În cazul femeii de afaceri Doina Petrache, la-nceput a fost ideea de a organiza nunţi după care şi-a pus pe roate şi evenimentul propriu. Ea a fost prima mireasă din ţară care a adus pe piaţă moda „domnişoarelor de onoare”. Pe toate le-a îmbrăcat în rochii de la stilistul Daniel Racovizza. Nunta ei a intrat în gura lumii drept una organizată ca la carte, iar Doina s-a recomandat ca un organizator de evenimente nupţiale pe care o poţi trata cu toată încrederea.
”Sunt foarte activă, creativă şi îmi place să ajut oamenii. Nu pot să fiu atât de dură pentru funcţia de jurist.
Sunt jurist în acte. Când am făcut practica, plângeam la fiecare şedinţă. Atunci am realizat că am nevoie de ceva mai creativ. În pofida faptului că mama mă vedea femeie realizată cu un bebeluş în braţe, iar tata spera să revin la profesia din acte, eu m-am facut make-up artist şi manager „Cioco Studio”. Întotdeauna m-am văzut om de creaţie: scenarist, regizor. Am prea multă energie şi dorinţă de a schimba faţa nunţilor de-acasă.
Totul a pornit de la un telefon, o carte de vizită şi multe idei creative pentru nunţile din Moldova.
Investiţiile au fost de ordinul zecilor de mii de euro pentru că ne-am propus să avem şi rochii. Noi privim lucrurile în ansamblu. Iar ideile sunt din cele mai novatoare.
Dacă aş repeta nunta mea de acum câţiva ani, n-aş schimba multe lucruri. Am avut idei care nu s-au pus în practică nici până acum: o nuntă cu tematică – fluturi şi orhidee, la care am purtat o rochie cu aplicaţii din flori naturale. La noi, de exemplu, darul mirilor s-a oferit la începutul evenimentului. Nu am avut masa mare, iar mirii au ieşit înaintea oaspeţilor de la nuntă. Acum mi-ar plăcea o nuntă în stil Sakura. Aş asorta macarons cu florile de cireş japonez.
Este uşor să critici dintr-o parte o pereche de miri, mie însă îmi este mai uşor să-i ajut.
De fiecare dată le explic tinerilor însurăţei că la nuntă detaliile sunt cele mai importante. O nuntă poate arăta bine şi fără mari investiţii, în acelaşi timp poate fi considerată neinspirată chiar dacă s-au cheltuit bani mulţi. Poţi avea o rochie foarte scumpă, o masă care arată festiv, iar un mic detaliu, de exemplu, strigatul banilor la masa mare, să strice toată armonia.
Clienţii ţin cont de sfaturile noastre, dar se mai întâmplă uneori să trişeze dacă consideră că au gusturi mai deosebite. Noi venim cu ideea, ei se fac că o acceptă, iar la nuntă îmi dau seama că au făcut-o tot după placul lor.
Oamenii nu prea au încredere în intermediari și consideră că dacă vor merge la piaţă şi vor face totul singuri, îi va costa nunta mai ieftin.
În 2008, când am pornit afacerea activau vreo 20 de agenţii de mariaj, acum sunt aproape o sută. Să ştii că nu ne batem cu partenerii noştri, deşi nu suntem puţini. Mă bucur că există o concurenţă sănătoasă din care clientul are doar de câştigat, şi în idei dar şi la preţ.
Cei care gândesc că îi va costa mai ieftin să-şi organizeze nunta cu puterile proprii, greşesc. Într-o agenţie sunt oameni specializaţi care te pot ajuta să-ţi organizezi evenimentul fără stres şi mulţi bani.
Alături de co-partenerii mei am mers pe o altă cale: Toate agenţiile percep un comision din suma nunţii, noi percepem comision doar de la partenerii noștri. Economiseşti bani dacă mergi la o agenţie şi pentru faptul că tu, fiind mireasă, vei apela o singură dată la serviciile floristului, fotografului, artistului, moderatorului etc,. iar noi, ca şi agenţie, avem o colaborare continuă cu ei, fapt ce ne rezervă dreptul de comision. Astfel, banii nu pleacă din buzunarul clientului la noi, ci se acumulează dintr-o colaborare permanentă.
Text:Olga Chirica