Cele mai bogate alimente în fibre, esenţiale pentru sănătate şi menținerea greutății

Alimentele care conţin fibre sunt esenţiale atât în alimentaţia copilaşilor, cât şi a adulţilor. Exista o multitudine de alimente comestibile cu un conţinut ridicat de fibre, ce te pot asigura cu acel necesar zilnic de 20-30 de grame.

separator

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este alimente-bogate-in-fibre.jpg

Fibrele dietetice din alimente, fie ele solubile sau insolubile, posedă o serie de beneficii pentru sănătate:

  • Ameliorează digestia, îmbunătăţesc funcţia tractului gastrointestinal;
  • Înlătură constipaţia şi previn hemoroizii, fiind ca şi o ,,curăţătorie’’ pentru intestin;
  • Îmbunătaţesc tenul, combat îmbătrânirea precoce a organismului, excesul ponderal şi obezitatea;
  • Ameliorează digestia şi buna funcţionare a intestinelor la copilasi;
  • Servesc ca hrană pentru bacteriile ,,prietenoase’’ din intestin, contribuind şi la multiplicarea acestora;
  • Alimentele bogate în fibre sunt alimente de frunte în dietele de slăbire. Păstrează pe timp îndelungat senzaţia de saţietate. Nu există dietă de slăbire sănătoasă, fara adiţie de alimente cu conţinut înalt de fibre!
  • Fibrele leagă colesterolul în intestin şi îl elimină din organism, micşorând, astfel, nivelul de colesterol ,,rău’’ în sânge;
  • Ele scad riscul formării plăcilor de grăsime pe pereţii arterelor, prevenind boli de inimă, accidente vasculare cerebrale, hipertensiune arterială, diabet zaharat tip 2, sindrom metabolic etc;
  • Fibrele dietetice previn cancerul de colon;
  • Fibrele formează în intestin o masă gelatinoasă, ce întârzie şi împiedică absorbţia de zahăr, fiind  incluse activ în dieta celor cu diabet zaharat;
  • Ele hidratează organismul, pentru că, în acelaşi timp, consumul lor creşte şi necesitatea de apă.

Include în alimentaţie alimentele bogate în fibre, care convin stării tale de sănătate:

  • fie că vrei să le introduci în dieta copilului,
  • fie că vrei să te menţii în formă, să păstrezi greutatea sau să slabeşti, să remodelezi corpul şi atunci, le alegi pe acele care nu te încarcă cu calorii în plus,
  • fie că vrei să creezi un obicei sănătos în alimentaţie,
  • fie că ai nevoie să consumi acele alimente cu fibre care îţi sunt binevenite, având efect carminativ, sau nu-ţi produc flatulenţă în exces,
  • fie că le alegi pe cele care te asigură concomitent şi cu acizi graşi esenţiali Omega 3, Omega 6 etc.
  • fie că vrei să le mănânci pe acele care îţi plac.  Decizia îţi aparţine!

Îţi prezentăm, mai jos, tabelul cu alimentele ce conţin fibre (aranjate în ordine descrescătoare a cantităţii lor, exprimate în grame la 100 g produs).

Concluziile îţi aparţin, fie că este vorba de tărâţe sau cereale integrale de orz, ovăs, orez brun, negru, secară, mei; ierburi uscate şi condimente; ciocolată neagră; seminţe de floarea soarelui, in, susan sau chia; nuci, alune,migdale; fasole, linte, mazăre, dovlecei, varză, morcovi, broccoli; pere, mere, avocado, kiwi, portocale, curmale,prune uscate, zmeură, merişor, afine, mure sau banane!

