Inelul de logodnă datează încă din perioada egiptenilor, când era dăruit în cadrul unei ceremonii, în casa părinților fetei. Pe atunci, acesta avea o dublă semnificație. Pe de o parte, reprezenta un semn de supunere al femeii față de cel căruia îi promitea credință, pe de alta parte, era un jurământ de iubire, dăruință și fidelitate.
În prezent, oferirea inelului de logodnă este atât un moment romantic, cât și unul foarte costisitor, însoțit deopotrivă cu multe emoții și bucurii.
Costuri și modele
Deși puțini moldoveni își permit luxul de a cere femeie iubită cu un inel cu diamante, totuși magazinele din capitală și-au umplut vitrinele cu asemenea bijuterii și au dezvoltat o adevărată industrie în această ramură.
Și pentru comoditatea clienților, saloanele au amenajat vitrine speciale cu inele de logodnă cu diamante. De exemplu, în unele magazine vitrinele sunt amplasate pe două coloane, una cu inele mai scumpe, alta cu prețuri mai accesibile.
De obicei, inelul de logodnă trebuie să aibă doar o piatră, iar în funcție de suma care o deține viitorul mire, se alege și greutatea în carate. La moment, saloanele propun pietre de până la jumătate de carat. Iar cele mai populare sunt cele din aur alb cu diamante rotunde sau cele stil prințesă.
Acestea pot fi găsite în orice magazin de bijuterii, iar prețul lor începe de la câteva mii de lei.
Istorie
Primul inel de logodnă cu diamante a fost cel oferit în 1477 de arhiducele Maximilian de Austria viitoarei sale soții, Maria de Burgundia. A fost un model de inel bazat pe forma piramidelor egiptene, un octoedru cu jumătate din diamante ascuns în interiorul inelului și cealaltă jumătate orientând patru fețe perfecte la exterior.
Iar în epoca noastră, cel mai senzațional diamant oferit cadou este cel pe care Richard Burton i l-a dăruit lui Elizabeth Taylor: un inel de aur cu un diamant de 33 de carate.
text: Iulia Arnaut