Un startup rusesc și-a propus să trimită în spațiu reclame mari și luminoase, care pot fi văzute de pe Pământ.
![separator](https://unica.md/wp-content/themes/unica-theme/img/separ_article.png)
![](https://unica.md/wp-content/uploads/2019/01/sc-6.jpg)
Odată ajunși sus, sateliții ar forma așa numitul Display Orbital, care va avea o suprafață de 50 de kilometri pătrați. Ulterior, acesta poate fi programat pentru a afișa logo-uri de companii pentru oamenii din întreaga lume, pe intervale de șase minute, de câte 3 sau 4 ori pe zi.
„Suntem conduși de brand-uri și evenimente”, a explicat liderul de proiect Vlad Sitnikov. „Super Bowl, Coca Cola, Brexit, Jocurile Olimpice, Mercedes, FIFA, Supreme și zidul mexican. Economia este sistemuk sanguin al societății. Divertismentul și reclamele sunt inima sa. Vom trăi în spațiu, iar umanitatea va începe să aducă cultura sa în spațiu. Pionierii mai profesioniști și mai experimentați vor face totul mai bine pentru toată lumea”.
Doar că „mai bine pentru toată lumea” e o sintagmă extrem de discutabilă. „E o amenințare pentru abilitatea de a face cercetări astronomice de la sol”, a zis astronomul John Barentine de la International Dark Sky Association cu privire la idee, conform Astronomy.