Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică s-a întrunit în ședință astăzi, 22 septembrie, și a aprobat introducerea unor noi măsuri anti-epidemice, în scopul prevenirii răspândirii infecției Covid-19. Decizia vizează și organizarea evenimentelor festive.
Astfel, cei care planifică organizarea de nunți și cumetrii în următoarea perioadă trebuie să țină cont de noile restricții impuse de autorități.
Organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive) va fi permisă cu participarea a cel mult 100 de persoane în spații interioare sau, respectiv, 150 de persoane în spații exterioare, cu asigurarea în spațiul de deservire a unei suprafețe de cel puțin 2 m2 pentru fiecare persoană cu obligația ca aceștia să prezinte certificatul Covid-19.
Prin certificat COVID-19 se înțelege oricare din următoarele documente:
- -certificatul de vaccinare împotriva COVID-19 cu schema completă de vaccinare (pe suport de hârtie sau în format digital); dovada imunizării este valabilă dacă au trecut cel puțin 14 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
- -concluzia medicală care confirmă că persoana a suportat COVID-19, în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi (6 luni) sau un act confirmativ de prezență a anticorpilor anti-COVID-19; actul confirmativ de prezență a anticorpilor anti-COVID-19 este valabil pe durata perioadei de 90 zile din data efectuării investigației;
- – rezultatul unui test diagnostic la COVID-19 (test rapid de diagnostic AgSarsC-oV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înainte sau test PCR la COVID-19 efectuat cu cel mult 72 de ore înainte).