Misterul sicriului căptușit cu plumb al Reginei Elisabeta a II-a. Nu se știe cine l-a făcut în urmă cu 30 de ani

Sicriul greu de stejar, căptușit cu plumb, a fost făcut pentru Regină în urmă cu mai bine de 30 de ani.

Nici măcar Leverton & Sons, firma independentă de pompe funebre din Camden, nordul Londrei, care a lucrat îndeaproape cu Casa Regală la aranjamentele funerare, nu știe cine l-a făcut.

Misterul sicriului Reginei Elisabeta a II-a

Firma a fost înființată în 1789, devenind agenții funerari ai familiei regale în 1991. Ei au moștenit sicriul care fusese făcut pentru Regină de la firma anterioară de pompe funebre a Casei Regale, Kenyons.

„Este fabricat din stejar englezesc, care este foarte greu de obținut”, a declarat Andrew Leverton, care conduce firma, într-un interviu realizat de The Times în urmă cu patru ani.

„Sicriele de stejar sunt acum făcute din stejar american. Nu cred că am putea folosi stejar englezesc pentru un sicriu acum. Ar fi prea scump.”

Sicriul este căptușit cu plumb. „Înmormântarea nu va fi o înmormântare în pământ, ci într-o o criptă”, a explicat Leverton. Regina va fi depusă în cripta din Capela Memorială Regele George VI din Capela St George, Windsor.

Căptușeala de plumb îl face extrem de greu, așa că în ziua înmormântării va fi purtat de opt militari.

Majoritatea oamenilor nu își fac sicriul cu decenii înainte de a muri. Dar pentru Regină, nimeni nu-și asumă vreun risc.

„Nu este ceva ce poți face într-o zi”, a spus Leverton. „Există fitinguri pe capacul sicriului care permit montarea instrumentelor de stat.”

Simbolurile montate pe sicriu în ziua funeraliilor

În timpul înmormântării pe sicriu vor fi așezate coroana de stat imperială, globul și sceptrul. Fitingurile din alamă de pe capac permit ca toate însemnele regale să fie prinse de capac, astfel încât să nu cadă.

Asta nu este o teamă nefondată. În timpul procesiunii funerare a lui George al V-lea din ianuarie 1936, când cortegiul efectua o întoarcere în Curtea Palatului Nou, Crucea Malteză a căzut de pe Coroană și a aterizat în rigolă.

„Cel mai teribil semn rău”, a scris Harold Nicholson. Și nu a greșit: cea mai mare criză din istoria regală modernă a avut loc mai târziu în acel an, abdicarea succesorului lui George, Edward al VIII-lea.

Mânerele din alamă au un design special folosit pentru sicriele regale. Când cele vechi trebuiau înlocuite, Levertons a trebuit să apeleze la o companie din Birmingham pentru a face altele noi, copiate de pe vechile echipamente.

În ciuda faptului că sunt firma de pompe funebre regală, nu este nimic deosebit la Levertons. Au șase filiale și efectuează puțin peste 1.000 de înmormântări pe an.

Levertons, o firmă de familie

Fondatorul a fost John Leverton, un tâmplar care a venit la Londra din Meeth, Devon și a înființat un atelier în zona Regent’s Park.

Ei s-au ocupat de funeraliile scriitorilor George Orwell, Sylvia Plath, Joe Orton și Kingsley Amis; Sir Henry Royce de la Rolls-Royce; politicienii Michael Foot, Hugh Gaitskell și Enoch Powell; actorii și interpreții Kenneth Williams, Max Wall, Dame Peggy Ashcroft, Dirk Bogarde, Peter O’Toole și Bob Hoskins; muzicienii Ronnie Scott și Ian Dury; designerul Alexander McQueen; managerul Sex Pistols, Malcolm McLaren, și artistul Lucian Freud.

Leverton însuși a fost implicat în funeraliile lui Sir Angus Ogilvy, soțul Prințesei Alexandra, Prințesei Alice, mama ducelui de Edinburgh și ale lui Margaret Thatcher.

„Într-un fel, Margaret Thatcher a pus mai multă presiune asupra noastră”, a spus el. „În afară de la St Paul’s, nu existau purtători de sicriu militari. Ne-am ocupat de asta mult mai mult decât am face-o pentru o înmormântare regală. Nu am dormit prea mult.”

