Ce afecțiuni provoacă foame exagerată

Apetitul este o reacţie normală a orgnismului atunci când nu mai are suficiente resrse pentru a te susţine în activităţile tale. Însă un apetit crescut în unele cazuri poate fi un răspuns fiziologic normal la copiii aflaţi în perioada de creştere, la personele care depun efort fizic sau în timpul schimbarilor hormonale cauzate de menstruaţie.

separator

Dacă nu te regăseşti în niciuna dintre situaţiile expuse mai sus, atunci senzaţia constantă de foame poate fi unul dintre simptomele unor boli, sau poate fi modalitatea prin care organismul să reacţioneze la o perioadă stresantă, sau depresiei ori anxietăţii.

Hipoglicemia anunţată de foamea exagerată

Deşi se crede că hipoglicemia apare doar ila persoanele care suferă de diabet, aceasta poae fi simptomul mai multor afecţiuni. Şi astfel deschidem lista cu afecţiuni precum hepatita, afecţiuni ale rinichilor sau probleme cu glandele suprarenale sau cu glanda pituitară. În cazul sever al unui episod de hipoglicemie, te poţi confrunta cu simptome precum imposibilitatea de a articula bine cuvintele, de a merge drept, de a vedea bine. De asemena pot apărea frisoanele, transpiraţia sau starea de leşin.

Foamea exagerată şi diabetul zaharat

Zahărul odată ajung în organism se transformă în glucoză. Aceasta este rapid transportată către celule şi se tranformă ulterior în energie. Dacă apar modificări la nivelul pancreasului sau în procesele metbolice şi zahărul nu mai este metabolizat corect, atunci foamea exagerată de instalarea diabetului zaharat. Astfel, organismul în încercarea sa de a-și autoregla nivelul de zahăr din sânge va transmite semnale că nu are suficient combustibil. Cum ai observa că te confrunţi cu acest simptom nu ezita să mergi la medicul specialist, depistată în stadiul incipient este mult mai uşor de ţinut în frâu.

Hipertiroidia, hormonii tiroidieni şi foamea

Trebuie precizat faptul că, tiroida este o glandă situată în zona gâtului, care la rândul său este responsabilă mai ales de producerea hormonilor necesari bunei funcţionări a organismului tău. În cazul în care această glandă începe şi secreta o cantitate prea mare de hormoni, organismul se va confrunta cu o serie de dereglări. Astfel că cele mai întâlnite simptome ale acestei afecţiuni sunt sunt pulsul accelerat, senzaţia de nelinişte, transpiraţia excesivă, bineînţeles apetitul crescut şi la fel ca în cazul diabetului, setea exacerbată.

Sursa: www.doftoria.ro

Mănâncă aceste alimente când ești la menstruație și te vei simți mai bine

Cercetările arată că aceste alimente, pe lângă faptul că trebuie îți menții corpul hidratat în perioada delicată a lunii, te pot ajută să reduci simptomele neplăcute ale menstruației, cum ar fi: balonarea, retenția de apă, slabă putere de concentrare și iritabilitatea.

Calciul este cel mai bun prieten al unei femei în perioada menstruației. Cercetările arată că acest mineral care are grijă de oasele tale poate să reducă crampele menstruale și poate, totodată, să reducă balonarea și retenția de apă. Totodată, calciul te poate ajută și în privința stării tale de spirit și îți crește puterea de concentrare.

Unde găseșți calciul? În produsele lactate precum laptele, iaurtul și brânză, precum și în unele produse de origine vegetală, cum ar fi migdalele, varză chinezească (bok choy), broccoli și alte frunzoase.

Pune accentul pe fibre

Ultimul lucru pe care ți l-ai putea dori în timpul menstruației este să te simți și mai balonată. Fibrele, care îți ajută tractul digestiv să funcționeze „că uns”, te pot ajută. Mănâncă multe surse de fibre pe perioada menstruației, pentru a-ți asigura un tranzit intestinal regulat. Acestea se găsesc în: migdale, mere, anghinare, fasole, mure, semințe de chia, fructele kaki, cartofii dulci, cerealele integrale.

Include surse de fier

Menstruatiile abundente pot contribui la anemia provocată de deficiență de fier la femei, anemie care poate provoca „ceață mentală”, oboseală și schimbările de dispoziție. Chiar dacă nu ai o menstruație abundență, e bine să mănânci alimente bogate în fier în perioada această delicată a lunii. Fierul se găsește în: fasole, carnea de vită, ciocolată neagră, carnea de miel, frunzoase (diverse salate sau legume cu frunze de un verde închis), nuci, semințe de floarea-soarelui, tofu.