Tărâţe de porumb, brută 79,00
Tărâţe de grâu, brută 42,80
Specii uscate de rozmarin, oregano, cimbru, busuioc 42,60
Alge marine uscate 36,00
Chia seminţe 34,00
Pudră de cacao 34,00
Pătrunjel uscat 32,70
Mentă uscată 29,80
Ardei iute uscat 28,70
Seminţe de in 27,30
Specie de piper roşu, cayenne 27,20
Frunze de dafin 26,30
Piper negru 25,30
Specie turmeric 22,70
Tărâţe de orez, brută 21,00
Soia, seminţe prăjite 17.70
Năut, seminţe mature, crude 17.40
Orz decojit 17,30
Susan, seminţe 16,90
Cocos, miez 16,30
Orz procesat 15,60
Fasole neagră 15,50
Tărâţe de ovăs, crudă 15,40
Fasole roşie , fasole albă 15,20
Popcorn alb 15,10
Secară 15,10
Rozmarin proaspăt 14,00
Grâu alb, moale 12 70
Nuci, migdale 12 50
Susan, seminţe 11,80
Seminţe de floarea-soarelui 11,50
Frunze de viţa de vie, crude 11,00
Alune de pădure 11,00
Migdale 10,90
Ciocolată, neagră, 70-85% cacao 10,90
Alac crud 10 70
Coajă de lămâie 10,60
Coajă de portocală 10,60
Ovăz 10,60
Fistic 10,30
Smochine uscate  9,80
Alune spaniole  9,50
Soia, seminţe crude  9,30
Mei  8,50
Macaroane din grâu integral, crude  8,30
Ciocolată, neagră, 60-69% cacao  8,00
Linte fiartă  7,90
Afine, uscate  7,50
Pere, uscate  7,30
Caise, uscate  7,30
Prune, uscate  7,10
Pâine de grâu integrală  7,00
Soc, boabe crude  7,00
Ciocolată, neagră, 45- 59% cacao  7,00
Fulgi de cereale 7,00-15,00
Nuci  7,00
Avocado  6,80
Coacăze uscate  6,80
Stafide uscate  6,80
Kumquat, crud  6,50
Zmeură, proaspată  6,50
Pâine din secară  6,00
Seminţe de dovleac  4,00
Pere, uscate  6,40
Fasole alba, fiartă  6,40
Afine, uscate  5,70
Guave  5,40
Anghinare, crude  5,40
Mure proaspete  5,30
Frunze de cartof dulce, crude  5,30
Mazăre fiartă  5,00
Cuşcuş  5,00
Pâine cu tărâţe de ovăz  5,00
Rădăcină de lotus, crudă  4,90
Păstârnac, crud  4,90
Cafea  4 80
Faină de orez brun  4 60
Macaroane din grâu integral, fierte  4,50
Portocale cu coajă  4,50
Coacăze roşii  4,30
Agrișe  4,30
Pastă de tomate  4,10
Pâine de grâu  4,00
Rodii  4,00
Stafide  4,00
Alac fiert  3,90
Varză de Bruxelles  3,80
Spanac fiert  3,70
Curmale japoneze  3,60
Pere, proaspete  3,60
Păstârnac fiert  3,60
Banane  3.50
Păpădie, verdeaţă  3,50
Orez brun  3 50
Măsline, conservate  3,30
Prune, piure  3,30
Broccoli, fiert  3,30
Brusture rădăcină, crudă  3,30
Pătrunjel proaspăt  3,30
Nap turcesc crud  3,20
Andive  3,10
Chimen dulce, crud  3,10
Kiwi  3,00
Vinete, crude  3,00
Macaroane din grâu procesat  3,00
Morcov, fiert  3,00
Bostan, fiert  2,90
Porumb fiert, galben  3,00
Lămâie, fără coajă  2,80
Mere nedecojite  2,80
Sfeclă roşie, crudă  2,80
Morcov, crud  2,80
Frunze de coriandru, proaspete  2,80
Orez alb  2,80
Macaroane din grâu integral, fierte  2,80
Nectar de caise  2,70
Frunze de dovleac, fierte  2,70
Ciuperci, crude  2,70
Broccoli, crud  2,60
Tărâţe de ovăs fiartă  2,60
Varză, crudă  2,50
Vinete fierte  2,50
Afine, proaspete  2,40
Portocale  2,40
Nectar de cireşe  2,30
Spanac crud  2,20
Cireşe, proaspete  2,10
Varză roşie  2,10
Usturoi crud  2,10
Ardei gras verde, crud  2,10
Caise proaspete  2,00
Capşuni  2,00
Faină de porumb, galbenă  2,00
Cartof fiert  2,00
Macaroane din grâu procesat, fierte  1,80
Nectarine  1,70
Grapfruit, mango  1,60
Nectar de pere  1,60
Ţelină, proaspătă  1,60
Ridichi  1,60
Piersici  1,50
Ananas  1,40
Prune, proaspete  1,40
Orez alb  1,30

Cel mai otrăvitor preparat din lume! O singură porție poate duce la cancer

Cancer de ficat dacă mănânci o singură îmbucătură din acest fel de mâncare. Este „ucigașul tăcut” care omoară anual 20.000 de oameni, scrie evz.ro.

