Trucuri simple şi eficiente pentru a controla senzaţia de foame

Este demonstrat că foamea te împiedică să arzi eficient grăsimile şi te poate face chiar să te îngraşi şi mai mult, dacă nu ştii cum s-o învingi. În acelaşi timp, trebuie să cunoşti că există alimente ce stârnesc foamea şi altele care o potolesc. Câteva trucuri simple te pot ajuta să controlezi mai bine senzaţia de foame.

separator
Ce-ar-trebui-sa-mananci-inainte-de-culcare-ca-sa-slabesti-

Iaurtul potoleşte foamea
Pe lângă efectele benefice pe care le are asupra florei intestinale şi procesului de digestie, iaurtul conţine enzime, nutrienţi şi proteine care ţin senzaţia de foame la distanţă. O ceaşcă de iaurt te scoate din bucluc când simţi nevoia să ronţăi ceva între mese.

Un pahar de apă îţi taie senzaţia de foame
Poţi bea un pahar de apă plată cu lămâie cu 20 de minute înainte de fiecare masă şi vei reduce intensitatea foamei şi consumul de calorii per ansamblu. Uneori lipsa apei creează senzaţia şi necesitatea de ceva dulce.

Nucile şi seminţele oferă saţietate îndelungată
Deşi sunt dense caloric, nucile şi seminţele oferă saţietate şi reduc astfel ingerarea caloriilor din alte produse. Aceste alimente pot prezenta gustări sănătoase, aportând totodată în organism o gamă largă de vitamine, minerale, proteine şi acizi graşi benefici.

Bananele – un desert sănătos
Dacă te copleşeşte senzaţia de ceva dulce, alege să consumi o banană în loc de un fursec, întrucât banana conţine fibre, amidon rezistent şi previne creşterea bruscă a nivelului glucozei în sânge şi incitarea ulterioară a senzaţiei de foame. Banana este consistentă şi îţi va completa depozitul de vitamine şi minerale.

Oul fiert – un aliment de care să nu fugi
Oul este un aliment bogat în proteine de înaltă calitate şi nutrienţi esenţiali pentru sănătatea ta. În plus, oul este un aliment săţios. Poţi consuma dimineaţa câte un ou fiert cu o felie de pâine integrală cu conţinut mare de fibre şi vei potoli foamea pentru mult timp.

Orezul brun ţine de foame mai bine decât cel alb
Încearcă să substitui orezul alb cu cel brun şi vei vedea senzaţia de saţietate pe care ţi-o va oferi fiecare porţie delicioasă. Orezul brun conţine mai multe proteine, vitamine şi fibre. Atenţie, însă! Nu-l combina niciodată cu ouă, carne sau lapte!

Mănâncă echilibrat
Poţi avea două gustări pe zi, la 2-3 ore de la micul dejun şi masa de prânz, dacă simţi cu adevărat că ţi se face foame. Consumă la o gustare un pahar de chefir degresat, un pumn de nuci sau seminţe, un fruct sau o legumă preferată. Şi nu uita că senzaţia de foame este un semnal al arderii grăsimilor care are loc în acel moment, de aceea este bine să nu dai buzna la frigider.

Mănâncă încet
Proteinele din alimente suprimă un hormon al foamei numit grelina, de aceea alimentele bogate în proteine înlătură eficient senzaţia de foame. Poţi avea o porţie de proteine la fiecare masă, dar ai grijă să nu le combini cu carbohidraţi din pâine, cartofi, paste sau orez. În plus mestecă hrana încet, întrucât creierul realizează că eşti sătulă doar la circa 20 de minute de la începutul mesei.

Mănâncă supa înainte de masă
Stomacul plin transmite creierului semnale, iar acesta inhibă senzaţia de foame. O supă slabă în calorii te va ajuta să mănânci cu până la 26% mai puţin la masa respectivă, potrivit unui studiu.

Dormi suficient şi vei mânca mai puţin
Somnul mai scurt de 7 ore pe noapte afectează nivelul hormonilor de foame, creşte necesitatea de a mânca mai mult şi predispune către îngrăşare. Organismul lipsit de beneficiile somnului nu poate arde adecvat grăsimile. Ţine-te de un program de somn stabil şi odihnitor.