Cum se pregătește o înmormântare regală

Cu o înmormântare regală, cea mai mare parte a operațiunilor administrative este făcută de Palat, „Implicarea noastră principală este chiar la început și chiar la sfârșit”, a explicat Leverton.

„Trebuie să participăm la întâlniri și să ajutăm cu repetițiile. Există sicrie de antrenament, care sunt îngreunate corespunzător. Suntem un dinte relativ mic într-o mașinărie foarte mare.

Pentru o înmormântare normală avem un contact foarte strâns cu familia. Primim instrucțiuni de la casa regală, nu ​​direct de la familia regală. Nu cred că ar dori să ne vorbească.”

În anii 1990, firma era condusă de tatăl lui Leverton, Keith, și de unchiul Clive. „Tatăl meu și Clive au fost intervievați într-un mod destul de informal de către biroul lordului Chamberlain”, a spus Leverton.

„Au vrut să se asigure că orice ne-au cerut să facem nu va avea niciun impact asupra celorlalți clienți ai noștri. Au vrut să se asigure că putem face față cantității considerabile de muncă suplimentară.

Am primit foarte mult ajutor de la alți directori de pompe funebre, în special de la independenți.”

sursa: www.fanatik.ro

Veste bună pentru șoferi! S-a ieftinit Cartea Verde

Certificatul de asigurare „Carte Verde”, obligatorie pentru șoferii care pleacă peste hotare, se ieftinește. Potrivit deputatului Radu Marian, ieftinirea se datorează intrării în vigoare a Legii privind liberalizarea parțială a pieței asigurărilor, transmite IPN.

Parlamentarul prezintă un exemplu de reducere a costului de la aproximativ 700 de lei anul trecut pentru o poliță cu valabilitate de 15 zile, la 433 de lei în acest an.

„Costul acest tip de poliță variază de la caz la caz (în funcție de automobil, istoria accidentelor etc). Verificați site-urile companiilor de asigurări și aplicațiile de asigurări, pentru a vedea cât ar costa Cartea Verde în cazul dumneavoastră”, recomandă Radu Marian.

Din 1 ianuarie 2025, certificatul de asigurare „Carte Verde” poate fi prezentat în format digital, fără a mai fi obligatoriu suportul de hârtie. Astfel, conducătorii automobilelor înmatriculate în Republica Moldova pot călători în afara țării, în majoritatea statelor membre ale sistemului „Carte Verde”, doar cu certificatul digital. Certificatele eliberate până la 1 noiembrie 2024, în format tipărit, rămân valabile pe întreaga perioadă specificată.

Certificatul de asigurare „Carte Verde” este un document internațional de asigurare auto care atestă că vehiculul deținut de conducătorul auto este acoperit de asigurare de răspundere civilă auto obligatorie (RCA externă) atunci când circulă în afara țării de origine.

Universitatea Tehnică din Moldova organizează cursuri de pregătire pentru bacalaureat

Universitatea Tehnică a Moldovei (UTM) înseamnă mai mult decât studii superioare – este sprijinul tău pentru succesul academic. Instituția te invită să urmezi cursurile de pregătire pentru examenele de bacalaureat organizate de UTM, concepute să-ți ofere sprijinul necesar pentru atingerea unor rezultate remarcabile, scrie diez.md.

Cursurile de pregătire pentru bacalaureat vor avea loc în campusul Râșcani al UTM (str. Studenților, nr. 7). Acestea se vor desfășura în fiecare zi de sâmbătă, conform următorului program:
matematică – intervalul orar 9.0-11.00;
desen artistic – intervalul orar 9.0-11.00;
chimie – intervalul orar 11. 15-13.15;
informatică – intervalul orar 11. 15-13.15.

Cum te înscrii?

Perioada de înscriere: începând cu 22 ianuarie 2025.

Pasul 1: completează formularul de înregistrare. Completarea formularului fără achitarea taxei de participare nu îți garantează rezervarea unui loc.

Pasul 2: achită taxa de participare – 500 de lei per disciplină. Adresa pentru achitarea taxei este strada Studenților, numărul 9/9, Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră.

Contacte: 060302051; 060302052; 060302053.

Oligarhul Ilan Shor ajută firmele rusești să ocolească sancțiunile americane

Ilan Shor, un om de afaceri în exil condamnat pentru fraudă în Republica Moldova în legătură cu un scandal bancar de un miliard de dolari, pare să ajute firmele din Rusia să continue să deruleze schimburi comerciale externe pe fondul problemelor cu plățile provocate de sancțiunile americane, transmite Bloomberg citat de Agerpres.ro.

