Mănâncă și slăbește!

Ți-ai dori să mănânci tot ce vrei, la ce oră vrei, fără să te îngrași? Cu siguranță, da. Însă, nu poți consuma două bucăți de tort, trei prăjituri, un pachet de chipsuri și să nu adaugi kilograme în plus. În schimb îți poți îmbogăţi dieta cu proteine, carbohidraţi, vitamine şi minerale.

separator
mananca_prajitura

Cum funcţionează?

Raţionamentul este acela că, dacă sunt consumate cantităţi mici de alimente în mod regulat, senzaţia de foame poate fi inhibată prin stabilizarea nivelurilor de zahăr şi insulină din sânge şi prevenirea fluctuaţiilor.

Necesitatea “recompenselor alimentare” nu mai există deoarece toate alimentele sunt permise, iar corpul arde calorii în timpul digestiei, astfel că mesele reduse cantitativ, ajută la menţinerea unui ritm metabolic activ.

Gustările frecvente nu înseamnă alimentaţie cu lapte şi prăjiturele, ci presupune găsirea de modalităţi creative de a-ţi îmbogăţi dieta cu proteine, carbohidraţi complecşi, vitamine şi minerale.

50d93336c8140717bae2355f3b73ded2

Argumente Pro şi Contra

Gustările dese diferă de obiceiurile alimentare obişnuite, dar devin un model de alimentaţie. Ajută la obţinerea acelor calorii şi nutrienţi necesari pe care altfel ai putea să-i pierzi din cauza meselor incomplete sau omise.

Mesele reduse cantitativ, dar frecvente dau senzaţia de saţietate, păstrând echilibrul fiziologic între nivelurile de zahăr şi insulină din sânge. Dacă sunt corect planificate, gustările dese previn supraalimentaţia şi consumarea de calorii în exces.

Satisfacerea necesarului zilnic presupune totuşi o planificare atentă. Persoanele interesate de această dietă ar trebuie să lucreze împreună cu un dietetician pentru stabilirea unui meniu zilnic care să corespundă obiectivelor calorice.

Gustările frecvente pot întrerupe rutina familială, care se bazează pe modelul tradiţional al celor trei mese plus o gustare.

Modelul gustărilor frecvente poate, de asemenea, interfera cu activitatea cotidiană deoarece planificarea cere mult timp şi trebuie atent realizată pentru a nu duce la supraalimentaţie şi consum caloric excesiv. Micile “ciuguleli” nu trebuie confundate cu gustările atent monitorizate, care presupun controlul porţiilor.

Sursa

Cum se procedează cu persoanele care nu au contract de muncă?
Articolul anterior
Irina Dubțova a fost bătută la aeroport
Articolul următor