Ce să nu mănânci niciodată

Deseori trebuie să ne limităm la ceea ce găsim în magazine, dar alegerea înţeleaptă poate face diferenţa între sănătos şi nesănătos. Iată o listă cu alimente pe care să nu le mănânci niciodată.

separator

Roșii în conserve de metal

1797230_626509040750139_2146158476_n

Roşiile sunt excelente pentru sănătate, acestea fiind cea mai bună sursă de licopen. În plus, roşiile conservate sunt chiar şi mai sănătoase decât roşiile crude, pentru că licopenul este activat prin fierbere. Dar nu cumpăra niciodată roşii conservate în cutii de metal. Conservele din metal sunt acoperite cu o peliculă care conţine BPA, o substanţă chimica deosebit de dăunătoare, mai ales în urma contactului cu acidul din sucul de roşii. Nu roşiile sunt dăunătoare, ci modul în care sunt stocate. Soluţia este să cumperi mereu conserve în borcane de sticlă sau în ambalaje de carton.

MARGARINĂ CU OMEGA 3 SI 6

margarina

Spre deosebire de unt, care este fabricat din produse de origine animală, margarina este făcută din ulei vegetal. Margarina şi alte alimente din aceeaşi categorie conţin grăsimi trans, care cresc riscul inflamaţiilor şi deteriorează membrana celulelor, fapt care creşte riscul bolilor cardiovasculare, cancer, boli degenerative, creşterea în greutate şi creşterea nivelului colesterolului rău. Soluţia este să eviţi margarina, inclusiv pe cea cu aduas de omega 3 şi 6.  Alimentele bogate în omega 6 sunt sănătoase doar dacă se păstrează un raport de unu la unu cu omega 3. Adaugă mereu în alimentaţie surse de omega 3 cum ar fi nuca de cocos, nucă, uleiul din seminţe de struguri şi uleiul de măsline.

FLORICELE DE PORUMB PENTRU MICROUNDE

popcorn

Uită de floricele de porumb care se pot pregăti iîn cuptorul cu microunde. Pachetele gata preparate pe care trebuie doar să le pui iîn cuptorul cu microunde conţin PFOA, o substanţă foarte toxică cu efect cancerigen. În cuptorul cu microunde, PFOA se lipesc de floricele şi aşa ajung în organism. PFOA a fost legată de infertilitate, cancere de ficat şi testiculare.

SARE RAFINATĂ

1321014602sare_28178600

Este din păcate denaturată cu antiaglomerantsi mineralele valoroase se pierd prin rafinare sau sunt scoare intenţionat. Foloseşte sare de mare sau sare brută (cea pentru murături), infinit mai sănătoasă decât cea radinată „de masă”. Aceasta din urmă conţine dulblul minerarelor din sarea rafinată şi este şi mult mai gustoasă. În pus o să constaţi că vei folosi mai puţină. Dacă vrei sare fină, o poţi măcina în maşina de cafea.

INDULCITORI ARTIFICIALI

indulcitori

O regulă a unei alimentaţii sănătoase spune că, dacă nu se găseşte în natură, nu trebuie mâncat. Conform acestui principiu este mai sănătoasă o linguriţă de zahăr, miere decât îndulcitorii sintetici. O soluţie excelentă este stevia, naturală şi fără calorii, dar are un gust care pentru unii poate fi neplăcut. Orice alţi îndulcitorii artificiali sunt chiar mai dăunători decât zahărul. Cei mai mulţi dintre îndulcitori conţin aspartam, care produce cancer şi leziuni neurologice, dar stimulează şi creşterea în greutate.

Sursa

Băuturile care ne hidratează cel mai bine vara, pe caniculă. Medic: „Apa e bună, dar o eliminăm imediat”

Hidratarea corespunzătoare vara, în zilele caniculare, este esențială pentru organism. Specialiștii ne spun că nu trebuie neapărat să bem doar apă simplă, dacă nu ne place. Putem prepara acasă băuturi care au și gust plăcut, și ne şi hidratează.

Spre exemplu, putem bea apă în care am pus felii de castravete sau boabe de rodie ori alte fructe care ne plac. Și ceaiul verde ne protejează din interior, şi nu este singurul indicat.

„Deci apa băută ca atare este bună, dar o bem și o eliminăm imediat. La apa pe care o bem putem adăuga extra sirop natural de fructe de pădure, câteva felii de castraveți, câteva bobițe de rodie.

