Începând de astăzi, 16 martie și până pe 5 aprilie 2021, Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură (AIPA) va recepționa cererile de solicitare a suportului umanitar extern, sub formă de motorină, acordat de România, destinat agricultorilor din țara noastră afectați de seceta din anul trecut.
Ajutorul se acordă pentru acoperirea parțială a cheltuielilor, suportate de producătorii agricoli la întreținerea semănăturilor de toamnă și pentru asigurarea realizării lucrărilor de primăvară.
Dosarul de solicitare a ajutorului trebuie să conțină următoarele documente:
1) cererea de calculare și acordare a ajutorului, conform modelului din anexa nr. 1 din „Regulamentul privind stabilirea cuantumului de motorină din ajutorul umanitar extern acordat de către România”;
2) declarația pe propria răspundere privind completitudinea dosarului și veridicitatea informației din documentele prezentate, conform modelului din anexa nr. 2;
3) copia certificatului de înregistrare a gospodăriei țărănești;
4) certificatul de confirmare, eliberat de autoritatea administrației publice locale, conform modelului din anexa nr. 3;
5) copia actului de constatare a pagubelor cauzate de secetă la culturile de fitotehnie pentru recolta anului 2020;
6) rechizitele cardului de client al lanțului de distribuție a produselor petroliere selectat pentru repartizarea ajutorului (în cazul deținerii acestuia).
Dosarul se depune șnuruit, sigilat și numerotat, astfel încât să nu permită detașarea și/sau înlocuirea documentelor, precum și semnat pe fiecare pagină de către solicitant. Copiile documentelor prezentate trebuie să conțină mențiunea „corespunde originalului” și semnătura solicitantului.
Cererea de calculare și acordare a ajutorului și copiile documentelor obligatorii pentru acordarea de ajutor se vor depune de către solicitant sau reprezentantul legal al acestuia, la subdiviziunea teritorială a AIPA din raza teritorială în care solicitantul își desfășoară activitatea.
Termenul-limită de depunere a dosarului este 5 aprilie 2021.
sursa: diez.md