Ce se întâmplă cu organismul tău, dacă consumi nuci în fiecare zi

Mai multe cercetări în domeniu au determinat beneficiile consumului de nuci într-o dietă sănătoasă. Nucile conţin acizi graşi Omega-3, cupru şi zinc, te ajută să slăbeşti şi îţi fortifică imunitatea. Vezi mai jos de ce este bine să consumi un pumn de nuci în fiecare zi, împărțit în 2-3 gustări pe parcursul zilei.

separator
accesare-fonduri-europene3

Influenţează longevitatea

Persoanele care consumă în fiecare zi câte un pumn de nuci au un risc cu 20% mai mic de a se îmbolnăvi de boli grave în următorii 30 de ani, sugerează Harvard School of Public Health având la bază un studiu ce a implicat 118.000 de persoane.

Scad riscul cardiovascular

University of Wisconsin a stabilit că persoanele care au mâncat în fiecare zi 30g de nuci timp de 30 de zile şi-au îmbunătăţit profilul lipidic în sânge şi nu au câștigat în greutate. Alte studii au arătat, de asemenea, că nucile pot reduce nivelul de colesterol ,,rău’’ în sânge. Voluntarii care au consumat 20g de nuci zilnic şi-au redus nivelul de trigliceride în sânge cu 17,1% și au înregistrat o creştere a fracţiei bune de colesterol HDL cu 9%, potrivit unui studiu efectuat în Iran.

Ajută în controlul masei corporale

În cadrul unei cercetări efectuate la Harvard Medical School, 20 de bărbaţi şi femei cu sindrom metabolic au consumat acelaşi număr de calorii pe zi. Jumătate dintre ei au mâncat la micul dejun un shake de nuci, cealaltă jumătate – placebo. Consumul de nuci a oferit participanţilor un grad mai mare de saţietate şi mai puţină senzaţie de foame. Foamea perturbă efortul de slăbire.

Sporesc calitatea spermei şi fertilitatea

Experţii americani au dat unor bărbaţi, participanţi la studiu, să consume zilnic 75g de nuci timp de 12 săptămâni. La sfârşitul studiului aceştia au avut calitatea spermei, vitalitatea şi motilitatea spermatozoizilor mai bună.

Sunt bune în diabet

Cercetătorii australieni au examinat timp de un an 50 de persoane supraponderale cu diabet zaharat, care au primit sfaturi dietetice ce au vizat conținut scăzut de grăsimi. Jumătate dintre subiecți au mâncat și 30g de nuci pe zi. În doar trei luni aceştia au avut nivelul de insulină à jeun redus.

Îmbunătățesc capacitatea de gândire

După 8 săptămâni, studenţii care au mâncat nuci au înregistrat o creştere cu 11,2% a raționamentului verbal faţă de cei care au consumat placebo în cadrul unui studiu încrucişat. Nucile sporesc funcţia cognitivă. Cercetările moderne arată că nuca este un stimulent al memoriei şi este recomandată într-un efort intelectual crescut.

Fortifică imunitatea

Vitamina E, C, complexul de vitamine B, seleniul, zincul, conţinute în nuci conferă acestora proprietăţi imunostimulatoare.

Luptă cu tumorile de sân

Consumul de nuci a inhibat creşterea celulelor tumorale ale sânului în studii de laborator. Cercetătorii pun acest lucru pe seama acizilor graşi Omega-3, antioxidanților și fitosterolilor prezenţi în nuci. Oamenii de ştiinţă de la Harvard Medical School au stabilit că nucile ar reduce cu 27% rata de creştere a celulelor canceroase colorectale.

Nucile conţin vitamină E antioxidantă

Vitamina E protejează celulele corpului contra acţiunii devastatoare a radicalilor liberi, evită procesele de îmbătrânire prematură, apără vasele sanguine contra aterosclerozei, creşte răspunsul imun al organismului şi previne cataracta.

Combat depresia

Poți combate depresia cu un consum regulat de nuci. Studiile arată că alimentele bogate în acizi grași esențiali, cum sunt și nucile, contribuie la alungarea depresiei și dobândirea echilibrului.

Regenerează osul

Cercetătorii greci au descoperit că extractul de nuci are proprietatea de a consolida mai rapid osul. La nivel celular, acest lucru s-ar produce datorită acidului elagic, unul dintre principalii polifenoli conţinuţi în miezul de nucă.

Întăresc unghiile şi părul

Bogate în cupru, micoelement esenţial pentru absorbţia şi metabolizarea fierului, nucile luptă cu anemia, fiind un aliat de încredere al frumuseții părului. Pe de altă parte fierul, calciul şi zincul fortifică firele de păr și stimulează creşterea părului şi unghiilor.

