5 elemente de bază pentru un antrenament eficient!


Daniela Goma,
instructor Unica Sport

Vrei să-ţi îmbunătăţeşti antrenamentul pentru a obține cât mai repede rezultatele dorite? Iată cum poți transforma 60 de minute într-o oră eficientă de sport!

1. Bombardează cu exerciţii zona ta problematică

Antrenamentul trebuie să fie personalizat. Acordă mai multă atenţie zonei tale problematice. Dacă ai grăsime la abdomen, nu ocoli exerciţiile pentru această zonă.

2. Calitate, dar nu cantitate

Tu ai nevoie de adaptarea organismului la eforturi progresive tot mai înalte. Aşadar, nu te focaliza pe efectuarea cât mai multor exerciţii, sunt de ajuns doar 10 repetări ale unei mişcări ca să simţi pe deplin efectul. Dacă nu te descurci cu efectuarea corectă a exerciţiului, cere ajutorul instructorului tău de sport.

5 elemente de bază pentru un antrenament de sport eficient!

3. Pauze scurte

Îţi recomand pauze scurte între antrenamente, de o zi sau două. Altfel, odihnele lungi favorizează dezadaptarea şi creează probleme de acomodare repetată şi revenire în formă sportivă.

5 elemente de bază pentru un antrenament de sport eficient!

4. Continuitatea antrenamentelor

Fii de acord că nu obţii rezultate doar după un antrenament de sport. Tu ai nevoie de un program săptămânal. Îţi recomand 3 sau chiar 4 antrenamente pe săptămână, cu pauze scurte. În aşa fel nu vei permite muşchilor să se relaxeze.

5. Extinde mușchii la sfârşitul fiecărui antrenament

Întinde muşchii şi articulaţiile încet, astfel încât această acţiune să se sincronizeze cu respiraţia calmă şi adâncă. Când ajungi la o întindere musculară maximă, menţine poziţia minim 10 secunde. Aceste exerciţii aparent sunt uşoare, dar ele îţi dezvoltă forţa, rezistenţa musculară şi flexibilitatea.

5 elemente de bază pentru un antrenament de sport eficient!

Text: Daniela Goma

Gândurile unui copil către părinţii săi
Articolul anterior
Costume de baie pentru femei plinuțe!
Articolul următor
Alte articole interesante