Alege surse de magneziu

Specialiștii explică de ce femeile au poftă mare de ciocolată în timpul menstruației, iar motivul este simplu: datorită conținutului de magneziu al ciocolatei. Cercetările arată că magneziul ajută la calmarea simptomelor sindromului premenstrual, cum ar fi durerile de cap și crampele. Găseșți magneziu în: avocado, banane, fasole, ciocolată neagră, peste, frunzoase (legume cu frunze de un verde închis), nuci, semințe, iaurt.

Acizi grași Omega-3 și de vitamina B12

Disconfortul pe care îl simți o dată cu crampele menstruale poate fi redus semnificativ cu o combinație de acizi grași Omega-3 și vitamina B12. Unde le găseșți: în ouă, semințe de în, nuci, fructe de mare, semințe, iaurt.

Vitamina D

Noile studii au arătat că dacă ai un nivel scăzut al vitaminei D în corp, această deficiență poate provoca menstruații neregulate. Totodată, vitamina D joacă un rol important în nivelul energiei tale, stimularea stării de spirit și în lupta împotriva insomniei, toate acestea fiind probleme cu care te confrunți atunci când ești la menstruație. Unde găseșți vitamina D: în uleiurile de peste, în lapte fortificat, în gălbenușuri.

sursa

Ce mânca Marilyn Monroe în fiecare dimineață. Obiceiul peste care nu sărea niciodată

Marilyn Monroe, unul dintre cele mai mari sex-simboluri ale secolului XX, rămâne o figură fascinantă și adorată de milioane de fani până în prezent. În ciuda glamour-ului și farmecului său iconic, puțini știu despre obiceiurile alimentare neobișnuite ale actriței, în special despre micul dejun pe care îl savura în fiecare dimineață, scrie click.ro.

Obiceiul alimentar ciudat al lui Marilyn Monroe

Într-un interviu acordat revistei Pageant în septembrie 1952, Monroe a dezvăluit un obicei alimentar care ar fi fost considerat ciudat chiar și pentru acea perioadă. Micul dejun al celebrei actrițe consta în două ingrediente aparent simple: lapte și ouă crude.

Marilyn descria ritualul său matinal: „Înainte să fac dușul de dimineață, îmi încălzesc o cană de lapte pe plita încinsă pe care o țin în camera de hotel. După ce s-a încălzit, pun în el două ouă crude, amestec cu furculița și îl beau în timp ce mă îmbrac. Adaug în amestec și o capsulă de multivitamine. Mă îndoiesc că vreun doctor ar putea să prescrie un mic dejun mai hrănitor pentru o femeie care muncește mult și care se grăbește„.

Ce consuma vedeta în restul zilei

Această combinație neobișnuită de lapte și ouă crude era parte integrantă a dietei ei, iar Marilyn Monroe argumenta că această alegere alimentară o hrănea în mod corespunzător și îi oferea energia necesară pentru programul său intens.

În restul zilei, vedeta prefera să consume alimente bogate în proteine, cum ar fi friptura de vită, costițele de miel sau ficatul, iar garnitura consta adesea din morcovi cruzi.

Cu toate că dieta ei părea simplă, pentru Marilyn Monroe era cheia menținerii siluetei de invidiat. Actrița argumenta că această alegere alimentară îi permitea să se bucure de mici plăceri, precum oprirea la gelateria Wil Wright pentru un desert cu ciocolată, care a devenit o obișnuință regulată pe drumul spre casă.

Cu aceste obiceiuri alimentare neobișnuite, Marilyn Monroe a reușit să păstreze o aparență fizică uimitoare și să rămână în memoria colectivă ca o stea strălucitoare a Hollywood-ului clasic.

Alimente care fac rău creierului. Ar fi bine să le eviți

Anumite produse ar putea dăuna sănătății creierului, efecte ce pot fi resimțite mai ales odată cu înaintarea în vârstă. Ce alimente nu sunt bune pentru creier?

Margarina

Margarina conține grăsimi trans, care au fost asociate cu un risc crescut de boli de inimă și alte probleme cronice de sănătate, printre care și efecte negative asupra creierului. Uleiurile vegetale din care se face margarina nu sunt solide la temperatura camerei; pentru a le solidifica, oamenii de știință din domeniul alimentar le schimbă chimic structura folosind un proces cunoscut sub numele de hidrogenare.

Aceasta implică expunerea uleiurilor la căldură ridicată, presiune mare, hidrogen gazos și un catalizator metalic. Hidrogenarea schimbă o parte dintre grăsimile nesaturate în grăsimi saturate, care sunt solide la temperatura camerei și, de asemenea, măresc durata de valabilitate a produsului. Din păcate, grăsimile trans se formează ca produs secundar. Un aport ridicat de grăsimi trans industriale a fost legat de un risc crescut de boli cronice. Din acest motiv, autoritățile sanitare sfătuiesc populația să limiteze consumul de margarină.

