Pofta de dulce poate însemna de fapt necesitatea de apă

Apa ajută organismul să aibă un metabolism eficient, să dobândească nutrienţii şi să scape de toxine. În plus, păstrează celulele tinere şi oferă corpului vigoare. Lipsa unui aport corespunzător de lichide, te poate lăsa deshidratată şi pe timp de iarnă, iar semnele deshidratării corpului nu sunt întotdeauna doar cele evidente, cum ar fi setea sau oboseala.

separator
tanara_band_apa_8e7fcd1c95

Alte semne surprinzătoare pot arăta de asemenea că organismul tău are insuficienţă de apă:
1. Respirație lipsită de prospeţime – poate fi un indiciu al deshidratării. Saliva are proprietăţi antibacteriene, iar lipsa apei împiedică corpul să formeze suficientă salivă şi crează condiţii pentru înmulţirea bacteriilor în cavitatea bucală.

2. Pielea uscată poate fi un semn de deshidratare, întrucât cea mai mică reducere a volumului sanguin circulant sustrage întâi de toate apa de la nivelul pielii, lăsând-o fără turgor. Uscăciunea pielii alterează sănătatea ei şi funcţia de evaporare.

1

3. Muşchii îşi pierd tonusul şi vitalitatea, pot apărea crampe musculare, deoarece deshidratarea conduce la modificări de electroliți, de sodiu și potasiu. Deshidratarea creşte temperatura corpului, încât poate determina apariţia de frisoane.

4. Pofta de dulciuri poate să mimeze lipsa şi necesitatea de apă. Deshidratarea împiedică eliberarea glicogenului şi altor substanţe energetice de către ficat, iar acest lucru poate să determine senzaţie de foame. De aceea, dacă ai foame, un pahar de apă băut îţi poate rezolva problema în timp ce cauţi un desert ,,confort’’ sau alte gustări, întrucât organismul tău ar putea avea dificultăți tocmai cu eliberarea glicogenului. Fructe sau legume cu un conţinut ridicat de apă, cum ar fi pepene galben, pepene verde, mere, pere, struguri, castravete, ţelina, salata verde şi verdeţurile, dovlecei, roșii, ardeii te ajută să te hidratezi.

5. Durerea de cap poate fi uneori un semn al lipsei de apă. Cafeaua, alcoolul, băuturile energizante nu hidratează corpul, dimpotrivă îl lasă fără apă, întrucât au efect diuretic.

Cum poţi verifica dacă ai corpul hidratat?
Ţestul pielii – foloseşte două degete pentru a apuca o cută de piele de pe dorsul mâinii. Trage pielea în sus 0,5-1cm, compresează uşor cuta cu degetele, apoi las-o liberă. Pielea ar trebui să revină imediat la poziția normală. Dacă ricoșează lent – pielea poate avea lipsă de apă.
Urina – dacă eşti bine hidratată, urina are o culoare senină, cu tentă uşoară spre galben. Galbenul intens, nuanţa chardonnay şi cea portocalie sunt semne de „avertizare”. O deshidratare de 3% a corpului – determină urina de culoare galben intensă, cea de 5% – urina de nuanţa chardonnay. O urină portocalie apare dacă corpul este mai mult de 5% deshidratat, considerată o situaţie gravă.
Cum să te hidratezi corespunzător?
– Păstrează sticla de apă la îndemână şi soarbe apă simplă, plată.
– Încearcă ceaiuri neîndulcite, precum o ceaşcă de mentă sau ceai cald de muşeţel spre seară.
– Serveşte gustări energizante de legume și fructe proaspete ce furnizează apă, vitamine, minerale şi fibre.
– Optează pentru apa de băut de temperatura 15-25 grade Celsius. Apa foarte rece ajungând în stomac, constrictă vasele de sânge şi are nevoie întâi să se încălzească pentru a fi absorbită.
– Femeile pot să bea până la 2,7 litri de lichide pe zi, bărbaţii – 3,7 litri pe zi.
– În cazul în care organismul pierde mai multă apă, prin transpiraţie, emoţii intense pe parcursul zilei, antrenament fizic, act sexual, alăptat, regim de muncă intens, cantitatea necesară de apă poate să se dubleze.

Mini rulouri cu mere şi scorţişoară de post
Articolul anterior
În Chișinău s-a deschis magazinul Nikita Rinadi cu ţinute Haute Couture
Articolul următor
Alte articole interesante