Viena: recompense inedite pentru persoanele care renunță la mașini

Un proiect al autorităţilor austriece de mobilitate urbană stimulează încurajarea transportului fără maşinile personale. Primăria din Viena a prezentat o aplicaţie ce permite locuitorilor care se deplasează pe jos, cu bicicleta sau cu transportul în comun să obţină vouchere care le oferă bilete gratuite la spectacole artistice şi la muzee.

separator
Aplicația urmărește modurile de transport ale utilizatorilor şi calculează cantitatea de dioxid de carbon (CO2) economisită în comparație cu conducerea unei mașini și, odată ce utilizatorii economisesc 20 de kilograme de CO2, primesc un „voucher cultural”. Voucherele sunt apoi schimbate pentru bilete gratuite către instituțiile culturale participante.

“Vrem să răsplătim reducerea dioxidului de carbon cu o experiență culturală”, a declarat Peter Hanke, membru al Consiliului municipal din Viena. Aplicația va fi testată de 1.000 de persoane începând cu 26 februarie, iar dacă procesul va avea succes, aplicația va fi deschisă publicului larg în toamnă, relatează AFP. În cadrul acestui proiect participă Muzeul de istorie a orașului, un spațiu expozițional de artă, un teatru și o sală de concerte de muzică clasică.

Cu o populaţie de aproximativ 1,8 milioane de locuitori, Viena este cunoscută pentru transportul public eficient. Cardurile de călătorie anuale pentru transportul public costă doar un euro pe zi și numărul acestora depășeşte numărul de mașini din oraș. Green Report aminteşte că obiectivul Austriei este să fie neutră din punct de vedere climatic până în anul 2040.

sursa

Mașinile cu motoare puternice sunt mai predispuse la accidente

Șoferii începători sunt sfătuiți, de obicei, să-și cumpere mașini ieftine cu motoare mici pentru a căpăta experiență de condus și pentru a evita accidentele. Cu toate acestea, vehiculele puternice au sisteme de frânare mai avansate și o manevrabilitate mai bună, ceea ce le face mai ușor de condus.

carVertical, o companie de date auto, a efectuat cercetări pe baza datelor din rapoartele de verificare a istoricului mașinilor uzate pentru a afla dacă există o corelație între puterea medie a motorului unui vehicul și frecvența accidentelor.

Corelație directă între puterea motorului și rata daunelor

În cadrul studiului efectuat, carVertical a examinat rapoarte care prezintă istoricul vehiculelor pentru 43 de mărci de mașini. În toate cazurile analizate, mașinile cu motoare mai puternice erau mai predispuse la accidente.

46,4% dintre vehiculele Audi verificate pe carVertical cu puterea motorului de până la 100 kW au avut înregistrări de daune, în timp ce rata în rândul modelelor de peste 400 kW a fost mai mare – 55,6%.

Tendințe similare au fost observate și la mașinile Volkswagen unde 42,6% dintre modelele cu motoare de până la 100 kW au fost avariate, față de 48,9% la motoarele de 300-400 kW.

45% dintre vehiculele Ford cu motoare de până la 100 kW au avut înregistrări de daune și 55% dintre cele cu motoare de peste 400 kW.

1 din 3 mașini Renault (36,3%) echipate cu cele mai mici motoare a suferit un accident minor sau major. Procentajul mașinilor avariate a fost mai mare în rândul vehiculelor care aveau 300-400 kW sub capotă – 42,9%.

Toyota este una dintre mărcile la care fluctuațiile sunt minore: 36% dintre modelele cu motoare mici au fost avariate, față de 39,5% dintre mașinile cu motoare de 200-300kW. Cu toate acestea, Toyota nu are modele echipate cu motoare de peste 400 kW, ceea ce ar fi putut duce la rate de daune mai mari.

BMW s-a remarcat dintre toate mărcile de vehicule analizate în cercetare: 60,3% dintre mașinile cu motoare de până la 100 kW au fost avariate, față de un incredibil 68,6% dintre vehiculele cu o putere mai mare de 400 kW.

„Deși toate vehiculele trebuie să respecte regulile de circulație, se pare că mașinile mai puternice ignoră limitele de viteză, iar șoferii lor își asumă riscuri mai mari. Nu există nici măcar o singură marcă auto pentru care vehiculele mai puțin puternice să fie mai predispuse la accidente”, spune Matas Buzelis, expert în automobile și directorul departamentului de comunicații al carVertical.

Unele mașini sunt de până la 7 ori mai puternice decât altele 

Dintre toate mărcile de vehicule verificate pe carVertical, Bentley a avut cea mai mare putere medie a motorului – 415 kW sau 564 CP. Producătorul de mașini de lux este urmat de Maserati (268 kW/364 CP), Cadillac (264 kW/359 CP), Tesla (263 kW/358 CP) și Porsche (257 kW/349 CP).