Potrivit documentelor analizate de Bloomberg, Ilan Shor a pus la punct o rețea de companii intermediare, inclusiv în parteneriat cu entități vizate de sancțiuni, care sunt în măsură să ajute firmele rusești să deruleze tranzacții internaționale, care altfel nu ar fi posibile din cauza sancțiunilor americane.

Activitățile lui Shor în Rusia sunt o dovadă a eforturilor pe care firmele rusești trebuie să le facă în condițiile în care se confruntă cu întârzieri la plățile transfrontaliere, din cauza sancțiunilor occidentale. Multe firme rusești recurg la intermediari care să le aranjeze plățile transfrontaliere în terțe țări, pentru a ocoli sancțiunile americane și riscul unor penalități suplimentare.

Bloomberg dă drept exemplu una dintre companiile conduse de Shor care oferă, pe pagina sa de Internet, reglarea plăților, cu orice țară și în orice monedă, în decurs de cinci zile lucrătoare, o diferență remarcabilă față de întârzierile de câteva luni cu care se confruntă acum unele firme rusești la reglarea acelor tranzacții.

Shor și principala bancă pentru sectorul militar-industrial din Rusia, Promsvyazbank, care este vizată în prezent de cele mai dure sancțiuni americane, au lansat A7, o companie care susține că ajută la facilitarea plăților transfrontaliere. La înființarea firmei, în luna septembrie 2024, documentele de înființare arată că Shor deținea o participație de 51% iar Promsvyazbank restul de 49%.

A7-Agent, o subsidiară a acelei companii, este condusă chiar de Shor, potrivit documentelor de înființare, care arată că activitățile sale includ serviciile financiare, comerțul angro și facilitatea tranzacțiilor cu combustibili, metale și produse chimice. Firma oferă de asemenea produse derivate și consultanță, mai arată documentele de înființare.

La mijlocul acestei luni, autoritățile americane au sancționat banca OJSC Keremet Bank cu sediul în Kârgâstan, acuzând banca de facilitarea tranzacțiilor transfrontaliere pentru Promsvyazbank și precizând că Shor ‘a fost implicat în discuțiile’ cu privire la rolul Keremet ‘în schema de ocolire a sancțiunilor’.

O altă entitate, care are adresa în centrul Moscovei în clădirea de lângă A7-Agent, este Exim International, care potrivit documentelor de la registrul companiilor, a fost înființată în luna iunie 2024 de Shor și compania rusă de stat VEB.RF, inclusă pe mai multe liste de entități rusești sancționate. 75% din acțiunile Exim International sunt deținute de Shor iar restul de VEB.RF. Exim International se descrie drept ‘un parteneriat public-privat care oferă spriijin pentru operațiunile de import-export’.

Restricțiile impuse de SUA, Uniunea Europeană și Marea Britanie afectează aproximativ 95% din sectorul bancar rusesc, declara în luna decembrie guvernatorul Băncii Rusiei, Elvira Nabiullina.

Cu toate acestea, Exim International caută în prezent un specialist de top în serviciile bancare și promite ‘o oportunitate de a dobândi o experiență unică pe piața plăților transfrontaliere’, potrivit unui anunț postat pe principal platformă de recrutare online din Rusia. Pe același site, firma A7 se laudă că ‘pune la dispoziție, la timp și în mod garantat, plăți transfrontaliere pentru companiile rusești care operează pe piața globală’.

Deși este posibil ca aceste servicii să fie furnizate utilizând alte monede decât dolarul american și chiar prin recurgerea la criptomonede sau chiar la barter, ceea ce nu ar declanșa sancțiunile primare impuse de SUA, ele ar putea totuși să fie vizate de sancțiunile secundare prevăzute într-un ordin executiv emis la finele lui 2023, susține Alan Kartashkin, partener la firma de avocatură Debevoise & Plimpton LLP. ‘Riscurile pentru orice instituție financiară străină implicată sunt destul de mari’, subliniază Kartashkin.

Cine sunt marii câştigători ai Premiilor Emmy 2022
Articolul anterior
Alexandru Arșinel, în situație dramatică. Informații de ultim moment despre starea de sănătate a actorului
Articolul următor