Taxe post-brexit. Cât a plătit o tânără pentru un palton și câteva bluze comandate online din UE

După ieșirea din UE, britanicii suferă șoc după șoc, află pe pielea lor că „independența” se plătește scump și văd că trebuie să scoată din buzunar mult mai mulți bani pentru lucrurile care făceau parte din rutina lor.

„Nu aveam idee că voi fi taxată pentru livrări din UE după Brexit. Costurile suplimentare au fost un pic șocante”, a declarat pentru BBC News o tânără obișnuită să-și facă online cumpărături de la producători din toată Europa, transmite Digi24.ro.

Ellie Huddleston este o londoneză de 26 de ani care a sperat că se va răsfăța cu niște haine noi în ianuarie. După ce a văzut oferte, și-a comandat un palton și câteva bluze de la două dintre mărcile ei preferate din Europa.

Ambele livrări au fost întârziate, fiind ținute pentru controlul vamal peste o săptămână, spune ea.

A fost surprinsă apoi când a primit un mesaj de la compania de curierat prin care i se cerea să achite 58 de lire sterline (65 de euro) taxe vamale, TVA și taxe suplimentare pentru comanda ei de 180 lire (212 euro). În plus, curierul care i-a livrat cel de-al doilea colet a apărut la ușa ei câteva zile mai târziu cu o chitanță pentru o plată suplimentară de 92 de euro pentru paltonul de 224 de euro.

Aceste taxe, impuse de noile reguli guvernamentale, trebuie colectate de firmele de curierat, în numele autorităților.

Ellie spune că și-a făcut calculele și a ajuns la concluzia că trebuie să plătească prea multe taxe pentru niște haine la reduceri și nu a mai ridicat coletele. Dezamăgită, tânăra spune că nu va mai comanda de-acum înainte nimic de pe continent.

Când Marea Britanie făcea parte din uniunea vamală a UE, mărfurile puteau circula liber, fără a fi percepute taxe de import.

Ellie a fost unul dintre cumpărătorii surprinși de faptul că aceste reguli s-au schimbat de la ieșirea oficială din UE a Regatului Unit.

Taxe post-Brexit

Comercianții cu amănuntul din UE care trimit colete în Regatul Unit trebuie acum să completeze formularele de declarație vamală. De asemenea, cumpărătorii trebuie să plătească taxe vamale sau TVA, în funcție de valoarea produsului și de unde provine.

Taxele vamale sunt responsabilitatea clientului, nu a comerciantului cu amănuntul, care de multe ori nu are nicio idee despre cât de mare ar putea fi eventualul cost suplimentar.

Taxele nu pot fi plătite în avans și sunt percepute numai după ce articolul ajunge în Marea Britanie.

Un alt client nefericit, Graeme din Manchester, a plătit 300 de lire sterline pentru a cumpăra online două perechi de ghete de iarnă din piele de căprioară, din Germania

„Nu le-am găsit nicăieri în Marea Britanie, așa că nu am avut de ales și le-am comandat din Europa”, a spus el pentru BBC.

A primit apoi un mesaj de la curier care îi transmitea că trebuie să plătească în plus 147 de lire înainte de livrare. A plătit taxa, dar încă așteaptă sosirea ghetelor.

Conform noilor reguli, un cătățean din Marea Britanie care primește un cadou de la cineva din UE în valoare de peste 39 de lire se poate trezi cu o factură pentru TVA la import care este și de 20% din valoarea cadoului

Pentru mărfurile care costă mai mult de 135 de lire, se pot aplica și taxe vamale care pot varia de la 0% până la 25% din valoarea produsului.

Taxele suplimentare sunt de obicei colectate de curierat în numele guvernului, clienții fiind rugați să plătească înainte pentru a-și putea ridica coletul.

Unii comercianți cu amănuntul de pe continent au anunțat că nu vor mai face livrări în Marea Britanie.

Accidentul de la Edineț soldat cu trei morți: Ministrul Ala Nemerenco oferă detalii despre fetița rămasă orfană

Fetița de 10 ani, care și-a pierdut părinții și bunica, în accidentul cumplit din Rîșcani, se simte mai bine, însă rămâne internată în secția de terapie intensivă a Spitalului Clinic Bălți. Copila nu cunoaște, deocamdată că a rămas orfană. Anunțul a fost făcut astăzi, 18 decembrie, de ministrul Sănătății, Ala Nemerenco, scrie NewTV.

“Fetița, în principiu, se află într-o stare mai bună, ea este conștientă, dar este menținută deocamdată în secția de terapie intensivă, doar din punct de vedere al aspectului psihologic, deoarece transferul ei, care, de fapt, starea de sănătate îi permite într-o secție comună, ar putea, cumva, ca ea să afle faptul că a rămas fără părinți și bunică. Deocamdată, medici ascund acest lucru pentru a nu o trauma. Din acest motiv, ea este menținută în continuare în secție de terapie intensivă, în care accesul altor persoane nu este permis. Dar fetița este bine, per general, mai bine” a menționat Ala Nemerenco.