În timp ce cercetarea a arătat că cumpărătorii de vehicule second hand preferă să verifice istoricul mașinilor care au motoare mai puternice și mașinile mici cu motoare mai puțin puternice sunt inspectate pe carVertical.

Mașinile Smart au cea mai mică putere medie a motorului – 59 kW sau 80 CP. La mică distanță se află și Dacia (72 kW/98 CP), Lancia (77 kW/105 CP), Fiat (83 kW/113 CP) și Suzuki (87 kW/118 CP).

Potrivit domnului Buzelis, existența accidentelor grave în istoricul unei mașini poate fi un semnal de alarmă pentru cumpărători. Prin urmare, este important să consultați un mecanic profesionist și să aflați dacă daunele suferite de o mașină îi pot afecta pe termen lung fiabilitatea.

Tabere de vară gratuite în centrele comunitare și cele de zi din Capitală!

Viceprimarul pe probleme sociale Angela Cutasevici a vizitat ieri centrele comunitare și cele de zi din Capitală. Cu această ocazie, Direcția Generală pentru Protecția Drepturilor Copilului a organizat, împreună cu pedagogii, o ședință de lucru în care a fost definitivat conceptul de organizare a taberelor de vară.

Astfel, în perioada estivală 2024, s-a decis organizarea taberelor în 24 de centre din subdiviziunile DGPDC, unde se vor putea bucura GRATUIT circa 600 de beneficiari. Taberele tematice vor avea, în acest an, genericul ”Drepturile copilului în acțiune”, Ediția II.

”Anul acesta ne propunem să organizăm un spectru larg de activități distractive, culturale, cu profil sportiv și artistic, workshop-uri între artiști și copii cu potențial artistic, masterclass-uri etc, dar și să familiarizăm mai mult copiii despre drepturile lor, să-și dezvolte mai multe abilități de comunicare, lucru în echipă, să își sporească încrederea în sine și să îi ajutăm în procesul de incluziune.”, susține Tatiana Oboroc, șefa DGPDC.

Astfel, 24 de Centre comunitare se vor transforma în adevărate ateliere de creație, cu diverse cercuri pe interese și activități care vor spori creativitatea, spiritul competitiv, originalitatea și ingeniozitatea copiilor în cadrul diverselor competiții artistice, va deschide noi perspective de cunoaștere și abordare a drepturilor copilului aflat în situație de risc. De asemenea, vor fi organizate excursii, la muzee și Galerii de Artă, oferind copiilor oportunității de cunoaștere a naturii, picturii, arhitecturii, sculpturii, istorie orașului.

Cele 24 de Centre vor avea o agendă specifică la fiecare 2 săptămâni, iar în caz de înregistrare a mai multor copii, aceste vor forma două sau trei grupuri după criteriul de vârstă (7-11 ani; 12-17 ani) și disponibilitatea spațiilor.

Perioada de realizare: 

Turul I: 10 – 21 iunie;

Turul II: 24 iunie – 05 iulie;

Turul III: 08 iunie – 19 iulie.

Alpinistul Oleg Chicu a escaladat vârful Island Peak din Munții Himalaya

Alpinistul Oleg Chicu a povestit despre experiența sa din Nepal. Timp de 16 zile, tânărul a escaladat punctele Everest Base Camp și Island Peak din Munții Himalaya, ajungând la cea mai înaltă altitudine de 6189 m, scrie moldova1.md.

Pe parcursul expediției sale, alpinistul în fiecare zi transmitea prin intermediul rețelelor de socializare fotografii și secvențe video.

A fost foarte fain, o experiență și o lume nouă, înălțimi noi. Nu poți reda în cuvinte ceea ce poți vedea cu ochii atunci când ajungi în Nepal”.

Totodată, Oleg Chicu a explicat că pentru o astfel de expediție trebuie să ai o bună pregătire fizică, mentală și de altitudine.

Această expediție nu este pentru începători în primul rând. Mai întâi, oricum, trebuie să urci anumite vârfuri, să faci ceva peste 4-5 mii ca să te aclimatizezi și să fii pregătit. Or, am întâlnit persoane care au fost evacuate cu elicopterul, inclusiv de la noi din echipă, care au crezut în propriile forțe, dar cu puterea naturii nu poți să te lupți și cu anumite situații în care apar la altitudine”.

Vârful Island Peak (o insulă într-o mare de gheață), numit în nepaleză Imja Tse, a fost escaladat pentru prima oară în 1953 de către Tenzing Norgay, Charles Evans, Alfred Gregory, Charles Wylie și încă 7 sherpa.

Topul celor mai bune universități din Moldova, potrivit portalului internațional Ranking Web of Universities
Articolul anterior
Ce spune celebrul Dr. Komarovsky despre virusul izbucnit în China
Articolul următor