Mariana Șura, despre actualul soț: “El mă susține foarte mult!”

Recent, Mariana Șura și-a sărbătorit ziua de naștere. Aceasta a împlinit frumoasa vârstă de 35 de ani. În cadrul emisiunii Veranda, de la Jurnal Tv, interpreta a mărturisit cum a petrecut de ziua ei și ce cadouri deosebite din partea celor dragi a primit. Foarte mult a emoționat-o supriza făcută chiar de soțul ei, Gheorghe.

separator
10686637_804646179589160_2078334821846073527_n


„Am sărbătorit într-un cerc restrâns, au fost în jur de 20-22 persoane. Nu mi-am permis să organizez un eveniment de amploare, deoarece ziua mea, mereu cade în postul Sfintei Marii și atunci, vă dați sema că devin mai rezervată. Am primit multe cadouri, m-a surprins plăcut soțul meu, Gheorghe, eu de fapt îi zic Gicu. La ora 12 noaptea a intrat pe ușă cu un buchet imens de trandafiri, o sticlă de șampanie și ciocolate. Mai era vorba și de o bijuterie, dar care încă este în proces, recunosc că tot din vina mea nu a fost gata, dar nu-i nimic grav, oricum la moment, se muncește la ea. Soțul mă susține foarte mult, merge cu mine la spectacole, chiar și la petreceri private. Dimineața, dacă uneori sunt obosită, poate el să o ducă pe Evelina la grădiniță. Deci, mă ajută și mă suține, evident, în limita posibilităților pentru că are și el un serviciu și trebuie să muncească”, a declarat Mariana Șura.

Creștinii ortodocși au intrat în săptămâna patimilor! Ce nu au voie creștinii în aceste zile

Postul Paștelui se încheie cu Săptămâna Patimilor, numită în popor și Săptămâna Mare, care precede marea sărbătoare a Învierii lui Iisus Hristos. În această săptămână, gospodinele fac curățenie generală în case, vopsesc ouă, coc cozonaci și pregătesc bucate pentru masa de Paște.

Din seara Duminicii Floriilor și până în Vinerea Patimilor, în biserici se săvârșește slujba Deniilor, rânduieli care evidențiază momentele tragice ale jertfei lui Iisus.

Lunea Mare

În Lunea Mare femeile încep curățenia de Paște. Se scoate totul afară, se aerisește casa ca să iasă toate relele de peste iarnă, se văruiește și se spală totul. O zicală din popor spune: „Să nu te prindă Paștele în necurățenie, că te blesteamă casa!”

Marțea Mare

În Marțea Mare se aspiră, se dă cu mătura, se spală geamuri și se fac treburile grele pe lângă casă.

Miercurea Mare

Aceasta este ultima zi în gospodinele mai au dreptul să facă treburile casnice. Se spune că, începând cu Miercurea Mare, bărbații trebuie să stea pe lângă casă și să își ajute soțiile.

Joia Mare

Joia Mare este ultima zi în care se pomenesc morții. În această zi femeile merg la biserică, unde dau de pomană colaci de post, vin, miere și fructe. În după-amiaza Joii Mari se coace pasca, cozonacul, biscuiții și pâinea.

Vinerea Mare

În Vinerea Mare sau Vinerea Patimilor se ține post negru. Nu se face treabă sau mâncare în această zi. Seara  se merge la biserică pentru a participa la slujba Prohodului și trecerea pe sub Sfântul Aer.

Sâmbăta Mare

În Sâmbăta Mare se fac ultimele pregătiri pentru masa de Paște, se vopsesc ouăle și se scot hainele noi pentru Înviere.

Spre seară, se pregătește un coș cu diverse bucate, iar în jurul orei 00:00 toți credincioșii merg la biserică pentru a participa la Slujba de Înviere, la sfârșitul căreia se vor sfinți bucatele din coș, pasca și ouăle roșii.

„Velohora”, ediția 2024! Câți participanți a adunat

Pasionaţii deplasării pe două roţi s-au adunat duminică, 28 aprilie, în Piața Marii Adunări Naționale pentru a participa la cursa „Velohora”, ediția 2024. Evenimentul a revenit, după o pauză de opt ani, și a adunat mii de participanți, transmite TVR Moldova.

Startul cursei s-a dat în Piața Marii Adunări Naționale, la ora 12.00. Participanți de toate vârstele au venit în centrul Chișinăului pentru a trăi aventura pe două roți și a-şi petrece timpul într-un mod plăcut şi sănătos alături de cei dragi și de comunitatea din care fac parte.