Alcoolul

Deși este puțin probabil ca un singur pahar de vin pe zi să facă rău creierului, alcoolul în exces afectează direct căile de comunicare ale creierului cu corpul. Cu cât bei mai mult, cu atât devine mai dificil să procesezi informații noi sau să îți amintești diverse lucruri din trecutul îndepărtat sau apropiat. Alcoolul te poate face, de asemenea, să te simți confuz sau deprimat. 

În timp, pot apărea leziuni ale lobului frontal. Această zonă a creierului este responsabilă pentru controlul emoțional, memoria pe termen scurt și judecata, pe lângă alte roluri vitale. Abuzul cronic de alcool poate provoca, de asemenea, leziuni permanente ale creierului, ceea ce poate duce la sindromul Wernicke-Korsakoff, o tulburare cerebrală care afectează memoria.

Alimentele și băuturile cu zahăr

Dacă vrei să îți păstrezi mintea cât mai ascuțită pe măsură ce îmbătrânești, evită pe cât posibil alimentele și băuturile cu zahăr. Cercetările au arătat că persoanele care consumă băuturi îndulcite cu zahăr sunt mult mai susceptibile de a avea probleme cu memoria.

Unul studiu extins în care au fost analizate 23.245 de persoane a corelat consumul de zahăr cu depresia, constatând că un aport mare de zahăr a fost asociat cu o incidență mai mare a acestei afecțiuni. Studiile efectuate pe diabetici, pe termen lung, arată leziuni cerebrale progresive care duc la tulburări de învățare, memorie, viteză motorie și alte funcții cognitive. Expunerea frecventă la niveluri ridicate de glucoză diminuează capacitatea mentală, deoarece nivelurile mai mari de HbA1c au fost asociate cu un grad mai mare de contracție a creierului.

Băuturile cu îndulcitori artificiali

Dacă băuturile răcoritoare obișnuite nu sunt bune, atunci cele fără zahăr ar trebui să fie bune, nu? Răspunsul este „nu”, în cazul în care zahărul a fost înlocuit cu anumiți îndulcitori artificiali. Cercetările au descoperit că persoanele care beau un suc din comerț, acidulat și îndulcit, pe zi, au o probabilitate de aproape trei ori mai mare de a avea un accident vascular cerebral sau de a dezvolta demență. Oamenii de știință consideră că îndulcitorii artificiali pot fi responsabili pentru aceste efecte.

Un studiu recent a arătat că aportul de îndulcitori artificiali afectează în mod negativ activitatea microbiană intestinală care poate cauza o gamă largă de probleme de sănătate. Îndulcitorii artificiali analizați în studiu au fost în număr de șase, printre care unii extrem de des folosiți: aspartamul, sucraloza și zaharina.

Prăjelile

Oamenii care mănâncă multe alimente prăjite și procesate tind să se descurce mai greu la testele care măsoară abilitățile lor de gândire. Printre altele, aceste plăceri vinovate provoacă inflamații în organism, care pot deteriora vasele de sânge care alimentează creierul. 

Gogoșile

Aceste delicii gastronomice sunt analizate separat, deoarece nu doar că sunt prăjite, dar sunt și încărcate cu zahăr, o combinație nefericită atunci când vine vorba de sănătatea creierului. Procesul de prăjire în baie de ulei și excesul de zahăr duc împreună la sporirea inflamației din corp. În plus, majoritatea gogoșilor conțin grăsimi trans, un alt ingredient de care creierul nu are nevoie pentru a-și menține sănătatea.

Untul și brânzeturile grase

Untul și brânzeturile grase conțin multe grăsimi saturate. Când vine vorba de sănătatea creierului, lactatele cu conținut scăzut de grăsimi sunt, în general, alegerea mai sănătoasă.

Sosurile din comerț

Multe dintre sosurile din comerț au cantități surprinzător de mari de sirop de porumb bogat în fructoză și alți aditivi, conservanți, potențatori de gust și coloranți. Nu este așa de grav dacă, o dată pe lună, mănânci un sos din comerț, dar e bine ca, pentru consumul obișnuit, să-ți prepari sosurile în casă. Sosurile sănătoase se prepară ușor, în funcție de preferințe și de felurile de mâncare preparate. Poți face acasă sosuri din combinații de ingrediente cum ar fi ulei de măsline, oțet de mere, sare și piper ori ulei presat la rece de floarea-soarelui, lămâie, ardei iute și sare sau iaurt simplu amestecat cu usturoi și ierburi aromatice.

sursa

Cât costă un botez sau o cununie în Moldova?
Articolul anterior
Demi Lovato a vorbit deschis despre corpul său și nu-și mai ascunde celulita
Articolul următor