S-a întâmplat într-o garnitură de pe ruta Ungheni-Bălţi-Slobozia, în apropiere de Făleşti.
A fost nevoie de intervenția a trei echipaje de pompieri și salvatori pentru a stinge flăcările care au reușit să cuprinsă o parte din ultimul vagon. Incendiul nu a făcut victime, dar a sistat circulația locomotivei pentru perioada în care va fi reparată, transmite btv.md.
Pentru o perioadă, oamenii care circulau cu trenul de pe linia Ungheni – Bălți – Slobozia – Ungheni vor trebui să găsească alte modalități de deplasare. De miercuri, locomotiva se află în reparație, după incendiul care a cuprins ultimul vagon.
Potrivit responsabililor de la Calea Ferată, focul a pornit de la un tub de cauciuc, responsabil de alimentarea motorului cu combustibil, iar vâlvătaia s-a răspândit cu repeziciune. Unii dintre pasagerii care așteptau garnitura au rămas îngroziți de cele văzute. Pentru că flăcările erau prea puternice, a fost nevoie de intervenția pompierilor, care au localizat incendiul în aproximativ 40 de minute. Au fost evacuate 45 de persoane.
Reprezentanții Căii Ferate mai spun că nu este pentru prima dată când trenurile iau foc și că de obicei incendiile se produc pe vreme caniculară.
Potrivit lui Oleg Tofilat, directorul general al Î.S. „Calea Ferată din Moldova”, era vorba de unul din trenurile alea modernizate în 2013, se deplasa pe direcţia Fălești-Bălți și a luat foc unul din tuburile de alimentare cu combustibil. Nu a avut nimeni de suferit.
După stingerea incendiului, cei 45 de pasageri care se aflau în vagoane au fost transportați până la stația terminus, iar ulterior locomotiva a ajuns în depou, pentru a fi reparată.
Între timp, conducerea Căii Ferate a anunțat despre suspendarea pentru o perioadă nedeterminată a circulației trenului pe această linie. Tot din cauza lipsei banilor, mai mulți angajați ai CFM și-au dat demisia. Datoriile întreprinderii „Calea Ferată din Moldova” se ridică la 270 de milioane de lei. Dintre aceștia, aproximativ 100 de milioane de lei reprezintă restanțele salariale.