Care este dieta echilibrată pentru o femeie? Sfaturile nutriţionistului

Când este cel mai bine să mănânci proteine, carbohidraţi sau grăsimi? Cât ar trebui să măsoare porţia ta şi care este necesarul tău zilnic? Dacă alegi cu înțelepciune, poţi mânca sănătos fără să te îngraşi. Un regim alimentar echilibrat înseamnă calitate, dar şi cantitate sau consumul anumitor alimente în funcţie de ritmul diurn.

separator
161Nevoile nutriționale pot varia în funcție de sex, greutate, vârsta și nivel de activitate. Femeile, de obicei, au necesităţi nutriționale zilnice diferite faţă de bărbați. O dietă echilibrată este dieta care îţi permite să mănânci sănătos şi să menţii greutatea. Iată care sunt recomandările zilnice, potrivite unui regim alimentar echilibrat:

1
Cum poţi aprecia mai uşor mărimea porţiei?

Numerele şi cifrele sunt bune, însă iată cum să potriveşti uşor porţiile:

2

Micul dejun

Este bine ca la micul dejun să fie introduse alimente bogate în proteine, pentru activarea metabolismului. Acestea pot fi ouăle, peştele, carne slabă sau produsele lactate scăzute în grăsimi, ce oferă saţietate şi determină un consum mai mic de calorii în restul zilei. În plus, aceste alimente necesită arderea multor calorii pentru a fi digerate. O altă regulă – nu sări peste micul dejun, întrucât acest lucru scade nivelul de glucoză în sânge, după care hrana ingerată va fi stocată intens sub formă de grăsime.

Gustarea de dimineaţă

La 2-3 ore de la micul dejun, ia o gustare, întrucât este ştiut – consumând puţin, dar mai des – este ideal pentru menţinerea greutăţii. Nu că vei mânca mai mult, dar vei distribui aportul zilnic de calorii uniform pe tot parcursul zilei şi nu vei permite în acest mod fluctuaţii mari ale nivelului zahărului în sânge. Un fruct, seminţe, nuci, un iaurt cu fructe sau seminţe oleaginoase, de floarea soarelui sau dovleac, 10-15 măsline sunt gustări sănătoase.

Prânzul  

Între mesele principale ale zilei (dejun, pranz, cină) trebuie să existe o distanţă de maxim 5-6 ore. La masa de prânz – un amestec de proteine și amidon rezistent este binevenit. Carbohidraţii furnizează energie, iar cei rezistenţi produc o creștere constantă a zahărului în sânge şi nu crează niveluri ridicate precum pâinea albă sau alte cereale rafinate. Optează pentru pâine de secară, peşte, carne fără grăsime, produse lactate scăzute în grăsimi, salate de legume, linte, fasole, năut.

Gustarea de după-amiază

La 2-3 ore după prânz. Furnizează energie din fructe – o mână de fructe uscate, cu nuci, semințe sau  migdale. Fructele uscate sunt de patru ori mai dulci decât echivalentele lor proaspete; ele oferă energie în special dacă frecventezi o sală de sport.

Cina

Nu face interdicție de carbohidraţi la cină; aceştia te vor ajuta să te relaxezi şi să ai somnul bun. Poţi combina carbohidraţii cu pește gras, cum ar fi somon, macrou, sardine, precum și semințe sau uleiuri. Corpul foloseşte uleiurile sănătoase pentru reparaţia ţesuturilor, menţinerea sănătăţii pielii şi părului. O salată colorată de legume cu sos din ulei de seminţe de in sau de rapiță, cu peşte, carne, fasole sau orez brun, pastele integrale cu sos de roşii sunt potrivite. Cina trebuie să fie mai săracă în calorii decât dejunul şi este servită minim 3 ore până la culcare.

Kerry Torrens, Nutritional therapist

 

Băuturile care ne hidratează cel mai bine vara, pe caniculă. Medic: „Apa e bună, dar o eliminăm imediat”

Hidratarea corespunzătoare vara, în zilele caniculare, este esențială pentru organism. Specialiștii ne spun că nu trebuie neapărat să bem doar apă simplă, dacă nu ne place. Putem prepara acasă băuturi care au și gust plăcut, și ne şi hidratează.

Spre exemplu, putem bea apă în care am pus felii de castravete sau boabe de rodie ori alte fructe care ne plac. Și ceaiul verde ne protejează din interior, şi nu este singurul indicat.