Dar şi ceaiurile sunt bune, precum ceaiul verde, pentru că ne și hidratează, dar ne fac și protecție anti-UV, pentru că au foarte mulți antioxidanți, polifenoli. Este vorba de extractul de ceai verde şi extractul de ceai negru, care ne dau și un tonus mai bun fizic și psihic. 

Și ceaiul de ghimbir este bun, el conține gingerol, care clar protejează pielea. Ceaiul de turmeric şi ceaiul de fructe de pădure sunt bogate în antioxidanţi. Adăugăm în ele câteva picături de zeamă de lămâie, câteva cuburi de gheață și am făcut o băutură excelentă pentru vară și sănătoasă”, spune medicul român Ruxanda Constantina, potrivit antena3.ro.

O altă băutură consumată zi de zi este cafeaua. Unii medici nu recomandă cafeaua în zilele caniculare, având în vedere că ea ne şi deshidratează, însă putem apela la mici trucuri. În primul rând, este indicat ca ceaşca de cafea să fie băută în paralel cu un pahar de apă plată sau minerală.

„Dar putem bea şi o cafea rece. Cafeaua ne ajută pentru că ne menține tonusul, doar că ea deshidratează. Și, atunci, ar fi bine să avem alături apa plată sau minerală. 

Acum în timpul verii putem bea și apă minerală care este mai bogată în oligoelemente. Ea are acel reziduu uscat mai bogat, pentru că avem nevoie. Noi transpirăm şi, atunci, eliminăm și apă, și minerale.

Atenție mare la asocierea dintre expunerea la soare, alcool (berea) care ne hidratează în aparență și energizantele naturale. Să nu le folosim. Pe termen lung cauzează afecțiuni cardiace, afecțiuni hepatice, dar pe termen scurt sunt periculoase şi pot să conducă chiar și la un accident vascular”, atrage atenţia medicul.

Dacă vrei și TU să abordezi un stil de viață sănătos, nu o face de capul TĂU! Solicită o consultație gratuită cu un specialist care să te ajute să faci corect pașii. Nu ezita, accesează Centrul Online de Nutriție și Sport al Galinei Tomaș, din orice colț al lumii, pentru a găsi răspuns la orice întrebare și a primi ghidare profesionistă!

Ingredientul mai puțin cunoscut, care se găsește în multe produse populare și poate provoca probleme de sănătate

Zahărul, grăsimile, sarea sunt cele mai cunoscute ingrediente ce ne pot pune sănătatea în pericol. Cu toate acestea, există și unele ingrediente ce pot avea consecințe grave pentru organismul nostru, dar ce nu sunt cunoscute pentru publicul larg. Iar un astfel de produs este extrem de comun în multe produse populare.

Este folosit chiar și în produsele de patiserie / foto: Adobe Stock

foto: Adobe Stock

Un studiu publicat în European Heart Journal explică faptul că acest ingredient ne poate provoca un accident vascular cerebral, cât și atac de cord. Mai precis, este vorba despre Xylitol, un îndulcitor care poate crește coagularea sângelui. El poate crește riscul de a ne confrunta cu anumite complicații periculoase, iar în cele mai extreme cazuri, poate duce chiar și la deces.

Xylitol este un nume pe care poate că nu mulți dintre noi l-au auzit până acum, însă ingredientul este destul de comun, în o mulțime de produse. El este un alcool de zahăr, utilizat ca aditiv, datorită faptului că are cu 40% mai puține calorii decât zahărul normal. În ce privește produsele în care găsim Xylitol, este vorba despre guma de mestecat fără zahăr, produse de patiserie și chiar și bomboane.

Din păcate, el mai poate fi găsit și în pasta de dinți, în jeleuri, ori în diferite drajeuri. Datorită popularității sale, în timp, ajungem să consumăm acest ingredient în cantități destul de mari. Experții avertizează că acest îndulcitor este legat de un risc ridicat de atac de cord, cât și accident vascular cerebral.

sursa

10 beneficii surprinzătoare ale caiselor

Caisele, cu denumirea lor științifică Prunus armeniaca, sunt strâns înrudite cu prunele. Denumirea științifică ar proveni din Armenia, considerată de către cerecetători țară de origine a caiselor. Gustul aromat și delicios al caiselor este asociat cu multe beneficii pentru sănătate, datorită compușilor pe care acestea le conțin: vitamine, minerale și antioxidanți.

separator
Printre beneficiile pentru sănătate ale caiselor se numără proprietatea de a trata indigestia, constipația,  febra, bolile de piele, anemia, prevenirea cancerului.

