Majoritatea brandurilor pe care le cunoaştem astăzi poartă, în spate, istorii curioase. Este şi cazul omului de afaceri, Emil Jellinek, care şi-a găsit oaza de inspiraţie după prenumele fiicei sale, Mercedes, pe vremea când aceasta avea doar 11 ani. Încă de când s-a născut, şi-a dat seama că îi va purta noroc în viaţă.
Emil Jellinek s-a născut la Leipzig, Germania, în ziua de 6 aprilie 1853. Copil fiind, a luat lecţii particulare timp de câţiva ani, însă, mai târziu, i-a fost greu să rămână şi să înveţe la şcoală. La vârsta de 17 ani a fost angajat ca funcţionar al companiei feroviare Rotkosteletz Nord-Vest şi a plecat de acolo doi ani mai târziu. Emil Jellinek a plecat la Tetouan, Maroc, ca agent consular şi s-a căsătorit cu o franţuzoaică, scrie Mercedez-Benz.com.
Mercedes Jellinek, fata omului de afaceri, s-a născut în anul 1889. Tatăl a simţit mereu că fata sa îi poartă noroc.
Afacerile lui Emil Jellinek au fost atât de profitabile încât s-a mutat la Nisa, Franţa, de unde şi-a cumpărat primul vehicul: un triciclu De Dion-Bouton. A urmat o Léon-Bollée cu trei roţi şi apoi o trăsură marca Benz cu patru locuri. Un articol din ziar a atras atenţia lui Jellinek asupra Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). În 1897, el a călătorit în districtul Cannstatt din Stuttgart pentru a vizita fabrica Daimler şi pentru a comanda primul său autoturism Daimler.
Maşina, având o viteză maximă de 24 km / h, s-a dovedit a fi prea lentă pentru Emil Jellinek. El a cerut o viteză maximă de 40 km / h şi a comandat alte două vehicule: Daimler „Phoenix”.
Emil Jellinek, care avea o casă mare la Nisa şi avea relaţii bune cu cei care făceau parte din lumea finanţelor internaţionale, şi-a mărit activităţile de tranzacţionare auto, a promovat şi a vândut vehiculele Daimler începând cu 1898. Apoi, a început să aibă o pasiune pentru cursele cu maşini.
Pe culmile succesului
Jellinek şi DMG au încheiat un acord care se referă la vânzarea de vehicule şi motoare. De asemenea, au convenit să dezvolte o nouă formă de motor care să poarte „numele Daimler-Mercedes”. După aproximativ două săptămâni, Jellinek a comandat 36 de vehicule pentru un preţ total de aproximativ trei milioane de euro (banii de astăzi).
Câteva săptămâni mai târziu a comandat încă 36 de vehicule, toate cu motoare cu opt cai putere. În 1901, DMG a livrat prima maşină echipată cu noul motor lui Jellinek, o maşină de curse de 35 cai putere, căreia i-a pus numele Mercedes, aşa cum o chema pe fetiţa lui. Acest prim Mercedes, dezvoltat de inginerul şef al DMG, Wilhelm Maybach, a provocat o senzaţie pe măsură ce noul secol a început. Cu centrul său de greutate scăzut, cadrul de oţel presat, motorul uşor, dar puternic, este acum recunoscut drept primul automobil modern.
Maşinile de curse Mercedes s-au dovedit practic imbatabile de fiecare dată, iar asta a ajutat brandul să devină extrem de cunoscut.
Mercedes, marcă înregistrată
La 23 iunie 1902, „Mercedes” a fost înregistrat ca nume de marcă şi protejat legal pe 26 septembrie. În iunie 1903, Emil Jellinek a obţinut permisiunea de a se numi Jellinek-Mercedes în viitor.
În 1909, Jellinek s-a retras din activitatea auto şi s-a dedicat îndatoririlor sale de şef al consulatului austro-ungar din Monaco. Până la moartea sa, la 21 ianuarie 1918, Emil Jellinek a rămas un observator interesat al ingineriei auto. Ulterior, în urma colaborării lui Daimler cu inginerul Karl Benz, s-a trecut la brandul Mercedez-Benz.
În 1929, fiica lui se stinge din viaţă din cauza cancerului osos, fără să împlinească vârsta de 40 de ani.
În Stuttgart, Germania, poţi vizita muzeul Mercedes-Benz.