„Deci apa băută ca atare este bună, dar o bem și o eliminăm imediat. La apa pe care o bem putem adăuga extra sirop natural de fructe de pădure, câteva felii de castraveți, câteva bobițe de rodie.

Dar şi ceaiurile sunt bune, precum ceaiul verde, pentru că ne și hidratează, dar ne fac și protecție anti-UV, pentru că au foarte mulți antioxidanți, polifenoli. Este vorba de extractul de ceai verde şi extractul de ceai negru, care ne dau și un tonus mai bun fizic și psihic. 

Și ceaiul de ghimbir este bun, el conține gingerol, care clar protejează pielea. Ceaiul de turmeric şi ceaiul de fructe de pădure sunt bogate în antioxidanţi. Adăugăm în ele câteva picături de zeamă de lămâie, câteva cuburi de gheață și am făcut o băutură excelentă pentru vară și sănătoasă”, spune medicul român Ruxanda Constantina, potrivit antena3.ro.

O altă băutură consumată zi de zi este cafeaua. Unii medici nu recomandă cafeaua în zilele caniculare, având în vedere că ea ne şi deshidratează, însă putem apela la mici trucuri. În primul rând, este indicat ca ceaşca de cafea să fie băută în paralel cu un pahar de apă plată sau minerală.

„Dar putem bea şi o cafea rece. Cafeaua ne ajută pentru că ne menține tonusul, doar că ea deshidratează. Și, atunci, ar fi bine să avem alături apa plată sau minerală. 

Acum în timpul verii putem bea și apă minerală care este mai bogată în oligoelemente. Ea are acel reziduu uscat mai bogat, pentru că avem nevoie. Noi transpirăm şi, atunci, eliminăm și apă, și minerale.

Atenție mare la asocierea dintre expunerea la soare, alcool (berea) care ne hidratează în aparență și energizantele naturale. Să nu le folosim. Pe termen lung cauzează afecțiuni cardiace, afecțiuni hepatice, dar pe termen scurt sunt periculoase şi pot să conducă chiar și la un accident vascular”, atrage atenţia medicul.

Dacă vrei și TU să abordezi un stil de viață sănătos, nu o face de capul TĂU! Solicită o consultație gratuită cu un specialist care să te ajute să faci corect pașii. Nu ezita, accesează Centrul Online de Nutriție și Sport al Galinei Tomaș, din orice colț al lumii, pentru a găsi răspuns la orice întrebare și a primi ghidare profesionistă!

Ingredientul mai puțin cunoscut, care se găsește în multe produse populare și poate provoca probleme de sănătate

Zahărul, grăsimile, sarea sunt cele mai cunoscute ingrediente ce ne pot pune sănătatea în pericol. Cu toate acestea, există și unele ingrediente ce pot avea consecințe grave pentru organismul nostru, dar ce nu sunt cunoscute pentru publicul larg. Iar un astfel de produs este extrem de comun în multe produse populare.

Este folosit chiar și în produsele de patiserie / foto: Adobe Stock

foto: Adobe Stock

Un studiu publicat în European Heart Journal explică faptul că acest ingredient ne poate provoca un accident vascular cerebral, cât și atac de cord. Mai precis, este vorba despre Xylitol, un îndulcitor care poate crește coagularea sângelui. El poate crește riscul de a ne confrunta cu anumite complicații periculoase, iar în cele mai extreme cazuri, poate duce chiar și la deces.

Xylitol este un nume pe care poate că nu mulți dintre noi l-au auzit până acum, însă ingredientul este destul de comun, în o mulțime de produse. El este un alcool de zahăr, utilizat ca aditiv, datorită faptului că are cu 40% mai puține calorii decât zahărul normal. În ce privește produsele în care găsim Xylitol, este vorba despre guma de mestecat fără zahăr, produse de patiserie și chiar și bomboane.

Din păcate, el mai poate fi găsit și în pasta de dinți, în jeleuri, ori în diferite drajeuri. Datorită popularității sale, în timp, ajungem să consumăm acest ingredient în cantități destul de mari. Experții avertizează că acest îndulcitor este legat de un risc ridicat de atac de cord, cât și accident vascular cerebral.

sursa

10 beneficii surprinzătoare ale caiselor

Caisele, cu denumirea lor științifică Prunus armeniaca, sunt strâns înrudite cu prunele. Denumirea științifică ar proveni din Armenia, considerată de către cerecetători țară de origine a caiselor. Gustul aromat și delicios al caiselor este asociat cu multe beneficii pentru sănătate, datorită compușilor pe care acestea le conțin: vitamine, minerale și antioxidanți.

separator
Printre beneficiile pentru sănătate ale caiselor se numără proprietatea de a trata indigestia, constipația,  febra, bolile de piele, anemia, prevenirea cancerului.

