Trei persoane arestate în Italia, în dosarul telefericului prăbușit

Trei persoane au fost arestate, în noaptea de marți spre miercuri, în dosarul tragediei din Italia, în urma căreia au murit 14 oameni. Măsura a fost luată după ore de audieri despre cauza care a dus la căderea de la înălțime a cabinei de teleferic.

Fotografiile realizate la locul accidentului arată că sistemul de frânare de urgență a fost blocat cu o menghină, pentru a se evita blocajele continue ale telecabinei.

Au fost arestați Luigi Nerini (56 de ani), directorul companiei Ferrovie del Mottarone care administrează telecabina, Gabriele Tadini și inginerul Enrico Perocchio, scrie La Repubblica. 

Încadrarea juridică s-a schimbat, în sensul că, la infracțiunea de omor a fost adăugată agravanta legată de eliminarea intenționată a măsurilor de precauție împotriva accidentelor de muncă când aceasta duce la un dezastru.

Ancheta a stabilit anomalii ale sistemului de frânare de urgență.

Procurorul Olimpia Bossi a declarat că, din fotografiile realizate de anchetatori după producerea accidentului, se vede cum sistemul de frânare de urgență părea să fi fost modificat, în sensul că fusese fixată o menghină care a blocat frânele, iar ea a fost lăsată deliberat acolo până la noi reparații. Din investigații a reieșit că acest lucru a fost motivat de necesitatea de a evita întreruperile și blocajele continue ale funcționării telecabinei. 

Sistemul avea în mod evident unele anomalii și ar fi necesitat reparații substanțiale, a spus procurorul.

Anchetatorii spun că acea menghină nu a fost înlăturată chiar cu acordul directorului companiei care administrează telecabina. Când cablul s-a rupt, frâna de urgență nu a funcționat.

Medicii încep procedurile medicale pentru trezirea copilului de 5 ani, singurul supraviețuitor al accidentului. 

Singurul supraviețuitor al accidentului de teleferic din Italia, copilul de 5 ani, se trezește. Prognosticul medicilor rămâne rezervat. Copilul și-a pierdut tatăl, mama, frățiorul de 2 ani și pe străbunicii materni.

Eitan Moshe Biran, în vârstă de 5 ani, este internat în secția de terapie intensivă a spitalului Regina Margherita, scrie La Stampa.

„A petrecut o noapte liniștită și starea lui este stabilă. Acest lucru a determinat echipa de medici să înceapă procesul de trezire a copilului, care constă în reducerea medicamentelor”, declară medicul Giovanni La Valle.

Prognosticul medicilor rămâne rezervat. Doctorul Giorgio Ivani, directorul secției de anestezie și resuscitare pediatrică a spitalului, vorbește despre un „optimism precaut”.

În accidentul din zona Lacului Maggiore, unde o telecabină a liniei Stresa-Alpino Mottarone s-a prăbușit în pădure, tatăl și mama lui Eitan, Amit și Tag, fratele Tom de doi ani și străbunicii au murit.

sursa

Verificați online statutul certificatului medical! Precizările Casei Naționale de Asigurări Sociale

Casa Națională de Asigurări Sociale amintește tuturor cetățenilor despre posibilitatea de a verifica online statutul certificatului medical.

Pentru a utiliza acest serviciu electronic urmează să introduceți în câmpul respectiv seria şi numărul certificatului (după cum se vede din imaginile de mai jos). 

Acest serviciu electronic permite beneficiarului să verifice statutul certificatului de incapacitate temporară de muncă.

Datele din certificatele de incapacitate temporară de muncă pot avea următoarele statute afişate pe ecran:

Mai multe informații utile referitor la indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă puteți găsi AICI.

”Ne înghite pământul!” Încă un oraș, de această dată din România, în alertă din cauza unei străzi care s-a surpat. Craterul s-ar fi extins peste noapte

Situație critică la Slănic Prahova, acolo unde o stradă s-a surpat și a apărut un crater adânc de doi metri. Zeci de localnici au fost evacuați, iar clădirile din împrejurimi sunt în pericol. Specialiștii geologi sunt în zonă și fac permanent măsurători. Până se va veni cu o concluzie, perimetrul de siguranță a fost extins, iar traficul rutier și pietonal este interzis, scrie digi24.ro.

