Denim Day – polițiștii au îmbrăcat astăzi blugi, pentru a spune NU violenței sexuale

În ultima zi de miercuri a lunii aprilie se poartă blugii în semn de solidaritate cu victimele violurilor. Și în acest an, angajații din Poliție au schimbat uniforma și au îmbrăcat blugi alăturându-se campaniei #DenimDay.

,,Avem cu toţii responsabilitatea de a spune „nu” și de a respinge în mod deschis actele de violenţă sau hărţuire şi de a sprijini victimele”, reiterează oamenii legii.

,,Noi, polițiștii, venim în sprijinul tuturor celor care ne solicită ajutorul, #femei și #bărbați deopotrivă, pentru a pune capăt fenomenului violenței sexuale.

Dragostea nu este niciodată violentă. Violența nu are justificare. #NU_există_scuze_pentru_viol

Îmbracă și tu #blugii şi fă ceea ce-ţi stă în puteri pentru a pune capăt fenomenului violului ce ia amploare în societate.

P.S. În anul 2020, de către poliţie, au fost înregistrate 525 de infracţiuni privind viaţa sexuală, dintre care, 254 au fost violuri, iar 129 de infracţiuni au fost rapoarte sexuale cu o persoană care nu a împlinit majoratul”.

Purtarea blugilor în ultima zi de miercuri a lunii aprilie a devenit un simbol al protestului împotriva atitudinilor stereotipizate și superficiale față de agresiunea sexuală și viol.

Cum a apărut Denim Day?

Denim Day a fost marcat pentru prima dată la Roma, unde în anul 1992 un instructor auto de 45 de ani a fost acuzat că a abuzat sexual o elevă de 18 ani, urcată în mașina acestuia pentru prima oră practică. Fata și-a anunțat părinții, care au susținut-o în decizia ei de a depune plângere la poliție.

Deși acuzatul a fost condamnat în primă instanță, mai târziu, în 1998, Curtea Supremă de Justiție a rechemat condamnarea, pe motiv că victima purta blugi strânși și că atacatorul nu ar fi putut să o dezbrace fără ajutorul ei. Magistrații menționau în decizia de achitare a violatorului că dacă eleva s-ar fi dezbrăcat singură de blugi, nu mai poate fi vorba de un raport sexual fără consimțământ.

A doua zi, femeile din Parlamentul italian au venit în ședința plenară a legislativului îmbrăcate în blugi, în semn de protest față de decizia Curții Supreme de Justiție.

În 2021 Denim day va fi sărbătorit la nivel mondial pentru al 21-lea an consecutiv.

Două companii aeriene noi vin în R. Moldova! Și „Wizz Air” se extinde cu 10 destinații noi

Opțiunile de călătorie pentru pasagerii din Republica Moldova vor fi diversificate în anul 2025, scrie ziarulnational.md.

Aeroportul Internațional Chișinău (AIC) anunță că în R. Moldova vor veni încă două companii aeriene.

Este vorba despre „SkyUp Airlines”, care își va deschide baza operațională în aprilie 2025, dar și de „Transavia”, o renumită companie franceză low-cost ce va adăuga conexiuni importante cu Europa.

Totodată, din iulie 2025, compania aeriană „Wizz Air” va aduce a doua aeronavă pe RMO, ceea ce semnifică mai multe destinații și frecvențe pentru pasageri.

De asemenea, în 2025, rețeaua de zboruri va fi extinsă cu 10 noi destinații: Bremen, Alicante, Thessaloniki, Palma de Mallorca, Katowice, Copenhaga, Lyon, Paris Orly, Turin, Wroclaw.

Menționăm că Aeroportul Internațional Chișinău a marcat în anul 2024 o premieră în ceea ce privește numărul de pasageri deserviți.

„În toamna anului 2024, am atins pragul de 3 milioane de pasageri, o premieră absolută pentru aeroportul nostru, iar la scurt timp, în luna decembrie, am celebrat cu mândrie atingerea pragului de 4 milioane de pasageri, o performanță incredibilă care demonstrează încrederea crescută a pasagerilor și partenerilor noștri”, se arată într-un comunicat al AIC.

Cu un total de 4 142 413 de pasageri deserviți în 2024, aeroportul a înregistrat o creștere de 46% față de anul 2023, ceea ce înseamnă peste 1,3 milioane de pasageri mai mult.

În 2024, pe Aeroportul Internațional Chișinău și-au început operarea șapte noi companii aeriene – „Georgian Wings”, „Lufthansa”, „Skyvision Airlines”, „Air Anka”, „Eurowings”, „Air Baltic” și „Mavi Gök Airlines”.

Chișinăul vine cu o reacție în urma protestelor organizate în Transnistria

Purtătorul de cuvânt al Guvernului Daniel Vodă a declarat că manifestațiile din regiunea transnistreană, din data de 24 ianuarie, fac parte „din agenda deja cunoscută – de a crea tensiuni și escalada situația de securitate”. „Cunoaștem din experiența altor proteste din regiune că sunt coordonate de așa zisele autorități dirijate de Moscova”, a adăugat reprezentantul Guvernului, scrie NM.md

Daniel Vodă a spus că manifestațiile din regiunea transnistreană fac parte „din agenda deja cunoscută – de a crea tensiuni și escalada situația de securitate”.„Cunoaștem din experiența altor proteste din regiune că sunt coordonate de așa zisele autorități dirijate de Moscova”, a adăugat purtătorul de cuvânt al Guvernului.Presa de la Tiraspol a publicat fotografii cu acțiuni de protest care ar avea loc în dimineața de 24 ianuarie la punctele de control Tighina, Rîbnița și Dubăsari. În imagini erau văzuți câteva zeci de oameni cu pancarte și steagul „republicii” nerecunoscute „Moldova este vinovată de moartea cetățenilor transnistreni”, „Nu genocidului poporului transnistrean”, „Moldova, lasă să treacă gazul”, „Serebrian – ajunge să minți” – sunt mesajele publicate de presa controlată de regimul neconstituțional de la Tiraspol.

Veste bună! A fost lansat Centrul Unic de Apel pentru Consumatori

A fost lansat Centrul Unic de Apel pentru Consumatori. Proiectul a fost implementat cu sprijinul financiar de 60 de mii de euro al UE, fiind o colaborare între Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) și Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), transmite IPN.

Conducerea Inspectoratului precizează că fiecare consumator care se va adresa la Centrul de Apel va primi răspunsuri rapide, consiliere sau va fi redirecționat la instituțiile responsabile.

Apelurile vor fi recepționate zilnic, între orele 08:30 și 16:30. Apelurile care vor veni în afara acestui grafic vor fi înregistrate, iar consumatorii vor fi contactați înapoi de către operatori după ce vor prelucra înregistrările.

„Crearea Centrului Unic de Apel reprezintă un pas strategic major în consolidarea protecției consumatorilor din Republica Moldova”, a declarat Ina Voicu, secretar general al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, la evenimentul de lansare.

„Trăim într-un mediu bazat pe consum și este esențial ca fiecare consumator să aibă acces la un mecanism rapid și eficient pentru a-și rezolva problemele”, a declarat șeful ISSPNPC, Sergiu Dărănuță.Scopul inițiativei este de a îmbunătăți protecția drepturilor consumatorilor din Republica Moldova prin centralizarea și eficientizarea serviciilor de apel și consultanță pentru cetățeni. De asemenea, organizatorii susțin că proiectul este un pas important în armonizarea cu standardele Uniunii Europene.

Dima Trofim va deveni tătic. Iubita sa este însărcinată
Articolul anterior
Mit: Este micul dejun obligatoriu?
Articolul următor