Caisele își datorează beneficiile impresionante pentru sănătate vitaminelor pe care le conțin, printre care vitaminele A, C, K, E și niacina în cantități semnificative, dar și altele în cantități mai mici (sub 5% din necesarul zilnic), precum și conținutului de minerale, printre care se numără potasiu, cupru, mangan, magneziu și fosfor. Caisele sunt și o bună sursă de fibre alimentare, așa cum sunt cele mai multe fructe.

De asemenea, caisele îmbunătățesc sănătatea inimii, reduc colesterolul, previn slăbirea vederii, ajută la pierderea în greutate, tratează afecțiunile respiratorii, întăresc oasele și mențin echilibrul electrolitic din corp.

Constipația: fiind bogate în fibre, caisele sunt bune pentru tranzitul intestinal. Sunt deseori recomandate celor care suferă în mod regulat de constipație, datorită proprietăților lor laxative.

Sănătatea oaselor: Caisele conțin minerale necesare pentru dezvoltarea oaselor. Calciu, fosfor, mangan, fier și cupru contribuie toate la dezvoltarea materiei osoase. De aceea, consumul de caise previne afecțiunile asociate cu vârsta, cum ar fi osteoporoza.

Sănătatea inimii: Caisele pot proteja inima de multe boli, inclusiv de arterioscleroză, atac de cord și accident vascular. Vitamina C protejează inima de radicalii liberi, kaliul reduce tensiunea relaxând arterele, iar fibrele curată pereții vaselor sanguine și ai arterelor de colesterol.

Elimină retenția de lichide din organism: Caisele manifestă acțiune diuretică, îmbunătățesc echilibrul electroliților în organism, reduc crampele.

Scad febra: Caisele conțin acizi și substanțe cu acțiune antiinflamatorie, ce scad febra. Manifestă acțiune antivirală, antimicrobiană și imunostimulatorie, datorită vitaminei A.Sănătatea pielii: consumate, dar și folosite topic, caisele au proprietăți benefice pentru sănătatea pielii. Pe lângă faptul că fructul conține o doză importantă de vitamina A (60% din doză zilnică recomandată), vitamina asociată cu o piele mai sănătoasă, antioxidanții din caise protejează tenul de efectul radicalilor liberi, care duc la deteriorarea pielii și la îmbătrânirea prematură.

Anemia: Datorită fierului și cuprului pe care le conțin, caisele ajută la formarea hemoglobinei. Această proprietate ajută la tratarea anemiei. Anemia este, în esență, un deficit de fier, ceea ce duce la apariția unor simptome de oboseală, amețeală. Ambele minerale sunt prezente în caise, făcând din acestea un instrument perfect pentru menținerea corpului într-o bună stare de funcționare.

Cancer: Semințele caiselor sunt considerate de ajutor în tratarea cancerului. Între carotenoidele și ceilalți compuși antioxidanți pe care îi conțin caisele, nu este surprinzător că sunt o amenințare pentru radicalii liberi. Radicalii liberi sunt produse secundare periculoase ale metabolismului celular care pot face că celulele sănătoase să sufere mutații de ADN și să devină celule canceroase. Antioxidanțîi neutralizează aceșți compuși dăunători și protejează corpul de cancer, boli cardiace, Alzheimer și îmbătrânirea pielii. Caisele sunt asociate în mod direct cu reducerea riscului de cancer.

Dacă vrei să abordezi un stil de viață sănătos, nu o face de capul TĂU! Solicită o consultație gratuită cu un specialist care să te ajute să faci corect pașii. Nu ezita, accesează Centrul Online de Nutriție și Sport al Galinei Tomaș, din orice colț al lumii, pentru a găsi răspuns la orice întrebare și a primi ghidare profesionistă!

sursa: www.viataverdeviu.ro



În caz de divorț, soțul poate pretinde la apartamentul părinților mei?
Articolul anterior
Alimentele care te ajută să rămâi însărcinată
Articolul următor