Cancer de ficat. Alimentele pe care le consumăm pot avea consecințe grave. În Thailanda există o preocupare majoră legată de un preparat care a fost asociat cu riscul de cancer de ficat. O singură îmbucătură din acest fel de mâncare este atât de mortală, încât se crede că este motivul pentru care 20.000 de oameni mor în Thailanda în fiecare an.

Cancer de ficat dacă mănânci o porție din acest preparat

Este vorba despre „koi pla”, un fel de mâncare popular în provincia Khon Kaen, dar cu un potențial devastator asupra sănătății. Această mâncare implică pește crud tocat mărunt, amestecat cu ierburi, condimente și suc de lămâie. Cu toate că este apreciat de milioane de thailandezi, koi pla ascunde un pericol grav: viermii plați paraziți, sau flukes vii, care trăiesc în pește.

Acești paraziți sunt endemici pentru peștii de apă dulce din regiunea Mekong, ceea ce face ca provincia Isaan să aibă una dintre cele mai ridicate rate de colangiocarcinom, sau cancer al căilor biliare, din lume. Numeroase cazuri de deces din cauza cancerului la ficat au fost atribuite consumului de koi pla.

Această boală a fost numită „ucigașul tăcut”

Dr. Narong Khuntikeo, un chirurg de ficat din Thailanda, încearcă să convingă oamenii să renunțe la această mâncare, după ce și-a pierdut ambii părinți din cauza cancerului la ficat provocat de koi pla. El a subliniat gravitatea problemei, numind această boală „ucigașul tăcut”, cu șanse scăzute de supraviețuire fără tratament rapid.

Cancer de ficat dacă mănânci o porție din acest preparat. Sursa foto. Pixabay

Dr. Khuntikeo și o echipă de cercetători au testat localnicii timp de patru ani pentru a depista prezența parazitului folosind ultrasunete și teste de urină. Rezultatele au arătat că până la 80% dintre persoanele din unele comunități au ingerat acest parazit periculos.

Cancer de ficat din cauza consumului de koi pla

În prezent, eforturi sunt depuse pentru a educa publicul cu privire la riscurile asociate cu consumul de koi pla, inclusiv un program școlar care îi învață pe copii despre aceste pericole. Cu toate acestea, dr. Khuntikeo recunoaște că convingerea generației mai în vârstă să renunțe la acest preparat este o sarcină dificilă.

Deși unii oameni susțin că gătirea peștelui poate distruge gustul autentic al mâncării, expertul în sănătate insistă că sănătatea trebuie să primeze. El spune: „Ei vor spune: Oh, ei bine, există multe moduri de a muri, dar eu nu pot accepta acest răspuns”, scrie atlas-geografic.

Ce să mănânci dimineaţa ca să slăbești

Dacă îți dorești să slăbești trebuie să ai mai grijă ce mănânci dimineața. Un mic dejun sănătos te poate ajuta să scapi de burtă, oferindu-ți o stare de bine. Astfel, dacă vrei să fii în formă dimineaţa trebuie să mănânci grăsimi sănătoase, proteine şi foarte puţini carbohidraţi, scrie unica.ro.

1. Nucile, alunele de pădure, migdalele sau caju sunt alegerea perfectă pentru un mic dejun ideal, mai ales dacă nu ai timp să îți gătești ceva, fiind pe fugă. Acesta conţin grăsimi sănătoase, care sunt foarte importante atunci când vrei să slăbeşti.

2. Și avocado este perfect pentru un mic dejun sănătos. Acesta este bogat în grăsimi sănătoase mononesaturate.

3. Ouăle conțin grăsimi bune, vitamine. şi proteine. În plus, se gătesc foarte repede. Poți adăuga câteva legume crude şi ai obţinut micul dejun ideal. Atenție însă, evită ouăle prăjite dimineața deoarece uleiul îngrașă. 