Sportul – antidotul foamei!
Activitatea fizică stimulează eliberarea unor hormoni ce suprimă eficient senzaţia de foame. Cu cât faci mai multă mişcare, cu atât vei simţi mai puţin nevoia să mănânci. Exerciţiile fizice reglează senzaţia de foame şi stimulează metabolismul într-un mod sănătos! Dacă faci sport, vei continua să arzi grăsimile chiar în timp ce dormi!

Alertă OMS! Virusul gripei aviare, acum și în lapte

O declarație recentă a Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) a tras un semnal de alarmă exprimând  „o mare îngrijorare” cu privire la numărul tot mai mare de cazuri de gripă aviară la oameni, scrie doctorulzilei.ro.

De asemenea, organizația a anunțat vineri că virusul a fost găsit în laptele crud. Dr. Jeremy Farrar, om de știință șef la OMS, a remarcat că gripa aviară, numită și H5N1, a avut o rată de mortalitate „extrem de mare” în rândul celor care au fost infectați în întreaga lume.

OMS, semnal de alarmă: Virusul gripei aviare se găsește acum în lapte. „E o mare îngrijorare”

Nu a avut loc nicio transmitere de la om la om a bolii.

„Marea îngrijorare, desigur, este că  virusul acum evoluează și dezvoltă capacitatea de a infecta oamenii. Și apoi critic, capacitatea de a trece de la transmiterea de la om la om”, a avertizat Farrar.

OMS a avertizat în continuare că virusul a fost găsit în laptele crud.

Oficialii au spus că consumul de lapte pasteurizat este încă sigur. Dr. Wenqing Zhang, care conduce programul global de gripă al OMS, a spus că virusul a fost identificat într-o „concentrație foarte mare de virus în laptele crud” de la vacile infectate.

Cercetătorii încă încearcă să determine cât timp poate supraviețui virusul în lapte.

În general, nu este indicat niciodată consumul de lapte crud, deoarece poate transporta alți contaminanți, cum ar fi salmonella, listeria și E. coli. Zhang a reiterat, de asemenea, cazurile care au fost identificate în SUA și în Europa au fost relativ ușoare.

Acesta nu este primul avertisment privind o potențială pandemie de gripă aviară. La începutul acestei luni, oamenii de știință au tras un semnal de alarmă că o astfel de pandemie ar putea fi „de 100 de ori mai rea decât COVID”.

„Acest virus a fost în fruntea listei pandemice de mulți, mulți ani și probabil decenii”, a spus dr. Suresh Kuchipudi, cercetător al gripei aviare din Pittsburgh, potrivit Daily Mail. Singura speranță, au continuat oficialii, este că virusul va fi mai puțin mortal la oameni decât la păsări.

Adevărul despre postul intermitent! Tot mai mulți oameni îl urmează

Postul intermitent este urmat de tot mai mulți oameni. Majoritatea dintre aceștia spun că efectele sunt vizibile după doar câteva zile. Acest tip de dietă presupune o pauză alimentară de 6,8 sau chiar 12 ore între mese. Mihaela Bilic susține că metoda este una sănătoasă și ar trebui adoptată de toate persoanele care duc o luptă cu kilogramele în plus, scrie evz.ro.

Rețelele de socializare sunt pline de mărturii ale celor care au reușit să slăbească prin această metodă. Cu toate că este combătută de mulți specialiști, Mihaela Bilic susține că postul intermitent este de un real ajutor pentru cei care vor să piardă în greutate.

„Tot suntem în post și cuvântul acesta este din nou la modă, iar eu nu pot decât să le mulțumesc americanilor că au inventat noțiunea de post intermitent, sună așa, foarte științific. Că dacă îi spuneai omului să facă foamea și să sară peste mese, era nasol, părea că tu ești de la țară și nepregătit. Iată, însă, cu o titulatură de asta elevată, parcă altfel facem foamea. La capitolul post intermitent se fac o mulțime de greșeli; avem impresia că nu mâncăm-nu mâncăm, dar și când mâncăm, mâncăm tot frigiderul. ”, a explicat nutriționistul.

Rezultate impresionante

Medicul nutriționist susține că postul intermitent nu este benefic doar pentru slăbire, ci și pentru un organism sănătos. Pauzele dintre mese vor da timp organismului să se regleze, iar metoda va proteja ficatul, spune specialistul.