Caisele își datorează beneficiile impresionante pentru sănătate vitaminelor pe care le conțin, printre care vitaminele A, C, K, E și niacina în cantități semnificative, dar și altele în cantități mai mici (sub 5% din necesarul zilnic), precum și conținutului de minerale, printre care se numără potasiu, cupru, mangan, magneziu și fosfor. Caisele sunt și o bună sursă de fibre alimentare, așa cum sunt cele mai multe fructe.

De asemenea, caisele îmbunătățesc sănătatea inimii, reduc colesterolul, previn slăbirea vederii, ajută la pierderea în greutate, tratează afecțiunile respiratorii, întăresc oasele și mențin echilibrul electrolitic din corp.

Constipația: fiind bogate în fibre, caisele sunt bune pentru tranzitul intestinal. Sunt deseori recomandate celor care suferă în mod regulat de constipație, datorită proprietăților lor laxative.

Sănătatea oaselor: Caisele conțin minerale necesare pentru dezvoltarea oaselor. Calciu, fosfor, mangan, fier și cupru contribuie toate la dezvoltarea materiei osoase. De aceea, consumul de caise previne afecțiunile asociate cu vârsta, cum ar fi osteoporoza.

Sănătatea inimii: Caisele pot proteja inima de multe boli, inclusiv de arterioscleroză, atac de cord și accident vascular. Vitamina C protejează inima de radicalii liberi, kaliul reduce tensiunea relaxând arterele, iar fibrele curată pereții vaselor sanguine și ai arterelor de colesterol.

Elimină retenția de lichide din organism: Caisele manifestă acțiune diuretică, îmbunătățesc echilibrul electroliților în organism, reduc crampele.

Scad febra: Caisele conțin acizi și substanțe cu acțiune antiinflamatorie, ce scad febra. Manifestă acțiune antivirală, antimicrobiană și imunostimulatorie, datorită vitaminei A.Sănătatea pielii: consumate, dar și folosite topic, caisele au proprietăți benefice pentru sănătatea pielii. Pe lângă faptul că fructul conține o doză importantă de vitamina A (60% din doză zilnică recomandată), vitamina asociată cu o piele mai sănătoasă, antioxidanții din caise protejează tenul de efectul radicalilor liberi, care duc la deteriorarea pielii și la îmbătrânirea prematură.

Anemia: Datorită fierului și cuprului pe care le conțin, caisele ajută la formarea hemoglobinei. Această proprietate ajută la tratarea anemiei. Anemia este, în esență, un deficit de fier, ceea ce duce la apariția unor simptome de oboseală, amețeală. Ambele minerale sunt prezente în caise, făcând din acestea un instrument perfect pentru menținerea corpului într-o bună stare de funcționare.

Cancer: Semințele caiselor sunt considerate de ajutor în tratarea cancerului. Între carotenoidele și ceilalți compuși antioxidanți pe care îi conțin caisele, nu este surprinzător că sunt o amenințare pentru radicalii liberi. Radicalii liberi sunt produse secundare periculoase ale metabolismului celular care pot face că celulele sănătoase să sufere mutații de ADN și să devină celule canceroase. Antioxidanțîi neutralizează aceșți compuși dăunători și protejează corpul de cancer, boli cardiace, Alzheimer și îmbătrânirea pielii. Caisele sunt asociate în mod direct cu reducerea riscului de cancer.

Dacă vrei să abordezi un stil de viață sănătos, nu o face de capul TĂU! Solicită o consultație gratuită cu un specialist care să te ajute să faci corect pașii. Nu ezita, accesează Centrul Online de Nutriție și Sport al Galinei Tomaș, din orice colț al lumii, pentru a găsi răspuns la orice întrebare și a primi ghidare profesionistă!

sursa: www.viataverdeviu.ro



Idei de cadouri de Paște: Iată cum poți să-i surprinzi pe cei dragi!
Articolul anterior
Surprize cu ocazia Sărbătorilor! Târg de reduceri în magazinele GOSH-SHOP!
Articolul următor