Cicliștii au parcurs în total 21 de kilometri pe traseul: bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, Calea Ieșilor, înapoi pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, str. Ismail, bd. Dacia, bd. Traian și înapoi în Piaţa Marii Adunări Naţionale. Traficul rutier a fost sistat parțial în timpul deplasării coloanei de biciclete. Iar cel de pe pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, tronsonul cuprins între străzile Bănulescu-Bodoni și Pușkin, a fost întrerupt până la ora 18.00.

China începe producția în masă a taxiurilor zburătoare

Taxiurile zburătoare autonome ar putea deveni în curând o realitate, după ce producătorul de vehicule EHang a obţinut primul certificat de producţie din lume pentru a le fabrica în China, informează livescience.com, potrivit Agerpres citat de digi24.ro. 

EH216-S, un vehicul electric produs de EHang „pentru transport de pasageri fără pilot”, cu decolare şi aterizare verticală (eVTOL), a primit autorizaţia pentru a fi produs în serie din partea Administraţiei Aviaţiei Civile din China (CAAC), au anunţat reprezentanţii companiei într-un comunicat din 7 aprilie. Multe companii produc eVTOL-uri, dar până în prezent acestea au fost dezvoltate doar ca prototipuri pentru zboruri de testare. Noua decizie reprezintă un pas notabil spre lansarea eVTOL-urilor în scopuri comerciale. „Viziunea noastră este de a introduce pe piaţa globală aeronave eVTOL fără pilot, sigure şi fiabile, oferind astfel servicii de mobilitate aeriană sigure, autonome şi ecologice pentru toată lumea”, a declarat Huazhi Hu, CEO-ul companiei EHang, în comunicat.

Certificatul de producţie îi dă undă verde companiei EHang pentru a fabrica taxiuri zburătoare, cuprinzând aprovizionarea cu materii prime, gestionarea lanţului de aprovizionare, controlul şi testarea calităţii, precum şi reparaţiile şi întreţinerea post-vânzare – toate verificate prin analize şi inspecţii cuprinzătoare.

Anunţat pentru prima dată în 2018, modelul EH216-S produs de EHang este o aeronavă VTOL de mici dimensiuni, complet electrică, cu un fuselaj din fibră de carbon şi 16 elice alimentate de 16 motoare. Are o viteză de croazieră de 100 km/h şi poate atinge o altitudine maximă de aproximativ 3.000 de metri. Proiectat pentru transportul de pasageri, acesta poate găzdui două persoane şi deţine un sistem de conducere autonomă care elimină necesitatea prezenţei unui pilot. Compania EHang susţine că VTOL-ul său a fost testat de numeroase ori, atât cu echipaj, cât şi fără echipaj. Nu este primul model al companiei, fiind dezvoltat după EHang 184, „o dronă pentru pasageri”, care a fost prezentată în 2016. Compania EHang speră că modeul EH216-S va fi utilizat în domenii de activitate precum serviciile de taxi aerian, turismul aerian, transferurile de la aeroport şi transportul între insule. Producţia pe scară largă a modelului EH216-S reprezintă o etapă importantă în transformarea aeronavelor eVTOL fără pilot şi a aeronavelor similare într-o realitate. Este primul eVTOL căruia i s-a acordat o astfel de certificare, ceea ce, la rândul său, ar putea face din China prima ţară din lume care va face din taxiurile zburătoare un serviciu pe care oamenii îl pot folosi.

În timp ce EH216-S are de acum aprobarea pentru producţia în masă, în octombrie 2023, CAAC a publicat Planul de dezvoltare a producţiei de aviaţie ecologică (2023-2035), care oferă îndrumări pentru a lansa un eVTOL operat de piloţi până în 2025 şi servicii complet autonome pe scară largă până în 2035, inclusiv necesitatea de a stabili reglementări practice şi planuri de asigurare pentru taxiurile zburătoare. În schimb, Planul de implementare a mobilităţii aeriene avansate (AAM) al Statelor Unite a stabilit 2028 ca fiind anul în care eVTOL-urile vor zbura pentru prima dată în scopuri comerciale, cu reglementări şi certificări adecvate care să gestioneze fabricarea şi utilizarea lor în condiţii de siguranţă. Ţinând cont de aceste termene anunţate, China ar putea devansa Statele Unite în ceea ce priveşte fabricarea – sau cel puţin testarea – de eVTOL-uri la nivel comercial.

Răsturnare de situație în cazul fetei violate de la Briceni. Aceasta le-a declarat polițiștilor o altă versiune
Articolul anterior
Adela Popescu și Radu Vâlcan au sărbătorit ,,nunta de bumbac”!
Articolul următor