„De ce este de bine să mâncăm mai rar? Culmea, nu doar pentru siluetă, ci și pentru sănătate. Ei bine, avem grijă de ficatul nostru e fantastic ce uzină de metabolizare este, aș spune că este organul central. OK, inima pompează sângele, dar fără ficat nu am avea glicemie, nu am avea acel carburant care circulă prin sânge și care hrănește toate celulele. Multă lume crede că acest carburant, carbohidrații, îi luăm din alimentație; noi trebui să știm însă că ficatul este și un rezervor de glucoză și el știe, din grăsime, din proteine, să facă glucoză.”, a mai spus aceasta.

Mihaela Bilic, despre postul extrem de 40 de zile

În mediul online există și mărturii ale unor persoane care au ținut post negru timp de 40 de zile. În această perioadă, acestea au consumat doar lichide. Pe lângă rezultatele vizibile, aceștia au declarat că sunt plini de energie, iar tonusul li s-a îmbunătățit substanțial. Mihaela Bilic susține că organismul poate rezista unui astfel de program, care nu ar fi greșit dacă ar fi parcurs sub îndrumarea unui specialist.

„Deci noi nu avem niciun risc să nu mâncăm, și nu o zi, două, trei, putem să nu mâncăm 40 de zile. Sunt medici nutriționiști care au consumat doar lichide, sub control medical, și au văzut că 40 de zile fără mâncare nu este nimic dramatic.”, a mai spus medicul nutriționist.

Obiceiul alimentar care ar putea fi un semn de demență

Conform unui număr tot mai mare de cercetări, la mijlocul vieţii, şi nu la 70 sau 80 de ani, încep să apară modificări ale creierului care pot deschide calea spre demență, boala Alzheimer şi declinul cognitiv ulterior, scrie doctorulzilei.ro.

Majoritatea dintre noi suntem conștienți de unele dintre simptome, pierderea memoriei și a vorbirii fiind printre cele mai comune semne. Mai puțin cunoscut este faptul că această afecțiune poate provoca și anumite schimbări în obiceiurile alimentare. Dr. Jones Uys, împreună cu farmacistul Abbas Kanani, dezvăluie un semn de avertizare clar al demenței care ar putea fi ușor trecut cu vederea.

Atenţie la poftele alimentare!

Astfel, o poftă crescută de dulciuri ar putea însemna că persoana respectivă are un risc crescut de demență. Kanani sugerează că simțul alterat al gustului poate afecta unii oameni cu această boală. „ Cel mai comun semn este o dorință crescută pentru dulciuri, cum ar fi prăjiturile și ciocolata. De pildă, pofta recurentă pentru alimente dulci, în special cele cu texturi mai moi, cum ar fi înghețata sau budinca. Acestea sunt de obicei mai tentante, deoarece sunt mai ușor de mâncat”, explică specialistul.

El susține că demența poate modifica percepția gustului, ceea ce duce la o preferință pentru alimente mai dulci față de altele. „Gusturile și texturile dulci familiare pot fi, de asemenea, o sursă de confort. Amintirile pozitive și emoțiile asociate cu anumite gusturi, chiar dacă persoanele cu această afecțiune au dificultăți în a-și aminti anumite evenimente sau experiențe, le pot atrage către anumite alimente dulci”, a adăugat el.

„Demența vă poate afecta în mod semnificativ percepția gustului, precum și preferințele de gust”, a explicat farmacistul, potrivit căruia modificările funcției cerebrale cauzate de demență ne afectează procesarea senzorială, care se poate manifesta în moduri diferite.

„În timp ce unii pot dezvolta o poftă de alimente dulci, de exemplu, alții își pot pierde interesul pentru a mânca, uita să mănânce sau își pot pierde capacitatea de a recunoaște când le este foame sau sete”, a avertizat specialistul.

Dacă vrei să abordezi un stil de viață sănătos, solicită o consultație gratuită cu un specialist care să te ajute să abordezi corect pașii. Nu ezita, accesează Centrul Onlin de Nutriție și Sport al Galinei Tomaș, din orice colț al lumii, pentru a găsi răspuns la orice întrebare și a primi ghidare corectă!

Nicoleta Nucă lucrează cu echipa Innei. Iată primul videoclip!
Articolul anterior
8 trucuri pentru o partidă de sex incendiară de dimineaţă!
Articolul următor