Un pumn de miez – doza zilnică de acizi graşi Omega-3!

¼ cană de nuci conţine doza zilnică recomandată de acizi graşii Omega-3, cantități mari de cupru, mangan, molibden, biotină, zinc.

Beneficii pentru sarcină

Vitaminele grupului B şi acizii graşi Omega-3 contribuie la procesul de creştere a fătului şi dezvoltare a organelor. În plus, acidul folic, sau vitamina B9, este important pentru femeile însărcinate şi cele care alăptează, întrucât previne malformaţii congenitale la făt, ajută la creşterea sănătoasă a copiilor.

Ceaiul care ameliorează insomniile și anxietatea

Tot mai multe persoane se confruntă cu insomniile. Lipsa somnului poate declanșa diferite boli și dezechilibre în organism, motiv pentru care insomnia trebuie tratată cât mai repede, scrie doctorulzilei.ro.

Insomniile pot avea diferite cauze, de la probleme de sănătate la anxietate. În prezent, programul încărcat și grijile de zi cu zi sunt principalele cauze ale insomniilor.

Somnul este esențial pentru sănătate. În timpul odihnei, organismul se regenerează la nivel celular și pornește pregătește toate funcțiile organismului pentru o noua zi.

De asemenea, somnul este foarte important pentru sistemul imunitar. Fără odihnă, corpul este vulnerabil în fața bolilor și agenților patogeni.

Deși există o multitudine de produse farmaceutice pentru tratarea insomniilor, acestea sunt însoțite, adesea, de reacții adverse.

În acest caz, pentru rezultate optime, este indicat să încerci și câteva tratamente naturale, pe bază de ceaiuri și plante care au proprietăți calmante.

Ceaiul pentru insomnie recomandat de Ovidiu Bojor

Ovidiu Bojor, doctor farmacist şi membru al Academiei de Ştiinţe Medicale, recomandă ceaiul cu rădăcini uscate de valeriană. Specialistul susține că planta alungă insomniile fără a provoca efecte secundare neplăcute, precum multe alte medicamente găsite în comerț.

Valeriana, un aliat de nădejde

”Valeriana este un sedativ bând, vă ajută să adormiți ușor și nu are efecte secundare, precum barbituricele”,

spune profesorul Ovidiu Bojor.

Ale ceaiuri eficiente

Pe lângă un ceai de valeriană deja cunoscut în medicina alternativă, doctorul recomandă și ceaiul cu flori de tei și levănțică.

Lavanda este folosită în multe produse destinate relaxării, de la bețișoare parfumate, uleiuri esențiale până la sare de baie. Astfel, putem folosi pe lângă ceai și un ulei de lavandă pentru a scăpa de stres, anxietate și insomnii.

”Un ceai sedativ bun este şi cel în care aţi combinat flori şi frunze de păducel cu «talpa gâştii» ori cel în care amestecaţi flori de levănţică şi flori de tei“, adaugă profesorul Ovidiu Bojor.

Absorbante sau cupa menstruală? Ce recomandă medicul ginecolog Angela Stratulat

Absorbante, tampoane igienice, cupe menstruale – la ora actuală există o varietate largă de produse pentru igiena intimă în timpul menstruației. În timp ce tot mai multe femei optează pentru cupa menstruală, sunt persoane care încă nu s-au decis să folosească colectorul de forma unui mic păhărel care se introduce în vagin pentru a colecta lichidul menstrual. Totuși, care sunt cele mai sigure produse de igienă, conform specialiștilor?

Iată ce recomandă medicul ginecolog-oncolog Angela Stratulat.

”Eu recomand mereu absorbantele de unică folosință care se aruncă, pentru că este cel mai fiziologic mod de a te îngriji în perioada dată. Nu spun categoric că tampoanele sau cupa menstruală nu pot fi folosite, dar nu le recomand. În vagin este întuneric, umed, cald, deci e un loc numai bun de crescut bacterii. Este demonstrat că folosirea tampoanelor comportă un risc de dezvoltare a sindromului șocului toxic. Cupa este echivalentă tamponului”, a menționat medicul în cadrul emisiunii Fără Protocol.

Producătorii de cupe menstruale susțin că acestea pot fi ținute în vagin până la 8 ore.

”Nu ținem nimic în vagin mai mult de 4 ore. Chiar și tampoanele sterile administrate în secție de către doctor sunt schimbate de câteva ori, din patru în patru ore. La fel și absorbantele trebuie schimbate peste 4 ore, nu mai rar. În ceea ce privește cupa menstruală, la modul în care este prezentată, având o capacitate mai mare, la o plasare corectă și o alegere corectă a dimensiunii, poate sta 8-12 ore. Îmi pare un timp excesiv de lung și consider că implică un risc crescut de infecții”, a declarat ginecologul Angela Stratulat.

