Ce afecțiuni provoacă foame exagerată

Apetitul este o reacţie normală a orgnismului atunci când nu mai are suficiente resrse pentru a te susţine în activităţile tale. Însă un apetit crescut în unele cazuri poate fi un răspuns fiziologic normal la copiii aflaţi în perioada de creştere, la personele care depun efort fizic sau în timpul schimbarilor hormonale cauzate de menstruaţie.

separator

Dacă nu te regăseşti în niciuna dintre situaţiile expuse mai sus, atunci senzaţia constantă de foame poate fi unul dintre simptomele unor boli, sau poate fi modalitatea prin care organismul să reacţioneze la o perioadă stresantă, sau depresiei ori anxietăţii.

Hipoglicemia anunţată de foamea exagerată

Deşi se crede că hipoglicemia apare doar ila persoanele care suferă de diabet, aceasta poae fi simptomul mai multor afecţiuni. Şi astfel deschidem lista cu afecţiuni precum hepatita, afecţiuni ale rinichilor sau probleme cu glandele suprarenale sau cu glanda pituitară. În cazul sever al unui episod de hipoglicemie, te poţi confrunta cu simptome precum imposibilitatea de a articula bine cuvintele, de a merge drept, de a vedea bine. De asemena pot apărea frisoanele, transpiraţia sau starea de leşin.

Foamea exagerată şi diabetul zaharat

Zahărul odată ajung în organism se transformă în glucoză. Aceasta este rapid transportată către celule şi se tranformă ulterior în energie. Dacă apar modificări la nivelul pancreasului sau în procesele metbolice şi zahărul nu mai este metabolizat corect, atunci foamea exagerată de instalarea diabetului zaharat. Astfel, organismul în încercarea sa de a-și autoregla nivelul de zahăr din sânge va transmite semnale că nu are suficient combustibil. Cum ai observa că te confrunţi cu acest simptom nu ezita să mergi la medicul specialist, depistată în stadiul incipient este mult mai uşor de ţinut în frâu.

Hipertiroidia, hormonii tiroidieni şi foamea

Trebuie precizat faptul că, tiroida este o glandă situată în zona gâtului, care la rândul său este responsabilă mai ales de producerea hormonilor necesari bunei funcţionări a organismului tău. În cazul în care această glandă începe şi secreta o cantitate prea mare de hormoni, organismul se va confrunta cu o serie de dereglări. Astfel că cele mai întâlnite simptome ale acestei afecţiuni sunt sunt pulsul accelerat, senzaţia de nelinişte, transpiraţia excesivă, bineînţeles apetitul crescut şi la fel ca în cazul diabetului, setea exacerbată.

Sursa: www.doftoria.ro

ANSA a dispus retragerea unui lot de ouă din comerț

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) a inițiat procedura de retragere din rețeaua de comerț și rechemare de la clienți a unui lot de ouă pentru consum.

Cauza retragerii lotului de ouă este depistarea prezenței Salmonella.

Potrivit ANSA, ouăle sunt de la un producător din Pârlița, Ungheni. 

Produsele au fost plasate pe piaţă în perioada 22 noiembrie 2022 – 29 noiembrie 2022 și avea ca termen de valabilitate data de 28 decembrie 2022.

ANSA a dispus retragerea din comerț a unui lot de ouăFoto: ANSA

Persoanele care au achiziționat produse din lotul dat sunt rugate să se abțină de a le consuma și sunt în drept să le returneze magazinului de unde au fost procurate. 

În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii care comercializează produse neconforme sunt responsabili de retragerea acestora de pe piață și cooperează cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar introdus pe piață.  

Alimentul care este o alternativă perfectă pentru carnea de porc sau vită

Carnea de pește este una dintre cele mai sănătoase pentru om. Vitaminele și mineralele, sursele importante de acizi grași sănătoși, numărul mic de calorii fac din acest aliment o alternativă la carnea de porc sau vită, care este digerată mult mai greu în stomac.

În teorie, orice tip de pește este bun pentru consum. Însă unii sunt mai buni decât alții, mai ales prin prisma grăsimilor bune, conținute – somonul, tonul, păstrăvul, sardinele și macroul sunt cele mai benefice pentru organism.

