Vrei să slăbești? Iată ce trebuie să mănânci la micul dejun!

Astăzi, când mulţi se confruntă cu grăsimile de pe burtici, mai cu seamă fiecare a treia persoană după ultimele date, câteva sfaturi de top ar fi binevenite, dacă te apuci de slăbit fără să-ţi periclitezi sănătatea. 

separator

1. Dieta joacă un rol important în cura de slăbire, dar mulţi cred că mâncând puţin, vor scădea în greutate. Greşit!

Acest lucru lipseşte corpul tău de energie şi nimic mai mult. Înfometarea încăpăținează şi mai mult mobilizarea grăsimilor, pune organismul în alertă, iar la următoarea masă va tinde să depoziteze hrana ingerată sub formă de grăsime. Deci important nu este să mănânci puţin, ci echilibrat.

2. Cunoașterea corectă a caloriilor e o jumătate din bătălie

Înainte să începi să slăbeşti va trebui să calculezi numărul de calorii zilnice de care are nevoie organismul tău pentru a funcţiona eficient, aşa încît să nu depozitezi în organism calorii stocate. Prin urmare, ai nevoie să creezi un deficit caloric în dietă. Fiecare kilogram de grăsime produce 7000 de calorii. Dacă consumi cu 500 de calorii mai puțin în fiecare zi, vei putea pierde 1,5kg pe săptămână. Dar nu tăia complet caloriile, întrucât ai nevoie de energie şi putere.

3. Alege o dietă care ţi se potriveşte şi care îţi recomandă alimente sănătoase, tăind caloriile goale fără să te înfometezi. Înfometarea este periculoasă şi dăunătoare!

4. Nu sări peste micul dejun! Un mic dejun sănătos te ajută să scazi în greutate mai rapid. Neglijarea micului dejun, unul dintre motivele care, de fapt, determină creşterea în greutate, aduce organismul într-o ,,stare de foame’’, ce inhibă metabolismul încercând să economisească energie și să ardă mai puţine calorii, iar aceasta este o veste proastă pentru grăsimile de pe abdomen. O persoană ar trebui să ia micul dejun până la, cel târziu, ora 9 dimineaţa şi să includă în el carbohidraţi complecşi. Fulgii de ovăz cu ouă și legume sunt un exemplu de mic dejun sănătos.

5. Mănâncă cinci sau șase mese mici pe zi în loc de trei mese mari! Astfel te asiguri că ingeri mai puţine calorii, mai puţin zahăr şi că nu te supraalimentezi. Cercetările au arătat că mâncând acelaşi număr de calorii distribuite în cinci-șase mese pe zi, eliberăm o cantitate mai mică de insulină la fiecare masă, ceea ce ţine constant nivelul de glucoză în sânge şi controlează starea de foame.

6. Bea multă apă! Apa este importantă pentru a pierde în greutate. Consumul de apă elimină toxinele din organism, ajută organele să funcționeze mai bine, tonifiază muşchii, iar grăsimile se metabolizează mai uşor când organismul este hidratat.

7. Include în dietă alimente care accelerează metabolismul

Alimentele bogate în fibre, cerealele integrale, fructele sezoniere şi cele de pădure, legumele bogate în proteine, carnea de pasăre, ouăle, peştele, orezul brun, cafeaua, ceaiurile, ardeiul iute, mierea de albine sunt alimente care activizează metabolismul. Multe dintre aceste alimente conţin vitamina C, indispensabilă într-o cură de slăbire, iar altele fiind bogate în proteine, necesită mai multă energie pentru a fi digerate, ceea ce arde calorii.

8. Adaugă în dietă legume cu frunze, cum ar fi spanacul și salata verde, care sunt scăzute în calorii, cu multe  fibre, minerale şi vitamine. Mănâncă roşii, castraveți, morcovi,care previn retenția de apă, având un efect diuretic natural. Un studiu a arătat că sucul de morcov slăbeşte cu 1,5 kg pe lună.

9. Mănâncă fructe. Consumul de fructe stimulează metabolismul. Un măr cu 30 min înainte de masă te face sa mănânci mai puţin. Bananele oferă zincul necesar în slăbire, fibre, zaharuri cu eliberare lentă, potasiu, care înlătură retenţia de apă din organism. Deci, pentru a scădea în greutate trebuie să incluzi în dietă fructe nutritive și sănătoase.

10. Iaurtul este o sursă bună de proteine, calciu şi probiotice pentru intestin. Cercetătorii au stabilit că adulţii care au consumat trei porţii de iaurt fără grăsimi pe zi, au pierdut cu 22% mai mult în greutate decât cei care doar au tă

alte Articole interesante