Despre avantajul ecologic al reutilizării cupei menstruale. ”Bineînțeles că trebuie să protejăm mediul, dar nu cu prețul sănătății proprii”, mai spune medicul.

,,Eu mereu spun: renunțați la un pet de apă, nu folosiți paiurile din plastic, prin alte metode, dar nu cu prețul sănătății proprii. Cupa menstruală, pur tehnic, îmi apar mai multe momente care pot cauza incomodități, cu toate că femeile care le folosesc sunt mulțumite. Trebuie să te înveți să o inserezi corect fără ca să lezezi colul uterin, apoi trebuie extrasă – asta înseamnă că faci manipulări vaginale de câteva ori pe zi – introduci degetele, iar mâinile trebuie spălate. Sângele trebuie aruncat, iar cupa trebuie spălată și sterilizată la fiecare folosire, adică trebuie fiartă. Mie îmi pare că noi ne complicăm. Până la urmă e alegerea femeii”, a subliniat specialista.

Prin urmare, medicul le recomandă femeilor să folosească absorbantele și să le schimbe o dată la patru ore.

Alimente afrodiziace! Mămăliga și usturoiul stimulează poftele sexuale

Doctorul român Mihaela Bilic a explicat, în cadrul unri emisiuni care sunt alimentele cu proprietăți afrodiziace. Printre acestea, și banala mămăligă este un aliment care stimulează impulsurile sexuale, nu doar stridiile.

Există alimente capabile să stimuleze dorința sexuală și să crească potența? Poate că da. Important este să credem în ele. În final, orice aliment poate trezi dorința sexuală, atunci când este pus într-un decor adecvat și consumat împreună cu partenerul potrivit. 
 

1. Stridiile


 Pe primul loc sunt stridiile, faimoase tocmai pentru puterea lor afrodisiacă. Casanova consuma zilnic 40 de astfel de scoici. Secretul lor? Concentrația mare de zinc care stimulează producția de testosteron și dopamină, dar și conținutul de steroli, materia primă pentru sinteza de hormoni sexuali.

2. Țelina


Pe locul 2 avem un produs mai puțin sofisticat, țelina. Românii au dedicat țelina lui Pluton, zeul sexului și al infernului. Care este ingredientul ei miraculos? Conține androsteron, un hormon sexual care se elimină prin transpirație și conferă pielii un miros particular, excitant pentru sexul opus. Sunt celebrii feromoni esențiali în atracția sexuală.

3. Ciocolata 


Pe locul 3 avem ciocolata care, se știe, induce stare de bine și stimulează eliberarea de endorfine. Pulberea de cacao conține amine cu proprietăți stimulante și energizante.

4. Cafeaua


Și cafeaua trebuie inclusă în acest clasament, consumul zilnic de cafea permite o viață sexuală activă și după vârsta de 60 de ani. Este meritul cafeinei, o substanță cu efect stimulator pentru sistemul nervos circulator respirator și digestiv.

5. Usturoiul

Urmează usturoiul, recunoscut pentru efectul pozitiv asupra sistemului cardiovascular. Substanța activă este alicina care fluidifică sângele, scade riscul de ateroscleroză și reduce tensiunea arterială. Usturoiul determină eliberarea de oxid nitric, substanța activă prezentă și în celebrele pastile albastre pentru impotență.

6. Vinul


Legătura dintre vin și sexualitate nu e foarte clară, singurul argument ar fi efectul de relaxare. Este de ajutor pentru cei inhibați și timizi, dar atenție la doză. 1-2 pahare au efect benefic, însă excesul de alcool induce somnolență, înmoaie mintea și corpul.

7. Mămăligă

Poate n-ați bănuit niciodată, dar banala mămăligă crește sexualitatea și libidoul. O alimentație bogată în porumb scade producția de serotonină și crește sinteza de dopamină, cu efect de stimulare și excitare.

8. Căpșuni, fructe de pădure și kiwi

Semințele mici din căpșuni fructe de pădure sau kiwi sunt bănuite că ar declanșa sinteza de feromoni și ar avea efect afrodisiac.

9. Ghimbir și hrean

Cât despre condimente, ele exercită un rol direct asupra funcției sexuale prin intermediul substanțelor iritante și excitante din compoziție. De la ardei iute ghimbir și hrean până la nucșoară șofran și scorțișoară, tot ce stimulează mirosul și gustul ne face să avem și chef de viață’ a dezvăluit medicul nutriționist Mihaela Bilic.

652 cazuri noi de Covid-19, confirmate în ultimele 24 de ore
Articolul anterior
Încă 16 persoane au pierdut lupta cu noul Coronavirus
Articolul următor