ACTUALIZARE 14:15 La o zi după craterul format în oraș, localnicii au sesizat probleme și la grădinița Nr.1 din Slănic. Părinții au avertizat autoritățile că pereții unității crapă de pe o zi pe alta. Prefectul județului Prahova a trimis un control la grădiniță pentru a vedea dacă situația are legătură cu craterul din oraș. ISU a venit cu un răspuns în legătură cu această situație. „Urmare a sesizărilor primite, o echipă operativă a ISU Prahova s-a deplasat la imobilul cu destinația grădiniță, care se află la o distanță de aproximativ 400 m fața de locația unde s-a produs tasarea terenului, pentru a verifica informațiile conform cărora situația de urgență produsă în data de 25.04.2024 a afectat și unitatea de învățământ. La locul solicitării, pompierii au constatat existența unor crăpături la pereții imobilului, însă, conform reprezentanțiilor grădiniței, acestea existau și s-au accentuat”, a transmis ISU. Potrivit autorităților, în unitatea de învățământ nu se desfășoară activități. „Până la o expertiză de specialitate, nu putem confirma sau infirma că evenimentul produs reprezintă cauza accentuării crăpăturilor deja existente la unitatea de învățământ preșcolar. Totodată, în cadrul ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență din data de 25.04.2025, a fost adusă în discuție și locația grădiniței, experții cooptați neputând să formuleze o recomandare în lipsa unor expertize de specialitate. De asemenea, dorim să informăm că măsurile adoptate au fost luate gradual și au caracter preventiv, iar acestea au ca scop protejarea vieții cetățenilor și nu acela de a crea un disconfort. Dorim să mulțumim locuitorilor imobilelor din zona afectată pentru că au dat curs recomandărilor noastre și să-i asigurăm că toate instituțiile implicate în gestionarea acestui eveniment depun toate eforturile pentru ca disconfortul creat să aibă un impact cât mai mic”, se mai arată în comunicatul ISU.

Localnicii spun că trăiesc un coșmar și că se simt permanent în pericol.

O echipă de experți tehnici este prezentă la fața locului și face verificări pentru a stabili cauza producerii surpării și ce riscuri sunt în zonă. Se iau în calcul mai multe variante, inclusiv un lac subteran care să fi dus la această surpare. De asemenea, zona este exploatată de sute de ani și există și varianta ca sub loc să fie o galerie subterană.

O stradă aglomerată din Buriticupu, un oraș din nord-estul Braziliei, a ajuns acum o prăpastie largă cu o adâncime de 80 de metri – o clădire de 20 de etaje ar încăpea în ea. Canioanele formate în urma eroziunii solului avansează cu o viteză îngrijorătoare și distrug mii de case din America Latină și Africa și amenință terenurile agricole fertile din unele părți din China, SUA și Europa, potrivit BBC.

Aeroportul Internațional Galați-Brăila, așteptat și de moldovenii din sudul Republicii Moldova

Europarlamentarul galatean Dan Nica a anuntat deblocarea proiectului aeroportului din zona Galati-Braila, obiectiv pentru care ROMATSA si-a dat avizul de amplasare, anunță presa română.  

Presedintele Consiliului Judetean Galati, Costel Fotea, a declarant ca avizul ROMATSA a fost obtinut extrem de greu, din cauza proximitatii judetului Galati de granita cu Ucraina, existand necesitatea asigurarii unui spatiu mare de zbor, pentru orice tip de situatie.

Potrivit autoritatilor, pana la finalul acestui an urmeaza sa fie gata studiile tehnice legate de constructia aeroportului, urmand ca anul viitor sa fie scos la licitatie Studiul de Fezabilitate al aeroportului si ulterior se va identifica sursa de finantare (parteneriat public/privat, fonduri europene sau fonduri guvernamentale) necesara constructiei obiectivului.

Conform estimarilor, constructia unui aeroport la Galati s-ar ridica la circa 500 de milioane de euro.

Potrivit studiilor de specialitate efectuate pana in prezent, aeroportul de pasageri dar si de marfuri de la Galati este gandit sa se amenajeze pe o suprafata de 250 de ha (cu posibilitate de extindere cu inca 115 ha) pe raza localitatilor galatene Tudor Vladimirescu, Slobozia Conachi si Branistea. Terminalul de pasageri va include o constructie cu parter si etaj, avand in total 7 porti de intrare Schengen si 3 porti non-Schengen, o parcare auto, zona terminalului cargo, turnul de control si alte constructii necesare.

Estimarile facute arata ca dupa 15 ani de functionare, aeroportul va avea un trafic de un milion de pasageri pe an, fiind vorba despre locuitorii din Galati, Braila, Vrancea, Buzau, dar si Republica Moldova sau Ucraina.

Poliţiştii de frontieră au donat sânge de ziua lor profesională
Articolul anterior
Elefant.md organizează cel mai mare târg de carte online – elefantFest, ediția a III-a
Articolul următor