Peștele conține vitamina D, un element nutritiv atât de deficitar multora dintre noi. Vitamina D susține sănătatea oaselor, scade riscul de diabet de tip 2, scade tensiune arterială. O porție de pește (aproximativ 113 g) acoperă 100% din necesarul zilnic de vitamina D.

Studiile recente au arătat că peștele, consumat regulat, scade riscul de astm cu până la 24% la copii. Totuși, este bine de știut că cercetătorii nu au avut aceleași rezultate la adulți.

Acizii grași sunt esențiali creșterii și dezvoltării normale a organismului. Acizii grași Omega 3, în special acidul docosahexaenoic (DHA), sunt importanți mai ales pentru dezvoltarea creierului și a vederii. Astfel, carnea de pește este recomandată mai ales gravidelor și femeilor care alăptează.

Beneficiile peștelui pentru creier sunt extinse și atunci când vine vorba de depresie, una dintre cele mai răspândite tulburări psihice.

În ceea ce privește efectele cărnii de pește asupra depresiei studiile spun că oamenii care consumă pește regulat au un risc mai mic de a avea depresie. Mai mult, unele studii au arătat că acizii grași conținuți în pește cresc efectele medicației antidepresive.

În plus, există dovezi că peștele are efecte benefici și asupra pacienților cu sindrom bipolar. În acest caz carnea de pește atenuează simptomele.

Bolile imune apar atunci când sistemul imunitar crede că țesuturile sănătoase din organism reprezintă „atacatorul”.

Studiile preliminare au arătat că acizii grași Omega 3 și vitamina D din carnea de pește are un rol în reducere bolilor autoimune, în special diabetul de tip 1 la copii și adulți.

Pentru a te bucura de toate beneficiile înmagazinate în carnea de pește alege să mănânci această carne slabă de 1-2 ori pe săptămână. Somon, macrou sau ton, alegerea este doar a ta.

sursa: www.tvm.md

Cea mai toxică legumă pentru organism! Poate genera reacții alergice severe

Specialiștii trag un semnal de alarmă și subliniază faptul că țelina poate deveni periculoasă pentru organism dacă nu este consumată în anumite condiții.

Beneficiile consumului de țelină

Țelina conține vitamina A, B, C, K, PP, dar și minerale precum potasiu, zinc, calciu, fosfor, magneziu. Consumul acesteia aduce numeroase beneficii organismului. Țelina contribuie la scăderea tensiunii arteriale și este eficientă în detoxifierea organismului. Conform cercetătorilor din Japonia, Rusia și China, țelina poate regla și disfuncțiile hormonale și preveni anumite boli precum psoriazisul și dermatozele alergice.

Cu toate acestea, țelina trebuie consumată cu precauție. Semințele ei nu pot fi cosumate imediat după ce au fost recoltate, fiind necesară o atentă prelucrare a acestora. Mai mult decât atât, dacă ați utilizat uleiul de țelină atunci este indicat să evitați expunerea la soare pentru că acesta conține betacaroten, ingredient care duce la creșterea fotosensibilității.

În cazuri rare, consumul de țelină poate produce reacții alergice. În plus, dacă ea este reîncălzită, atunci când se află în supe sau ciorbe, poate deveni toxică din cauza eliberării de nitrați. Notăm că, atunci când există în organism în cantități mari, nitrații pot crește riscul de apariție a anumitor boli precum hipertensiune, disfuncții ale sistemului circulator și ale glandelor tiroide, cefalee, urticarii, intoxicație și cianoza severă.

Consumul de țelină nu est recomandat în următoarele cazuri:

  • femeile însărcinate sau care alăptează, pentru că țelina are efecte hormonale
  • persoanelor care suferă de afecțiuni renale
  • persoanelor alergice la plantele care fac parte din familia Apiaceae: fenicul, morcov, pătrunjel, mărar și leuștean. În cazul acestor persoane, reacțiile alergice pot fi severe, putând provoca chiar și șoc anafilactic
  • consumul de țelină în mod excesiv poate duce la dereglări digestive

sursa: www.redactia.ro

Cât costă un botez sau o cununie în Moldova?
Articolul anterior
Demi Lovato a vorbit deschis despre corpul său și nu-și mai ascunde celulita
Articolul următor