4. Lactatele sunt potrivite la micul dejun. Iaurtul, brânza sau o combinaţie de brânză şi smântână, îţi poate asigurai necesarul de calciu şi proteine pentru întreaga zi.

6. Seminţele sunt sățioase și sănătoase. Poţi să alegi seminţe de chia, de cânepă, de in sau de susan. Toate sunt bogate în grăsimi sănătoase, necesare pentru cei care vor să scape de burtă.

7. Și peștele face parte din categoria grăsimilor sănătoase. Alege un peşte gras, de exemplu macrou sau somon. Sunt bune şi conservele dacă le alegi pe cele în suc propriu sau în ulei de măsline.

8. Legumele te vor ajuta să te saturi cu puține calorii. Dimineața poți mânca roşii, castraveţi, ardei gras, dovlecei sau morcovi.

Dieta mortală de 40 de Zile promovată de vedete pe internet! Ce spune Biserica?

Postul negru de 40 de zile – În ultima perioadă, o nouă tendință periculoasă a câștigat teren pe rețelele de socializare, punând sănătatea tinerilor în mare pericol. Vedete precum Mihai Onilă, membru al trupei AXXA, și actrița Daniela Nane, promovează o dietă extremă denumită „postul negru” de 40 de zile, care presupune consumul exclusiv de apă, ceaiuri și, în cazuri rare, sucuri diluate sau zeamă de varză. Această practică, deși pare să aducă rezultate spectaculoase în ceea ce privește pierderea în greutate, cum ar fi cazul lui Mihai Onilă, care a raportat o pierdere de 18 kilograme, ascunde riscuri majore pentru sănătate, scrie aznews.ro.

Dieta Mortală de 40 de Zile pe Rețelele Sociale

Specialiștii în nutriție și sănătate avertizează că astfel de practici pot avea consecințe grave, inclusiv probleme metabolice, dezechilibre nutriționale și afectări ale sănătății mintale. Postul negru de lungă durată poate duce la slăbiciune, oboseală, scădere a energiei și afectare musculară, afectând grav calitatea vieții și capacitatea de a funcționa normal.

„Acest post in care nu am mancat hrana ci doar am baut apa, am baut 2 zile ceaiuri, apoi am baut doua zile un suc mic de portocale, iar o singura zi un pahar de zeama de varza, cam asta a fost tot ce am consumat”, declară Mihai Onilă într-o filmare postată pe YouTube.

Mai mult, pentru persoanele cu afecțiuni preexistente, cum ar fi diabetul, postul negru de 40 de zile poate agrava fluctuațiile nivelului de zahăr din sânge, reprezentând un risc serios pentru sănătate. De asemenea, este contraindicat bătrânilor, adolescenților, persoanelor subponderale și copiilor, pentru care riscurile sunt și mai accentuate.

Privarea de nutrienți esențiali pe o perioadă atât de lungă poate duce la probleme emoționale și mintale, exacerbând simptomele de anxietate și depresie. Este crucial ca cei care aleg să urmeze această dietă să fie conștienți de impactul potențial negativ asupra sănătății mintale și să caute ajutor profesional dacă este necesar.

Reluarea alimentației normale după un post negru extins necesită precauție și adaptare treptată pentru a evita disconfortul gastrointestinal și pentru a permite sistemului digestiv și capacității de absorbție a nutrientilor să se readapteze la o dietă regulată. Sfaturile experților în nutriție subliniază importanța unei tranziții atente și monitorizate pentru a preveni orice complicații suplimentare.

Ce spune Biserica despre Postul Negru:

Despre postul negru și despre smerirea trupului.

Fragment din cadrul ediției „Întreabă preotul” de marți, 24 martie 2020, cu părintele Constantin Sturzu, relatat de doxologia.ro.

Această tendință alarmantă de a ține post negru 40 de zile subliniază nevoia unei conștientizări mai mari asupra pericolelor dietelor extreme promovate de personalități publice, evidențiind importanța unei abordări echilibrate și sănătoase a alimentației și slăbirii.

#SlabesteOnline: începe lupta kilogramelor în plus! Iată cine sunt cele 6 participante care sunt gata să slăbească chiar și 30 de kilograme
Articolul anterior
Peste 80.000 de cetățeni din diasporă s-au înregistrat prealabil pentru a putea vota la alegerile parlamentare din 11 iulie
Articolul următor