Proprietarii de transport interurban, care au obținut o creștere tarifară cu până la 60 de bani pe kilometru, au anunțat că cea mai mare parte a transportului nu va atinge cerințele tehnice prezentate de Ministerul Economiei și Infrastructurii.
Acest lucru a fost anunțat de către șeful Asociației Transportatorilor Rutieri Oleg Alexa. Verificările autobuzelor și microbuzelor ar trebui să înceapă în aprilie.„Conform estimărilor noastre, doar o treime din vehiculele utilizate îndeplinesc cerințele minime. Restul pot avea probleme. Pentru a aduce o unitate la standardele tehnice, ai nevoie de cel puțin două mii de euro”, a spus Oleg Alexa, șeful Consiliului Asociației Transportatorilor Rutieri.
„Sunt conștient că 10-20 la sută din transportul meu nu va trece toate verificările. Deci, trebuie să schimbăm ceva sau să închidem rutele. Asigurăm jumătate din traficul de pasageri în raionul Căușeni. Cine va ocupa locul nostru?”, a întrebat directorul companiei de transport Veaceslav Railean.
În condițiile acordului cu ministerul, până în februarie 2022, transportatorii trebuie să renunțe la autoutilitarele transformate în transport pentru pasageri.
„Aceasta înseamnă că 90% din transportul disponibil în prezent nu va funcționa. Dacă acum plecarea către centrele regionale sau capitala are loc la fiecare jumătate de oră, atunci de la 1 februarie 2022 vor fi două zboruri pe zi – dimineața și seara”, a spus Ghenadii Sajun.
Ministrul Economiei și Infrastructurii Anatolie Usatîi nu a propus încă nicio soluție pentru criza iminentă. Potrivit Ministerului Economiei, acum 508 de antreprenori transportă pasageri în toată țara. Unitățile de transport acolo sunt șase mii și jumătate.
sursa: www.publika.md