr-Lunga, Soroca, Ștefan-Vodă, Căușeni, Chișinău, Nisporeni, Cahul, etc. Profesorii vor mai lua parte la alte două masterclass-uri, găzduite de chefi renumiți, iar în octombrie își vor testa abilitățile și se vor întrece la Campionatul Gastronomic pentru Juniori, 2021.
Maria Babanina, profesoară, Școala Profesională din Ceadîr-Lunga: „Chiar dacă muncesc de mai bine de 30 de ani în domeniu, de fiecare dată aflu ceva nou. Mi-a plăcut mult că am aflat detalii noi despre bucătăria germană. Din luna septembrie voi încerca împreună cu elevii din cursul 3 să pregătim bucatele preparate. Mai mult, voi începe programul despre bucătăria țărilor din lume, unde vom vorbi despre bucătăria germană, franceză, italiană etc.”
Liuba Baligari, profesoară, Școala Profesională din Ștefan Vodă: „Nimeni dintre bucătari nu are dreptul să stagneze, trebuie să fie în continuă perfecționare, să aibă curajul de a promova tot ce frumos și gustos. Bucătăria germană este interesantă pentru a fi studiată, de aceea vom transmite tradițiile acestei țări și discipolilor noștri, pentru că ei acum se pot deplasa și activa în orice țară își doresc.”
Ingredientele proaspete pentru realizarea celor 4 rețete din bucătăria germană, prezentate de chef Stoianov au fost oferite tuturor participanților de către compania METRO.
Olga Tabunșcic, profesoară, Catedra Comerț, Turism și Alimentație Publică, ASEM: „La masterclass am fost asigurați cu toate cele necesare, materie primă de calitate, foarte diversificată. Am avut capere, hamsii, cremă de brânză și multe alte ingrediente care sunt importante și pe care, poate mai puțin le cunosc studenții. În domeniul gastronomic, sunt foarte mulți factori care influențează calitatea. Poți dirija procesul, poți avea utilaje performante, dar dacă calitatea materiei prime nu este corespunzătoare, nu poți obține un produs culinar bun.”
Prin intermediul acestui proiect, METRO și partenerii săi își propun să dezvolte cultura gastronomică în Republica Moldova ca formă de exprimare a diversității culturale locale, mizând pe formarea continuă a resurselor umane din sectorul HoReCa, dar și să motiveze agenții economici din domeniu să investească în formarea echipelor și în cultura responsabilității sociale.
METRO este unul dintre liderii internaționali în domeniul vânzărilor en-gros, cu un sortiment de produse alimentare și nealimentare care deservește clienți din industria HoReCa și revânzatori. La nivel global, METRO servește peste 16 milioane de clienți care pot alege să facă cumpărături în unul dintre magazinele sale de format mare, să comande online și să își colecteze cumpărăturile la magazin sau să le fie livrate. METRO susține competitivitatea întreprinzătorilor cu soluții digitale și contribuie astfel la diversitatea culturală din comerțul cu amănuntul și sectorul ospitalier. Sustenabilitatea este un pilon al afacerii METRO. Compania METRO deține primul loc în Indicele Sustenabilității Dow Jones, în industria comercializării produselor alimentare. Compania operează în 24 de țări și angajează peste 97.000 de oameni în întreaga lume. În anul financiar 2019/20, compania METRO a înregistrat un volum al vânzărilor de 25,6 miliarde EUR. În Republica Moldova, compania METRO este prezentă din 2004, având trei magazine, cu peste 25000 de articole în fiecare magazin și peste 600 de angajați.
Pentru mai multe informații, vizitați www.metroag.de / www.metro.md