Amintim că accidentul rutier s-a produs pe 15 decembrie, pe traseul M5, în direcția raionului Edineț. Potrivit oamenilor legii, un tânăr de 19 ani, fără permis, a ieşit pe contrasens şi s-a izbit de automobilul în care se afla un polițist și soția sa, care au decedat pe loc. Ulterior, la spital, s-a stins din viață o altă femeie care era în interiorul automobilului – mama soției polițistului. A patra pasageră este fetița cuplului, în vârstă de 10 ani, care a fost transportată la Spitalul Clinic Bălți.

Tânărul care a provocat accidentul a primit 30 de zile de arest preventiv.

Noi termene pentru testarea tehnică a vehiculelor

Periodicitatea inspecțiilor tehnice pentru autovehicule va fi extinsă, iar defecțiunile tehnice vor fi clasificate în baza unui nou sistem. Acestea, dar și alte prevederi, se conțin în Regulamentul cu privire la inspecția tehnică periodică a vehiculelor rutiere, aprobat astăzi de Guvern, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

Regulamentul stabilește noi cerințe și condiții pentru efectuarea inspecției tehnice periodice a vehiculelor rutiere și urmărește alinierea cadrului normativ național la normele europene.

Astfel, pentru mașinile personale mai noi de 10 ani, regulamentul prevede efectuarea testării  tehnice o dată la doi ani, față de testarea anuală în prezent. În același timp, pentru autocare, taxiuri, ambulanțe, vehiculele implicate în transportarea mărfurilor periculoase și vehiculele destinate instruirii, mai noi de 10 ani, testarea tehnică se va face o dată în an și nu o dată la 6 luni cum este în prezent.

Un element nou inclus în regulament se referă la sistemul de clasificare a defecțiunilor tehnice, care prevede măsuri diferențiate pentru fiecare categorie de defecțiuni, și anume:

• defecțiuni minore – permit vehiculului să rămână în circulație fără necesitatea unei noi inspecții;

•  defecțiuni majore -necesită remedierea problemelor într-un termen stabilit;

•  defecțiuni periculoase – vehiculul este exclus din circulație până la remedierea completă.

Totodată, vor fi simplificate procedurile de identificare a vehiculelor și a proprietarilor acestora.  Șoferii vor trebui să prezinte doar actele personale la inspecție, iar verificarea datelor vehiculului se va realiza automat prin intermediul sistemului AutoTest.

Aceste reglementări vor limita circulația pe drumurile publice a vehiculelor rutiere care nu corespund pe deplin normelor tehnice, vor încuraja reînnoirea parcului de autovehicule, dar și vor diminua numărul de accidente rutiere, protejând astfel viețile cetățenilor implicați în trafic. 

Gestionarea fondurilor și investițiilor în agricultură va fi reglementată de o nouă lege

Guvernul a aprobat, astăzi, proiectul de lege privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole. Noua lege va asigura un sistem mai eficient de acordare a sprijinului financiar în sectorul agricol, care să contribuie la creșterea competitivității sectorului, dezvoltarea durabilă a mediului rural și combaterea schimbărilor climatice, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

În același timp, proiectul de lege va crea un cadru legislativ național integrat, coerent și corelat cu obiectivele politicii agricole comune a Uniunii Europene, astfel încât să susțină atragerea fondurilor europene pentru dezvoltarea agriculturii. 

Documentul prevede implementarea Programului Strategic al Politicii Agricole, care va stabili strategiile de intervenție, condițiile și mărimea resurselor financiare acordate, precum și indicatorii de monitorizare, evaluare și de rezultat.

De asemenea, proiectul reglementează acordarea sprijinului financiar din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural (FNDAMR) pentru diverse tipuri de intervenții, cum ar fi plăți directe, intervenții sectoriale și pentru dezvoltarea rurală, în scopul modernizării fermelor, dezvoltării infrastructurii rurale și promovării inovațiilor în agricultură.

În acest sens, sunt stabilite criterii obiective și nediscriminatorii pentru toate părțile implicate, precum și procedura de depunere și examinare a cererilor de acordare a sprijinului financiar. Durata unui apel este de cel mult 90 de zile, dar nu mai puţin de 30 de zile. Pentru a beneficia de plăți directe și anuale, potențialii beneficiari vor trebui să respecte standarde de mediu, sănătate publică și bunăstare animală.

Proiectul de lege prevede și extinderea serviciilor de consiliere agricolă în ceea ce privește gestionarea terenurilor și fermelor.

Potrivit Legii bugetului de stat pentru 2025, Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural este planificat în mărime de 1,7 miliarde de lei.

Israelul extinde campania de vaccinare și pentru copiii cu vârste între 16 și 18 ani
Articolul anterior
Două persoane, internate în stare gravă după explozii în urma acumulării de gaze
Articolul următor